PDA

Vis full versjon : Svanehals og 940-grenrør på b21et.



volvo2før
29/03/10, 23:28
Noen som anbefaler å sette på svanehals innsug fra b230et/ft/fk på b21et? Er det noe fordeler med det, eller er det ingen vits..? Tenkte på å kombinere det med turbo-grenrør fra 940, burde vel øke effekten litt det..?

turb00le
30/03/10, 04:14
Svanehalsinnsuget sitter på B23E/B230E. 940 grenrør er heller ikke dumt, der ser det i allefall ut som om at noen har forsøkt å skape gode forutsetninger for høy flow.
Svanehalsinnsuget er ett bra innsug, men om det vil utgjøre mye vet jeg ikke riktig.

Gazoline
30/03/10, 20:52
Jeg kjørte med svanehalsinnsug og 940 manifold på min b21et, men om det hadde mye å si kan jeg ikke tenke meg, bruk heller pengene på et tillegssprut og afr måler, og guff på med mere ladetrykk, om du ikke har delene liggendes da. ;)

volvo2før
31/03/10, 10:08
Jeg kjørte med svanehalsinnsug og 940 manifold på min b21et, men om det hadde mye å si kan jeg ikke tenke meg, bruk heller pengene på et tillegssprut og afr måler, og guff på med mere ladetrykk, om du ikke har delene liggendes da. ;)

Okei :) og med tillegssprut og afr måler mener du..? hadde du 2,4 ledningsnett da..?

Gazoline
31/03/10, 12:26
Om du har en orginal b21et får bilen for lite bensin ved mere turbotrykk, og du kan kompansere ved å montere tillegsinnsprøytning, enten ferdig tillegssprut som er å få kjøpt, eller lage noe selv, ved hjelp av en kaldstartdyse og trykkbryter f.eks. Er ingen 100% god løsning men du slipper sansynligvis å havarere motoren, og kan lade opp mot 1 bar vil jeg tro. Om du gjør dette er det lurt å montere en afr måler, som måler om bilen får mager eller feit blanding.

Og jeg kjørte med mekanisk innsprut, som er levert orginalt med disse motorene.

Bella6
01/04/10, 19:46
Om du har en orginal b21et får bilen for lite bensin ved mere turbotrykk, og du kan kompansere ved å montere tillegsinnsprøytning, enten ferdig tillegssprut som er å få kjøpt, eller lage noe selv, ved hjelp av en kaldstartdyse og trykkbryter f.eks. Er ingen 100% god løsning men du slipper sansynligvis å havarere motoren, og kan lade opp mot 1 bar vil jeg tro. Om du gjør dette er det lurt å montere en afr måler, som måler om bilen får mager eller feit blanding.

Og jeg kjørte med mekanisk innsprut, som er levert orginalt med disse motorene.

Har kaldstart bryter inne i bilen som eg styrer manuelt, dette fungerer ikke no serlig, du merker ikke att den får mer, samme gjevla tenningsbanken!

Gazoline
05/04/10, 20:25
Har kaldstart bryter inne i bilen som eg styrer manuelt, dette fungerer ikke no serlig, du merker ikke att den får mer, samme gjevla tenningsbanken!

Okey, jeg har ikke prøvd dette selv, men den får vel fortsatt for lite bensin. Men still for all del ned turbotrykket, eller få tak i noe bedre sprut\tillegssprut. Tenningsbank tar fort knekken på en motor!

volvo2før
13/07/10, 07:38
Okei, er vel heller bedre å få på elektronisk innsprut før jeg andler ny turbo da.. :p er nå i full gang med å bytte grenrør og svanehals. Noe som bør gjøres nå som turboen er av? er det noen vits å prøve å rengjøre?