PDA

Vis full versjon : Bremseproblem 850!



Mrmordi
11/12/11, 02:52
Heisann :)
Jeg har vert borti flere ganger at bremse pedalen dunker, vil rett og slett ikke at jeg skal bremse virker det som?! :) Ikke abs! har bremset rolig på tørr asfalt bare for å vite om det er det :) er ikke altid at den dunker ut, men kommer litt av og til?? noen som vet ? :)

Agrostar
11/12/11, 08:06
Trur du får sjekke litt om det ikkje lyser ein lampe i instrumentpanelet som det står abs på under oppstart, samt sjekke om du har ein metallklomp med masse røyrer og ein svart boks på i motorrommet...

Mrmordi
11/12/11, 13:17
Lyser ingen lampe :) men abs har eg :)

Agrostar
11/12/11, 16:22
Ja da har du svaret på kvifor pedalen din dunkar.

E_S
11/12/11, 19:26
Får du "ABS-risting" i pedalen når du bremser så lite og på slikt underlag ABS'en uansett ikke skal slå inn er det nok signalet fra en eller sensor som er litt tvilsomt. Står litt rundt omkring her på forumet både om testing og rengjøring. :)

ABS-lampen skal lyse når du slår på tenningen uten å starte motoren. Gjør den ikke det er pæren defekt eller noen har tatt den ut en gang for å skjule at det er noe galt. ;)

Mrmordi
13/12/11, 00:18
Hehe :) takker :)
men er ikke alti at den dunker heller, ofte ved helt nedbremsing og akkselerasjon ijen så er det borte :O

Agrostar
13/12/11, 06:46
Nå er du litt dårleg til å forklare, men eg vil fortsatt sei at abs funkar som den skal.

850GLTsilver
14/12/11, 16:49
Som regel er slik dunking en indikasjon på at ABS-ringer er sprukket og/eller ute av stilling.