PDA

Vis full versjon : hva er org turbotrykk på 1997mod V70 2.0T5 AWD?



julen
09/12/11, 21:08
som sagt lurer jeg på hva max turbotrykk ligger på i orginal tilstand på 2.0T5 AWD 226hk...

synnes biln er sykt tamm å kjøre å ingenting skjer...
greier så vidt å presse meg til rett under 0.4bra...
turbon er veldig sein til å kommeigang synnes jeg...

Sollien
09/12/11, 21:15
er det ikke 0,7-0,8 som stort sett er standard da?? ikke sikker her ;)

julen
09/12/11, 21:28
ser for meg noe sånt jeg å men vil være sikker...
er vartfal mer en nå, skal få lånt meg manometer for å få kalibrert wg til uka. ser det skal være 15kpa på wg.

Odegaard
10/12/11, 00:09
kjøpt dæ nybil? :)

julen
10/12/11, 19:00
kjøpt dæ nybil? :)

jepp men e bære vinterbil:D så blir solgt når vintern nærme seg sluttn...

julen
10/12/11, 19:02
testa i dag å stramme wg stage litt, komm meg da på ca litt under 0.5bar. etter hva jeg fant ut på vadis skal den lade ca 0.9bar orginalt...
prøvde å trekke av slangen til wg uten forandring.
kansje avlastningsventiln på turbon lekker?
forslag?

The Sven
10/12/11, 19:17
Målte aldri trykket på min, men den gikk ganske bra når trykket først kom. Jævli lat på lave turtall men...

julen
10/12/11, 19:41
syns denne er lat hele vein jeg...
går ikke ant den skal være så lat som nå:S
2.5 turbon er racerbil i forhold!

The Sven
10/12/11, 19:54
Høres ikke riktig ut. Min våkna skikkelig på lovlig sene 4000 omdr... Hvor henta du denne bilen forresten?

Soulair
10/12/11, 21:15
som sagt lurer jeg på hva max turbotrykk ligger på i orginal tilstand på 2.0T5 AWD 226hk...

synnes biln er sykt tamm å kjøre å ingenting skjer...
greier så vidt å presse meg til rett under 0.4bra...
turbon er veldig sein til å kommeigang synnes jeg...

Mulig wategaten ikke klarer å lukke skikkelig? Da vil du få lite og "progressivt" ladetrykk, hvis du skjønner

GMV
12/12/11, 21:58
Sjekk for lekasjer på slanger. Min og var slik før jeg byttet slangen jeg fikk i av deg fra ic rør til spjeldhus. Den som stod der hadde revnet sånn at det gikk å få inn to fingre i hullet :p

julen
13/12/11, 15:27
skal ta en sjekk på slangene å kalibrere wg i kveld:)
hvor mye ladda din 2.0 lavtryksturbo orginalt GMV?

GMV
13/12/11, 17:06
skal ta en sjekk på slangene å kalibrere wg i kveld:)
hvor mye ladda din 2.0 lavtryksturbo orginalt GMV?

Ikke peiling, men kansje rundt 0,4. Nå er det 1,1 :p

julen
26/12/11, 12:58
litt treg oppdatering av meg...
har nå funnet 2 feil som har mye å si:)
1. jeg fant et lite stikkhull i slangebendet på insuget
2. ei 10-15cm lang sprekke i nedre plastdeln av IC

dette er nå utbedra å biln er mye bedre, men jeg mener fortsatt den mangler litt...
ifølge turbotrykksmåle ladder den nå ca 0,7bar å av å til nesten 0,8
ifølge vadis skal den ladde ca 0,9-1bar...
har ikke fått kalibrert wg enda siden måleaparate jeg lånte var tomt for strøm. ska få lånt det over jul å sjekka wg samt sjekke om turbotryksmålet er 100% rett...

GMV
27/12/11, 21:43
Ja det hjelper på at alt er tett. Har denne mekanisk eller elektrisk styrt ladetrykk? Kan være fjæra i wg klokka som begynner å bli sliten.

julen
28/12/11, 19:26
Ja det hjelper på at alt er tett. Har denne mekanisk eller elektrisk styrt ladetrykk? Kan være fjæra i wg klokka som begynner å bli sliten.

bedre da ja:) biln er klin orginal med elekrtisk styring.
kan være noe slitn den ja...
skal oppdatere når jeg får tid til å leite feil:) men jeg få leite abs feil først:(

julen
01/02/12, 23:00
litt treg oppdatering fra meg nå...

har funnet feiln. bytta først wg uten at den var syndern. såg etterpå at slangen fra dumpventiln å til innsuget var morknaopp å full av sprikker.
biln ladder nå 0,8-1bar.

wg er kalibrert til 15kpa som den skal være ifølge vadis.
har å kontrolert turbutryksmålern å den er tilnermet 100% rett:)

MEN ladetrykket er sykt ustabilt, kaster seg noen ganger opp på 1bar for siden å sive ned til 0,75bar ca. nåla på målern ligger da å vipper opp å ned ørlitte...
noen ganger klarer jeg ikker mer en 0.7 på max.

jeg finner ikke flere lekasjer.

biln skal ladde 0.8-0.9 bar ifølge vadis.

Forslag??

GMV
03/02/12, 08:12
Prøv og skifte magnetventilen da? Aldri hørt om tilfeller der den har vært defekt men det skader ikke å prøve. Jeg fjernet slangene på den og strammet klokka på wg istedet, da holdt ladetrykket seg stabilt etterpå.
Eventuelt det kan være sprekker i de små slangene som går til den ventilen, eller andre steder....

OlavS.
04/02/12, 13:51
min magnetventil var faktisk defekt! har en ny en nå, og min vandrer også sykt mye på trykk. ladder alt mellom 0,5-0,9. er lyykt iriterende. hva kan det ha seg av da? det har veldig mye med turtall å gjøre, og turboen lader veeeldig treikt på lave turtall.(2000-3000)

julen
04/02/12, 15:45
ut fra det jeg fant ut på vadis skal den ha max trykk på 3000omdr, mener dette gjalt alle turbomodellene (2.0, 2.3, 2,4 å 2.5).

kist1984
04/02/12, 15:59
Har selv dette problemet med min 2.0 LT som er chipet til 225hk..

Har skiftet slangene som går til magnetventilen, og sjekket alle andre slanger..
Tok av WG og låste spjeldet med ståltråd, da ble det store forandringer, men detter er ikke bra for motoren og gjøre i lengden..

Var ute og kjørte i 20 blå her om dagen, og tok den i 3 gir da jeg var i 11o km/t og dro den opp til 6.000 rpm og var oppe i 180 med en gang..
Så jeg mistenker at det kan være noe galt med IC, eller at det kan være mottrykk i motoren som forstyrrer vakuum til WG..

Har montert turbotrykksmåler, og NOEN ganger får jeg 0.9 i trykk, andre ganger ikke mere enn 0,4-0,5 og trykket er ALDRI stabilt..

kist1984
04/02/12, 16:01
Kan dette mottrykket bli borte om jeg monterer veivhusfilter på slangene fra oljefella, istedenfor at de er koblet på luftfilterslangen helt inn til turbo??

Blir vel en del oljesøl av det men..

OlavS.
05/02/12, 11:09
jeg venter på den atmosfæretrykksgiveren no, min er gåen, og har lest en plass at ecu bruker denne til å regne ut ladetrykk,blant annet. kan være denne som blander signalene kanskje? får den vel uti uka.

julen
06/02/12, 22:55
jeg venter på den atmosfæretrykksgiveren no, min er gåen, og har lest en plass at ecu bruker denne til å regne ut ladetrykk,blant annet. kan være denne som blander signalene kanskje? får den vel uti uka.

får tro delene kommer snart:) å at alt kommer heilt fram, er sikkert 10kg papp i pakken din:P
mener å ha hørt man kan få redusert efekt ved feil på den jeg å...

julen
06/02/12, 22:56
jeg smettapå annen magnetventil i helga uten forbedring.
kan jo å være dårlig orginaldump feks....

OlavS.
07/02/12, 19:34
kan jo være sant som du sier det ja. vi får nå se nå

bortstun
10/02/12, 11:13
Er det åpen dumpventil, kan dette føre til ujevn/feil gange. ECU tror motoren trenger mere luft, da en resirkdump retunerer "overskuddsluft" som registreres av LMM, på biler som har LMM.
Grunnladetrykk skal justeres uten vakum på wastegate, å skal ligge på mellom 0,2 og 0,3 bar en plass. Justeres på staget til WG til riktig trykk. Regner med det står i VADIS hva grunntrykket skal være.