PDA

Vis full versjon : Oppsett av b230f +t



Agrostar
09/12/11, 20:18
Lurer på kva eg burde sette isammen av deler for å få ein dravillig og botnsterk motor. Eg vil ha krefter på låge turtall for å køyre i bakkar, ikkje på høge turtall for å herje. Nokon seier t-kam, andre k. Nokon seier 13c, t3/t4 andre t3.

Lurer samtidig på kva eg bør gjere med motoren? Er ein f som har rusla nokon hundre tusen. Tenkte på å byte ut alt av pakningar, lager, men bruke veiv, råder og stempler. Bruke topp ifra fk, sidan dei har litt andre ventilar. Burde eg bore opp sylindrane, eller held det med honing? Alle tips til kva som helst mottas med takk :)

Veslegilli
10/12/11, 19:14
Jeg satte vare over intercooler'en, 13c turboen, gullboks, å chippa bensinhjerne på min motor som var en 230FB motor med vx3 kam å 531 topp, lada det som er orginalt på fk (0,35?) å det gikk overeraskene bra, dro hele veien å var ikke noe problem å akslerere til over 200kmt :) var morsom bil å kjøre :) trenger ikke lade noe mer pga kompresjonen som er i FB motoren å det var holdbart

Batland
11/12/11, 15:03
Lurer på kva eg burde sette isammen av deler for å få ein dravillig og botnsterk motor. Eg vil ha krefter på låge turtall for å køyre i bakkar, ikkje på høge turtall for å herje. Nokon seier t-kam, andre k. Nokon seier 13c, t3/t4 andre t3.

Lurer samtidig på kva eg bør gjere med motoren? Er ein f som har rusla nokon hundre tusen. Tenkte på å byte ut alt av pakningar, lager, men bruke veiv, råder og stempler. Bruke topp ifra fk, sidan dei har litt andre ventilar. Burde eg bore opp sylindrane, eller held det med honing? Alle tips til kva som helst mottas med takk :)
Jo sterkere ønsket om mye krefter på lave turtall er, jo viktigere er det med en veivaksling med stor slaglengde, solide råder, lav komp. og liten turbo.
Enhver turbo klarer fint 1,0 BAR ladetrykk så dette er ett minimum av det du bør lade. Dette gir ca. 400 nm og derfor bra aks fra lave turtall.