PDA

Vis full versjon : Auto gage (Turtall måler) i 745 1986-modell: Grønn signal kabel til turtall måler, hvor skal den kobles?



kj0rum
08/12/11, 17:18
Tar opp denne tråden igjen etter en god del tenking som ikke har kommet noen sted hehe :P
Holder på og montere Auto gauges i bilen med mye fram og tilbake med hjelp fra folk på vccn og her hjemme :P
Har fått montert på vann-temp måler men for fortsatt ikke noe signal fra turtall måleren. Alt skal være riktig koblet uten om den siste ledningen som er den grønne signal ledningen som skal gå til minus på coil og så til fordeler etter det som står i bruksanvisningen.

Koblet sammen alle farge kodene sånn at jeg slapp unna litt lednings-forvirring :)
Rød: 12v tennnings nett
Oransje : Instrument belysning
Svart : Jording
Grønn : Signal ledning
http://i1226.photobucket.com/albums/ee402/kj0rum/IMG_3621.jpg

Takker for svar ^^,

R.G
10/12/11, 00:10
lednig for turteller skal ikke kobles på fordeler.

den skal kobles på coil, sammen med rødhvit ledning

kj0rum
10/12/11, 02:30
lednig for turteller skal ikke kobles på fordeler.

den skal kobles på coil, sammen med rødhvit ledning

Ok, finnes ikke noen rødhvit ledning på turtall-måleren så da anntar jeg at du mener en rødhvit ledning som allerede sitter på coilen? :)

R.G
10/12/11, 11:03
ja er rødhvit på coilen. fra den polen man tar ut turtallssignalet til turteller

kj0rum
10/12/11, 13:05
ja er rødhvit på coilen. fra den polen man tar ut turtallssignalet til turteller

Ok, jeg har ikke turteller fra før av så spørs om den ledningen er der. Har det instrument panelet som har kun speedometer, klokke,bensin måler, og temp måler

R.G
10/12/11, 13:07
aha en av di sjeldene instrument panelene ja:)

hvis ikke kan du jo bare strekke opp en ekstra fra coil da:)

kj0rum
10/12/11, 13:11
aha en av di sjeldene instrument panelene ja:)

hvis ikke kan du jo bare strekke opp en ekstra fra coil da:)

Prøvde det igår men da ville ikke motoren starte :P Fikk ikke noen tenning xp
prøvde denne igår, turtall måler, minus på coil, signal kabel som går fra coil til fordeler
http://i1226.photobucket.com/albums/ee402/kj0rum/A.png
Prøvde også bare å trekke til coilen men virket ikke det heller

R.G
10/12/11, 13:18
hmm åssen motor har du?



skal kobles sånn:

på turteller har du tre lednigner som er for turtall, pluss to som sikkert er til lys i turteller.

1: pluss fra tenningslås o.l
2: jording i kaross o.l
3: til rødhvit på coil

den rødhvite som sitter på coil fra før må sitte der hvis ikke starter ikke bil.

kj0rum
10/12/11, 17:55
Det er en B230F motor som står i en Volvo 745 1986-modell, Tysk import
Her er ett bilde av ledningene som kommer ut av turtall-måleren:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee402/kj0rum/IMG_3629.jpg
Til meg sitter det ikke en rødhvit ledning på coilen.
http://i1226.photobucket.com/albums/ee402/kj0rum/IMG_3639.jpg

kj0rum
10/12/11, 18:57
Farge koder:
Oransje - Instrument belysning
Rød - 12v tennings nett
Svart - jording
Grønn - signal kabel til minus på coil så til fordelere som det står i bruksanvisningen

R.G
10/12/11, 18:59
grønn skal da til coil, hvor det sitter rødhvit kabel. resten er vel greit da. jording og pluss. da skal det fungere.

men så på bilde att du hadde en snodig coil.hmm

kj0rum
10/12/11, 19:16
Ja er annerledels og det er ingen hvitrød ledning på coilen min :(

R.G
10/12/11, 19:23
skal på den hvite på coilen din da.

for er vel kun blåe og hvite lednigner poå den? ser sånn ut det lille man ser på bilde.

og den blå er jo i fra tenningslåsen, og da er den hvite for modul o.l. og da er det på hvit du skal koble inn på.

fungerer det ikke da, så vet jeg ikke altså...

kj0rum
10/12/11, 19:37
Prøvde men uten hell desverre :(
Skal ta meg en tur til Kodja en tur senere i uken så se om han kan finne ut av det lille mysteriet hehe :)

kj0rum
14/12/11, 15:31
Noen flere som har forslag? :)
Har prøvd fram og tilbake lenge no men klarer ikke å finne ut noe :s
Noen sier at jeg kanskje bør kjøpe ny coil bare for å prøve en annen en?

R.G
14/12/11, 16:00
prøv en normal coil da?? ser du har en sånn raring av coil så mulig den ikke klare detta. hmm. el er turteller def?

kj0rum
14/12/11, 23:24
Kan prøve :) Tror ikke den er defekt siden når jeg slår på tenningen så går nålen til 8500rpm og det er ett signal på at den får strøm men mangler signal fra coil :P