PDA

Vis full versjon : Anbefal meg nye vinterdekk:)



whipl4sh
08/12/11, 17:18
Som trådtittel sier. Eneste jeg har bestemt meg for så langt er at nå vil jeg ha piggdekk:)

Christian
08/12/11, 17:19
Vredestein Arctrac er et greit dekk i billigklassen.
Det er litt lettere å gi tips hvis du kommer med mer info. Som f.eks. dimensjon, biltype, etc.

whipl4sh
08/12/11, 17:23
945.. Dimmen blir 195/**/15;)

E_S
08/12/11, 17:32
195/65-15 er vel riktig dimensjon der. Det er vel omtrent markedets mest kurante dekkdimensjon, så gode muligheter for å finne noe bra til en akseptabel pris også. :)

whipl4sh
08/12/11, 17:37
Regner med at det blir det ja, men profil har jeg ikke "låst" meg på. Derfor jeg skrev som jeg gjorde. Ser at Continental Conti Ice Contact har vunnet årets test på klikk.no.. Noen som har erfaringer med disse?

M.Engelsen
08/12/11, 18:32
Nokian Hakkapelita 7!

Jonas Soldal
08/12/11, 20:01
http://www.byttdekk.com/?item-code=44070&page=129

Hakka 5 til grei pris her ;)

whipl4sh
08/12/11, 20:28
Er det mye forskjell på Hakka 5 og 7?

Steen
10/12/11, 20:22
Vil anbefale nokian sine hakka dekk :)

MrX
10/12/11, 23:55
Nokian Hakka er alltid en sikker vinner, men sist vinter kjøpte jeg Hankook W409 iPike og ble meget overrasket over hvor bra de var. Kan trygt anbefales.

Loggy
11/12/11, 04:27
Conti ice contact gikk som bare pokker når jeg var sesongarbeider hos dekkmann nå i høst ihvertfall.. Og der er piggene limt fast, vet ikke om det er det på Nokian

gull pilen
11/12/11, 10:35
skal du ha det råeste piggdekket så gå for hakka 7.. contiene er god første sesongen så bare dabber det av og de har en lei tendens til at mønsteret blir helt fucket på de..
nokian er bra helt til de er oppbrukt og nokian leverer noe som heter hakka garanti på disse: http://www.nokiantyres.no/hakkagaranti

Kenneth R
11/12/11, 13:07
Som mange andre nevner er Nokian Hakka gode dekk, har kjørt diverse hakka på 3 forskjellige biler og har vært godt fornøyd hver gang.

142senja
16/12/11, 19:54
har opplevd motsatt.. at hakka mønstret blir fucket, og piggene knekker eller forsvinner 2sesongen.. conti funker best til mitt bruk :) har conti dekk på fra 09.. funket fjell enda :)

gull pilen
17/12/11, 12:11
har opplevd motsatt.. at hakka mønstret blir fucket, og piggene knekker eller forsvinner 2sesongen.. conti funker best til mitt bruk :) har conti dekk på fra 09.. funket fjell enda :)

mulig det men som jeg skrev så har jeg oppservert dette jeg skrev om conti mangen flere ganger enn nokian.. mangen kunder som kommer til meg å bytter ut conti dekk med 5-6 mm igjen på fordi de vil ha nokian hakka7/R
så noe fornuftig må det jo være i det siden ingen kommer tilbake å klager...

lyngen
17/12/11, 12:19
jeg kjører nokian hakka 7, KJEMPEGODE dekk :D har ikke mistet en eneste pigg enda, men noen har brekt. men har bare kjørt som en "gris" i hele vinter å da :o

Roy
17/12/11, 12:39
Gislaved Norfrost 5
Du får eit sett i din dimensjon for 3819,- inkl frakt her. www.dekkonline.no
Eg får mine på Mandag (Bestillte laurdag for 1 veke sidan)

Vart anbefalt desse frå min far som har hatt desse på sin S40 i 2 år.
Dekka ser nye ut, alle piggane sit enda - og grepet er bra!
Forskjellen er at han har Norfrost 3 og eg får Norfrost 5

Volvo 1983
23/12/11, 18:33
Hakka 7 er geniale dekk, tåler "tytje" kjøring bra! Gislaved har jeg inntrykk av at er "gamling" dekk som ikke tåler røff bruk... De lever litt mer på navnet føler jeg...

Har hatt Hakka 7 i 2-3år nå!

Mvh

Moslet
23/12/11, 18:53
har kjørt nokian hakka dekk i flere år nå med pigg, men blitt lei av at piggene slites fort ut å faller ut, så i år har jeg gått for de nyeste Pirelli piggdekkene med forsterka pigg hull.
kjørt på dem i en måned nå å er storfornøyd. ingen pigger er borte etter mye spinning å hard kjøring. de er blitt kåra til de beste dekkene i russland. å jeg er storfornøyd;) skal se om jeg finner eksakt hva dem heter..

da90el
23/12/11, 22:24
Jeg vil virkelig anbefale Continental Conti Ice Contact på det sterkeste. Disse ble jo testvinner denne sesongen. Godt grep og god komfort har de og. Det som gjør de så genial er jo som sagt tidligere at piggene er "limt" i dekket og at gummiblandingen ikke blir hardere etterhvert som dekket slites, tvert i mot blir det faktisk mykere!
Alternativet er jo Hakka 7, men av erfaring slipper piggene til Hakka utrolig lett i forhold til Conti.
Hakka dekk har jo "problemer" med at midten av rullebanen slites tidligere enn resten uansett om du kjører med riktig trykk i dekkene.
Hvis jeg ikke tar feil er Hakka 5 gått ut av produksjon(?) og det du da kjøper er dekk som sikkert har blitt lagret i en eller annen container utenfor forhandler.

gull pilen
24/12/11, 15:46
Jeg vil virkelig anbefale Continental Conti Ice Contact på det sterkeste. Disse ble jo testvinner denne sesongen. Godt grep og god komfort har de og. Det som gjør de så genial er jo som sagt tidligere at piggene er "limt" i dekket og at gummiblandingen ikke blir hardere etterhvert som dekket slites, tvert i mot blir det faktisk mykere!
Alternativet er jo Hakka 7, men av erfaring slipper piggene til Hakka utrolig lett i forhold til Conti.
Hakka dekk har jo "problemer" med at midten av rullebanen slites tidligere enn resten uansett om du kjører med riktig trykk i dekkene.
Hvis jeg ikke tar feil er Hakka 5 gått ut av produksjon(?) og det du da kjøper er dekk som sikkert har blitt lagret i en eller annen container utenfor forhandler.

kan legge til at sidestabiliteten i nokian er mye bedre en conti har prestert på mine biler hvertfall...
hakka 5 er utgått ja... er bare å få i enkelte dimensjoner så er hakka 7/ hakka7 suv som gjelder nå...

da90el
25/12/11, 02:44
Har du prøvd de nyeste dekkene fra Conti?
Eller kanskje litt mer relevan, hvilke dekk fra Conti har du prøvd?

boman
25/12/11, 02:52
Som alle andre her sier, NOKIAN dekker! Jeg skal aldri ha noe annet en det på bilen min på vinterstid ! Har prøvd lite annet, men ser ingen grunn til å prøve noe annet når jeg er så fornøyd og alle andre sier det samme! :)

locked
25/12/11, 14:13
Som alle andre her sier, NOKIAN dekker! Jeg skal aldri ha noe annet en det på bilen min på vinterstid ! Har prøvd lite annet, men ser ingen grunn til å prøve noe annet når jeg er så fornøyd og alle andre sier det samme! :)

Har Nokian hakka 7 no, men skal uten tvil tilbake på Michelin!

Sendt fra en Samsung Mobil :)

da90el
25/12/11, 21:29
Har Nokian hakka 7 no, men skal uten tvil tilbake på Michelin!

Sendt fra en Samsung Mobil :)
På grunn av sporing? :)

gull pilen
26/12/11, 13:08
Har du prøvd de nyeste dekkene fra Conti?
Eller kanskje litt mer relevan, hvilke dekk fra Conti har du prøvd?

har prøvd både nyeste piggfritt og pigg pluss noen av de eldre modellene... hva da?

locked
26/12/11, 14:30
På grunn av sporing? :)
Ikkje hatt problemer med Hakka 7, men Michelin har ein køyrefølelse på vinterføre heilt overlegent andre eg har prøvd på V70. Savnar dei voldsomt.

Har og en 99 V70 2.5T fwd med Hakka R men har knapt prøvd den på glatt føre.

Sendt fra en Samsung Mobil :)

da90el
26/12/11, 16:55
har prøvd både nyeste piggfritt og pigg pluss noen av de eldre modellene... hva da?
Bare tenker siden jeg hadde winter viking(?) piggdekk tidligere og verre egenskaper har jeg ikke vært borti! Bra sideveis grep, grei bremseegenskaper og elendig grep når det kom til akselerasjon.

Simen Thorstad
26/12/11, 17:55
Nokian hakkapilitta 4 er de beste jeg har prøvd.. står på da du vill det og slepper fint om du vill spinne litt ;-)