PDA

Vis full versjon : 2005 V50 2.0D litt treg å starte ved lave utetemperaturer



Hardangermannen
08/12/11, 03:18
Har en V50 med en 2 liter PSA diesel- Denne er litt treg før den starter.
Føler at jeg må kinne mer enn hva som føles bra er.

Ser at gløde lampen kommer på og ser at den er lengre inne jo kaldere motoren er.

Varm motor som har stått en times tid startet noenlunde bra selv ved minus 5 grader. Men om den har stått i ro over natten så blir det endel kinning før den starter....nesten så jeg er redd batteriet skal flate ut.

Har nylig fått nytt gløderele og alle motorkoder sjekket ut og deretter byttet releet + ladetrykksregulatoren.

Noen ideer?

MrX
08/12/11, 05:33
Begynner batteriet å bli slitt? Gamle batteri bruker slite med å gi så mye strøm som kreves for å få skikkelig fart på startmotoren til dieselbiler.

gull pilen
08/12/11, 15:41
når det er kaldt ute er det bare å kjøre på med en liten vedlikeholdslader slik at batteriet altid er toppladet... gjør dette på min v50 også, mens gamle 940en som er mye mindre strømmkrevende dingser i greier seg fint.... jeg bruker den som heter xs800 på denne siden :http://ctek.no/ og det fungerer helt supert...

Texascom
09/12/11, 21:20
Mye mulig spjeldhuset kärvar, svakhet på disse det!

Prøv å ta av vacumslangen inn på spjeldhuset ved neste oppstart da den er tungstartet. Blir den frisk da er det spjeldhuset som er slitt.

Hardangermannen
15/02/12, 16:39
Har nå funnet ut at om jeg gløder, kinner såvidt, så gløder igjen ..da starter den ganske kjapt.
Ser ut til at den starter bedre i minus 6 enn rundt 0 grader. Har vel med luftfuktigheten å gjøre.

Så lenge jeg gløder to ganger så starter den lett.

gull pilen
15/02/12, 17:41
høres for meg ut som du har et litt dårlig batteri... skal ikke være nødvendig å gløde 2 ganger..