Vis full versjon : fjerne fukt på i bil som står mye?
har en 88 modell 245 som elsker å SUGE til seg fukt og står for det meste :P
Lurer egentlig litt på om det er noen som vet om noe jeg kan legge i bilen som trekker til seg fukt effektivt? :)
bilen står ute, fordi jeg ikke har garasje mulighet :/
Thomas
volvoRsport
07/12/11, 20:52
Fuktsluker, fåes kjøpt på bl.a. Biltema.
Jonas Soldal
07/12/11, 21:03
Ingen lekkasjer i pakninger/ lister da??? :)
Takk :) jo, er helt sikkert lekkasjer i hue å ræva der hehe :P men det får være fram til året :P bare å holde det meste ute til det tenkte jeg.. er jo mer fuktig inne i bilen enn ute iblandt :/
Jeg merker jeg har litt lyst på 245en din.
Jonas Soldal
07/12/11, 21:28
Får borre hull i dørken da :P Da holder det seg ute :P
Hvis bilen din trekker til seg fuktighet når den står stille så foreslår jeg at du begynner å kjøre med den. Den blir sikkert tørr da !!!!
Men utover det brukes silikagel til å trekke til seg fukt men det skal vel til store mengder i en bil som 'lekker'...
Kjører ikke med en bil som får for lite bensin, ikke lys i orden, speedo som ikke virker(pga elnettet) oljekjøler som henger, sommerdekk osv osv da :P
Og nå er det jo såklart littegrann for kaldt å holde på med det her og :P har somregel i en varmevifte og vinduene på gløtt når jeg er der :=
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=162473653
har denne på soverommet selv da både jeg og kjærringa svetter uvanlig mye(mulig vi er for feite)
den var lur! :D eneste er at den er litt dyr da :/
det finnes billigere alternativer,men denne er utprøvd og funker veldig bra
søk på google så finner du sikkert noe
fant no brukt greier på finn, men noe av pointet er at bilen står hos faren min ca 3 mil herifra.. og han vil ikke ha på no elektriske dingsebomser når jeg ikke er der.. får prøve noe sånn suge saker fra biltema eller noe sånt i første omgang :)
Kan nevnes at jeg har god tilgang på bleier :P
Handla inn sånn fuktsluker til 89kr fra biltema i dag :) så får vi åssen den klarer seg i minusgrader da :P
Hva med å kjøpe et biltrekk for å ha over når du bruker den så lite? Koster ikke all verden på Biltema
x2
Swissmann. tenkte å foreslå det... Meeen du var for rask :P
jeg er egentlig tett som ikke gjør det ja :P men trur fukta lurer seg inn fra undersia i fordampnings prosessen uansett : / garasje hadde vært no det ! :)
er det normalt at det ikke samler seg en eneste dråpe i ca 4-9 pluss grader på en uke? :P
mister-klæbu
21/12/11, 23:56
fuktslukern til biltema fryser i minusgrader!
ja, men ikke ikke i 4 til 9 pluss grader ;) har ikke dratt til seg en dråpe engang...
fuktslukern til biltema fryser i minusgrader!
Når fuktslukeren fryser (ved minusgrader) så er det ikke så mye fukt i lufta heller pga all luftfuktighet vil også være fryst ;)
men når det ER plussgrader så skal den vel suge til seg?? eller må det være over 10 grader eller no? kjøpte den store fuktslukeren,, la en pose (uten plastikken) oppa den hullete ''plata'' og så lokket over.. stemmer det?
men når det ER plussgrader så skal den vel suge til seg?? eller må det være over 10 grader eller no? kjøpte den store fuktslukeren,, la en pose (uten plastikken) oppa den hullete ''plata'' og så lokket over.. stemmer det?
Har ikke brukt dette før, men regner med det står på posen åssen du skal gjøre det?
Har lest flere steder at dette er effektivt for å fjerne/hindre fukt.
Skal du fjerne fukt som allerede er i bilen så må du nok ha litt varme i bilen (bruk f.eks en kupevarmer som er beregnet for å ha i bil)
Skal du hindre fukt, så er det bare å ha fuktslukeren i bilen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.