PDA

Vis full versjon : Får ikke start da bilen er kald, b21et.



SimSme
07/12/11, 15:58
Hei alle sammen. Jeg har ett problem, har en 740 som jeg har satt inn en b21et i, med 531topp. Men den vil ikke starte da den er kald, men starter da jeg tauer den i gang :P Også da jeg får start så går den på 3, vil ikke gå reint. Har byttet kaldstartføler og plugger å pluggledninger :P Er det noen som har vært borti det før, eller veit hva som kan være feil? :)

Mvh Simen.

Christian
07/12/11, 16:01
Har du sjekket at registeret står riktig?

kennet
07/12/11, 16:02
den sylindern den ikke går på, får den bensin eller gnist da? kan være en tempføler som driv å kødder har vært borti det før

SimSme
07/12/11, 16:08
Registeret skal stå riktig, fikk en kompis som har det mange ganger til å sette det på :) hvor sitter evt de tempfølera da? Har ikke drivi så mye med dette, men driver å lærer ;) Takk for svar hvertfall :)

Ola Moen
07/12/11, 16:10
Du kan ha ei tett dyse ettersom den går på 3 syl. Hvor har du plassert dysene ettersom 531 toppen ikke har høl til dyser?. Termotidsbryteren som setter igang kaldstartdysa er i orden? og den dysa får strøm og bensintilførsel? Du har også styretrykksventilen som skal sitte på venstre side av blokka. samme sted som mekaniske bensinpumpa sitter. Den er med på å regulere blandingen. I et K-jet system bør det ikke være noen lekkasjer fra luftmengdemåler (Skål) og til innsug på turbo.
Bortsett fra det her, så kan det væra mye annet som forårsaker det. Men siden jeg ikke vet mer enn det du skriver her, så er det ikke så godt å si.
Et sted må du starte.
vipp opp alle dysene så du kan se dem.
tvangskjør bensinpumpa konstant, og løft skåla i luftmengdemåleren.
Da skal du se en fin dusj med bensin fra alle fire dysene.
du ser fort om ei dyse er tett, eller har et ujevnt sprutbilde.
Det vil isåfall forklare deg hvorfor den bare går på 3 sylindre.

SimSme
07/12/11, 16:28
Der var det mye forslag :) Det som er som jeg glemte å si, den går på alle innimellom, hvis jeg holder jevn gass, men med en gang jeg gir på så går den da på 3 igjen :/ men har å finni ut at jeg har en dårlig kontakt på svinghjulsensor ledningen som kommer fra bilen. Det som er rart er at bilen gikk som den skulle, før jeg bytta blokka, og starta som den skulle :P Hadde før en b23et.

Ola Moen
07/12/11, 16:33
Nå blander du litt forskjellige ting her. En B21ET har ingen svinghjulsensor.

SimSme
07/12/11, 16:37
Har laga til så det sitter det på blokka nå:) Har fått bora så det sitter helt der det skal og sånn. Men den har jo starta og alt mulig, gikk da faktisk som den skulle de første tura, utenom at den ikke starta da den var kald :)

Christian
07/12/11, 16:37
Kan det være du kjører B23ET sprutet på B21ET blokka? Isåfall er det greit å få fram da det er to helt forskjellige ting.
Hvis du kjører Motronicen tipper jeg defekt svinghjulssensor.

SimSme
07/12/11, 16:45
Hadde sensoren vært defekt, så hadde vel ikke motoren starta i heletatt? :) Ja det kan jo hende at det er, bra med forslag, da lærer man stadig noe nytt :)

Christian
07/12/11, 16:45
Det varierer, noen ganger når den ryker får man sånn gange som du forteller her.

Thobbus
07/12/11, 20:15
ville også sagt at det er svinghjulsensoren :)

SimSme
07/12/11, 21:21
Okei :) Men prøvde litt i stad, å da jeg drar motoren rundt i hakk 3 på nøkkeln så starter den, så vidt og går mens jeg holder den så startern går rundt, men med engang jeg slipper opp nøkkeln til hakk 2, der den skal gå, så stopper den igjen med engang :/ er så mye rart med denna bilen så gir snart opp :/