PDA

Vis full versjon : V70N 2.0T Aut. Starter ikke



Wold
07/12/11, 13:18
Har en V70N 2.0T 04 model som ikke starter. hadde det samme problemet tidligere i høst kjøpte da nytt batteri og monterte dette og da virket det. nå har bilen stått i ro i 1-2 uker og nå er det null liv i bilen. noen tips om hva som gjør at dette skjer? kan jeg bruke start kabler direkte på polene i motorrommet eller må det være booster?

FroBe
07/12/11, 13:31
I følge manualen skal startkablene eller booster kobles i motorrommet.
Plusspol til bolten under luken ved sikringene og minuspolen til motor-gods.

Enten har du problemer med laderegulatoren/generatoren, eller så har du noe som tapper batteriet.
Har du koblet ny bilstereo/forsterker? Et annen strømtyv kan være defekt sirenemodul.

Vatnehol
07/12/11, 13:33
om batteriet har stått tomt lenge så blir det ødelagt igjen. så kanskje du må nok en gang ha nytt batteri.

Wold
07/12/11, 13:36
har ikke montert noe nytt i bilen, men etter jeg byttet batteri så sluttet sentrallåsen å blinke med lysene når jeg låste bilen. blinket når jeg åpnet. får vel ringe viking å utnytte gratis veihjelp:P

FroBe
07/12/11, 14:54
Sirenen er en kjent svakhet på disse bilene, den har et innebygget oppladbart batteri som lekker ned på elektronikkortet. Dette skaper overledning, borttærte kobberbaner og funksjonsfeil på alarmen.

Her er en tråd (http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul) med mer informasjon om reparasjon av sirenen.

nordan27
07/12/11, 20:44
Hei dere , beklager vis jeg "Kupper"tråden litt , jeg må bare spørre angående alarm som jeg har sittende i høyre inneskjem bak hovedlykten ,kan jeg koble ut denne da den muligens trekker støm fra batteriet? den virker ikke allikevel og jeg har foreløpig ikke tenkt å demontere for å skifte batteriet i enheten
Er det en kobling i motorrommet eller en sikring som kan kobles ut?? eller blir det bare feilkoder og tull?
bilen er en 2004 modell v70

FroBe
07/12/11, 21:48
Jeg tror sirenemodulen er koblet via UEM, dermed kan man oppleve at styring til soltak og taklys slutter å virke.
Sikreste måten å koble sirenen ut er å løsne innerskjermen og plugge ut kontakten fra sirenen.