PDA

Vis full versjon : Røyk inni bilen etter oppstart av diesel varmer! Anyone?



Wirrumen
07/12/11, 11:22
Hei.

Jeg gikk ut igår kveld og startet parkvarmeren mens jeg skulle dusje så ut en tur, og da når jeg kom ut var ikke bilen spesielt varm og det var mye røyk inni bilen? Noen som vet hva det kan være?

Så testet jeg å sette på parkeringsvarmeren senere når bilen var varm, den blinket på i noen få sekunder å deretter gikk den av av seg selv.

Idag prøvde jeg igjen å sette på parkvarmeren, parkvarmeren staretet, varmet å ingen røyk inni bilen?

Noen som vet hva dette kan foresake?

-Tommy
07/12/11, 11:54
Dieselvarmeren har "feilstartet". Hvis den ikke klarer å starte til å begynne med så pøser den på med diesel og prøver igjen, dette gjør den noen ganger, noe som gjør at det utvikler seg mye røyk. Og siden dieselvarmeren ligger nærmt inntaket så kommer røyken seg inn i bilen også :)

Wirrumen
07/12/11, 12:24
Takker, da satser vi på det bare er det, sikkert lagt inn en feilkode da? Skal få koblet opp å sjekket om han har lagt inn feilkode.

andersmann
07/12/11, 22:55
Har opplevd det samme med min v50 06 mod. og bekymret meg litt for det, men siden det fungerte greit igjen etterpå så har jeg ikke tenkt så mye på det.
men hva er årsaken? begynner brenneren å bli utslitt??

Wahl
15/12/11, 11:16
Kan være det at den har sota igjenn, sånn at den må overhales. Kjører du mye korte turer med bilen slik at varmeren stopper etter å ha brent under 30 min? Om den er slik er det vanlig å overhale den, dette gjøres det på mange biler i løpet av vinteren :)

andersmann
16/12/11, 23:26
Kjører egentlig mest lang turer, men har ikkje hatt bilen så lenge.
Virker som den starter for så å slukke igjen etter kort tid, detta gjelder ved forhåndsoppvarming. når bilden startes , starter også brenneren. og røyken velter inn i kupeen.

Kjexx
02/01/12, 08:21
Jeg hadde problemer med min, hver gang den startet så veltet det ut røyk under bilen.. Ringte og fikk byttet den på garantien.