PDA

Vis full versjon : Sveiset sperre på EU kontroll...?

christoffera
06/12/11, 21:34
Nå kommer vinter selv på sørlandet, og da må jeg som i fjor, ha ESAB i diffen!
Skal ha EU på bilen i slutten av Mars så jeg lurer på om noen har erfaring med sveisa sperre på EU?

Noen kontroller dem gjør på bilen som vil avsløre sveisen?
I verste fall hiver jeg inn en åpen diff rett før kontrollen, men gidder ikke om det er en sjanse for at det går igjennom!

Skal bruke et shabby verksted som ikke er av de mest nazi..

Noen med erfaringer?

Kohler
06/12/11, 21:54
Er ingen sjekkpunkter annet enn for lekasjer på bakakslingen, så er bare å kjøre på =)

Sebbe
06/12/11, 22:04
de merker det når de kjører den inn og ut av hverkstedet, pluss at bremsene og håndbrekket bak er 100% likt. men om de bryr seg er en annen ting, er jo noen verksted som er mindre oppmerksomme enn andre :)

christoffera
06/12/11, 22:37
Hmm ja... det jeg tenkte! Tror jeg tar sjansen når den tid kommer ;)

Når de sjekker bremsene tar de ett og ett hjul eller akselen?

Dan Bay-Johansen
06/12/11, 22:43
De sjekker en aksel av gangen. Så om du har sperre vil resultatet bli som Sebbe nevner bli 100% likt på begge hjul.

De kommer til å merke det, men du sier jo at du kan bare hive inn en åpen diff...prøv, se hva de sier - så kan du jo evt bare "hive inn" en åpen diff om du får mangel på det ? It aint rocketscience :p

HarryVolvo
06/12/11, 22:56
Slapp igjennom med gammelbilen jeg.. Med skryt over hvor jevnt og fint bakbremsene tok etter 30 år. :p

Dan Bay-Johansen
06/12/11, 23:35
Regn eller snø den dagen ?

HarryVolvo
07/12/11, 18:00
Var vel akkurat blitt litt snø tror jeg.. Men asfalt på veien enda ihvertfall, for kjørte med sommerdekk. :)

Dan Bay-Johansen
07/12/11, 19:21
Ok, tenkte bare at hvis det var litt bløtt av en eller annen grunn så er det litt vanskeligere å "oppdage" sperra ;)

-Shark-
07/12/11, 19:24
Tar Eu kontroller selv, og man kan sette forevisning på trafikkstasjonen i dette tilfellet. Men da er man kjip :)

christoffera
07/12/11, 19:33
Hmm, det slo meg at det kunne være konsekvenser pga dette... Men tror uansett jeg tar sjansen ;)

Adrian S
08/12/11, 09:59
Her eg bor har alle eg vet om komt seg gjennom eu med sperre, så er nok litt spørs kor du går og selfølgelig hvem på verkstede som kontrollerer bilen. Skal inn med min no i april så får eg se om det går denne gangen og.

TurboDevil
08/12/11, 22:56
Hvis den skal inn i mars, så er det jo bare til å ta eu-godkjenningen nå.
Du kan jo godkjenne bilen 4 måneder før kontrollmåneden.
Så sveiser du diffen etterpå ;)

christoffera
09/12/11, 14:11
Ja, men er litt småpell som jeg ikke gidder å gjøre nå, så jeg tar det til våren ;)

Minge89
13/12/11, 16:06
Bremsene kan jo være 100% like bak selv om det ikke er spærre da. Bremsecalippere fra biltema gjør susen:) Helt konge^^

-Shark-
13/12/11, 22:15
Bremsene kan jo være 100% like bak selv om det ikke er spærre da. Bremsecalippere fra biltema gjør susen:) Helt konge^^

Det er sjelden det er 0% avik på bremsene bak!

850GLTsilver
16/12/11, 10:35
Her eg bor har alle eg vet om komt seg gjennom eu med sperre, så er nok litt spørs kor du går og selfølgelig hvem på verkstede som kontrollerer bilen. Skal inn med min no i april så får eg se om det går denne gangen og.

Trygt og godt å vite, ikke sant?
Verksted som er så seriøse at de godkjenner biler som ikke burde vært godkjent?
Føler deg trygg tenker jeg? ;)

Neida, har ingenting mot sveisa sperrer jeg. Velger det bort likevel av mange grunner.

Men jeg er litt skeptiske til verksteder som velger å lage sine egne regler om hva de skal godkjenne eller ikke.
Og sperrer er slett ikke i tankene mine da.

Hilsen gledesdreperen:D