PDA

Vis full versjon : '02 V70 med løpsk klima.



lyskespark
06/12/11, 20:32
Klimastyringa i V70'en har slått seg vrang. Det er alt for kald i kupeen i forhold til hva temperaturen er stilt inn på og det er såvidt det lufter litt fra luftelukene. Skrur jeg på full varme, blåser det massevis av glovarm luft. Har prøvd å bytte litt mellom manuelle innstillinger på blåsinga, men det gjør ikke noe forskjell.

Jeg hører heller ikke den lille vifta bak spjeldet på ECC'en, så jeg mistenker at den ikke funker, og at det er kaldt i bilen fordi ECC'en bare får lest av varm, stillestående luft langt inn inn der.

Er dette en vanlig feil eller? Lett å fikse? Dyre deler?

iPaal
06/12/11, 20:46
Har du forsøkt å lese feilkoder? Mulig en sensor som er gåen.

lyskespark
06/12/11, 20:54
Finnes det noen måte å lese av feilkoder uten å kjøpe en plugg da?

FroBe
06/12/11, 21:54
Jeg har ikke prøvd denne manuelle metoden her (http://forum.vccn.no/showthread.php?16850-S60-V70N-Lese-av-basic-feilkoder-med-innebygget-modul-)) da jeg heller sjekker med DICE og VIDA.

lyskespark
06/12/11, 23:09
Da er Dice og Vida bestilt. Jeg får i det minste lukke opp og rense rundt vifte, aksling og motor mens jeg venter.

lyskespark
29/02/12, 22:41
Da er Dice og Vida bestilt. Jeg får i det minste lukke opp og rense rundt vifte, aksling og motor mens jeg venter.

Da var det kanskje kjekt å skrive LØST.

Vida sa vifta var ødelagt, og signalet fra kupetempsensoren økte til 39 grader selv om det egentlig var 5 grader der. Jeg gadd ikke fikle med vifta for å få den til å virke, så jeg kjøpte ny. 1203,- for noe som burde koste 100,-. Max

Har du 2002 modell produsert i 2001, pass på at du får rett versjon av vifta, siden de byttet viftetype midtveis i serien.

roar oppi
05/03/12, 10:43
Hei ...
Dette prob hadde min bedre halvpart m sin 05 V70 D5...
Bilen var kjempekald inni kupe`n på vinter`n... Motortemp var helt perfekt...
Klima-anlegget pulserte kaldt/varmt hvert 10 sek... Og da blir det kaldt...
Men med mange `gode`råd fra bedrevitere om hva dette kunne være så dro jeg med bilen til Bilia Jessheim... Har veldig god tiltro til Sandberg & Co på Jessheim..
Så var alt iorden på 10 min... De tok en reset av klimaen m pc`n så var alt bra... Så nå er det VARMT...
En stoooor takk til Bilia Jessheim....

Mvh Roar Oppi..