PDA

Vis full versjon : Dieselbrennere!!!



Kvilvang
06/12/11, 19:47
Er ny her på forumet, så jeg lurer på den der dieselbrenneren. Jeg å har problemer med min, da den ikke starter,på i noen sekunder å så går de i av posisjon. (ser at dette er et gjentakende problem).
Ser også at anbefalingene er Volvoverksted!!!! Er det ingen der ute som vet om det finnes noen guruer der ute som er experter på disse brennerne? Noen i trøndelag hadde vært fint :) :)

Alfs80
08/12/11, 21:13
sjekk vannpumpa på varmeren du så ordner det seg nok

Mr. Crepsley
08/12/11, 21:15
Kan også være dieselpumpa, lett måte å sjekke den er å ta av stikket på den, starter den da vil den brenne til det er slutt på dieselen.

eab
10/12/11, 16:10
Aller først må du få slettet feilkodene til dieselbrenneren. Dersom den har prøvd å starte x antall ganger uten å klare det så nekter den å starte mer. Da blinker det "på" i displayet noen få ganger før det går tilbake til "av"...

Kvilvang
15/12/11, 18:16
Hadde en som sjekket feilkoder, å den eneste feilkoden som den maskinen registrerte var glødeplugg! Rart siden den er relativt ny!

locked
15/12/11, 23:07
Nei det er ikkje rart!!! mangen deler er defekte allerede før dei blir montert, så noken ganga ryke det raskt og andre ganga aldri!!! Men ved feil på glødeplugg så vil ikkje brennaren prøve å starte, rett og slett for at uten glødeplugg får den aldri start. Kan vere glødeplugg/kabelmatte/styreenhet som er defekt. !!! (!) ;)

blackdev
17/12/11, 12:21
Hadde samme problem med min, den slo seg på/av i displayet uten å starte.

Brenneren sitter lett tilgjengelig bak innerskjermen til venstre forhjul så jeg plukket ut den, renset brenner som var full av koks, men den startet fortsatt ikke, dro til mitt lokale Volvoverksted, der var det feilkoder på at både brenner og glødeplugg var defekte så verkstedet mente at jeg måtte få dette gjort til xxxx antall kroner, feilkodene ble samtidig slettet, jeg dro hjem tung til sinns over uventet utgift i disse juletider, leste litt på forumet her, fant ut at jeg kunne jo prøve å starte opp brenneren alikevel siden den både var renset og tilbakestilt, trykka på knappen og YES, den staret!
Siden har den ruslet og gått både på timer og direktestart, passer på å alltid la den gå minst 15 min før jeg stopper den.

Som ett PS så kan jeg nevne at verkstedet som mente at alt måtte skiftes ut ble litt lang i maska da jeg fortalte at alt nå fungerte, men kom med svar om at "ja ja, du vet jo ikke hvor lenge den fungerer da" ..hehehe... :cool: