PDA

Vis full versjon : knurring i dashbordet 01" v70d



bruningen
05/12/11, 23:17
har en summe,knurrelyd i dashen på v70`n min.var en som nevnte at dette var vanlig på disse bilene,men det kan ikke være sånn?
kan høre ut som det stereoen som lager denne lyden ,men tenkte å høre her før det blir feilsøking.
noen som har vært borti dette?

Vatnehol
06/12/11, 08:45
der er en bullitin på at dashbordet subber mot torpedo veggen. må av med hele dashbordet for å fikse dette

FroBe
06/12/11, 09:18
Kan det være den lille viften i klimakontrollen du hører?
Det er en luftspalte der temperaturføleren sitter, bak denne er det en bitteliten vifte som suger inn luft.
Denne viften starter med en gang du setter deg inn i bilen, og stopper kanskje ett minutt etter du har tatt ut nøkkelen.

Min vifte var full med støv, og jeg rengjorde den når jeg hadde klimapanelet ute.
Det er en tommelstor modul som stikker ut på baksiden, festet med to skruer.
Du kan bruke støvsuger eller trykkluft (forsiktig!!!) for å fjerne støvet som gir ubalanse i viften.

Hvis du vil plugge ut noen kontakter bør batteriet frakobles.
Roter du inni luftspalten i fronten av klimapanelet kan du ødelegge den lille NTC-sensoren som ser ut som et dødt insekt...

bruningen
06/12/11, 13:09
stemmer som du sier frode! den starter når jeg setter meg inn i bilen og stopper etterhvert etter tenning er slått av.
da stemmer det at dette er vanlig med denne lyden på v70 da.
takk for tipset frode.

FroBe
06/12/11, 15:10
Det er normalt vanskelig å høre denne viften med mindre det er helt stille utenfor bilen.
Hvis den lager ekstra mye lyd kan den trenge smørning eller støvfjerning.