PDA

Vis full versjon : Volvo 740 Interiør hjelp!



v0lv07
05/12/11, 10:25
Har en 1986 moedell, Volvo 740 sedan! og er ett stygt rødt interiør i den!

Så lurer på om noen her vet om det er vanskelig og bytte alt av interiør? eller om det bare er waste of time? ;) og viss dere evt sier det er verdt det, hvordan gjør man det? :)

da er jeg også ute etter beige framstoler, helst bøtte, men kan gå med org! og jeg skulle gjerne hatt dørtrekk forran! :)

Mvh Martin Heiberg !

Motstand
05/12/11, 10:30
Bytte komplett interiør er lett og krever så og si ingen erfaring:p. Demontering er gjort på et par timer hvis du står på litt. Hvordan du gjør det ser du lett. Start oppe og jobb deg nedover (vipp opp de runde lokka som er overalt på dekslene så finner du skruer under)

R-israelsen
05/12/11, 10:40
Simpel jobb og ikke noe problem for en som ikke er kyndig. Gjør som motstand sier, trenger som regel ikke noe mer verktøy en et par fastnøkler og torx,umbraco og stjernetrekker + flattrekker :P

Espen Hveding Nordgård
05/12/11, 13:15
Støtter oppunder her, er en lettvin jobb :) Det som er værst er dashbordet...

Har bytta sjøl, og angrer ikke på at jeg kasta det blå interiøret til fordel for svart...

s4nd3r
05/12/11, 16:52
lønner seg og ha en delebil du plukker alt direkte over, da får du med alt av skruer og shit... små klipps. små ripps. ser kor ting og tang skall vere..

v0lv07
05/12/11, 17:15
Takk for gode svar! ;) har skrudd det meste av bil! alt jeg ikke har gjort er vell egentlig komplett interiør bytting! ;)

Har en komplett bil med beige interiør, eller, trenger beige framseter og dørtrekk forran! :P

Noen som har? :)

v0lv07
05/12/11, 17:22
eller, vill helst ha komplett svart viss noen har? : )

Motstand
05/12/11, 19:48
Lag en ønskes kjøpt tråd så er det helt sikkert noen som har til deg;)

Espen Hveding Nordgård
05/12/11, 19:50
Hør med Espen Title eller TBO ;)

NikolaiB
05/12/11, 20:35
Alle 740 interiør som er røde eller blå fortjener og byttes mener jeg,veldig verdt jobben.Er veldig enkelt å bytte interiøret i 240/740/940,da har du en gylden mulighet til å ta eventuel rust i gulv mens du holder på så bilen lever noen år til:) Setene står fast i dørken med 4 skruer og må skyves frem pga 4 tapper i stolunderstellet som skal holde setet stabilt.Jeg gjorde idiottabben og rørte frem/tilbake justeringa når jeg skulle ha stolen løs,da ble understellet ett hakk mer fram på ene sida å setet sto bom fast:s Fant det ut etter hvert da,men plagsomt nok hvis man ikke er obs på det

Thobbus
06/12/11, 00:33
Synes blått dashbord er kjempefint, værre med den røde synes jeg

Mattii5
06/12/11, 08:40
Å bytte interiør er absolutt ingen problem. Det du trenger er 12-13mm leddnøkkel, 16-17mm, 10mm fastnøkkel/leddnøkkel, stjerneskrujern og flatskrujern. Med dette kommer du ganske langt. Sikkert noe jeg har glemt.
Og et lite tips til slutt; plasten som går fra gulvet og opp C-stolpene må ikke brytes på plass. Det lønner seg å ta det rolig og ikke bryte ;)
Lykke til!

Mvh// Mattii5

NikolaiB
06/12/11, 09:08
Ja er litt teknikk å få de av å på uten å ødelegge,men når du ksjønner hvordan klipene fungerer etter hvert er det easy:) bare å ta det med ro når man demointerer

jacobsen
06/12/11, 17:30
Jobb i garasje, er fort gjort å knekke gammel plastikk når du står ute i minusgradene :)

JørnM_940 tror jeg skal ha beige interiør deler.

JørnM_940
06/12/11, 23:21
Jobb i garasje, er fort gjort å knekke gammel plastikk når du står ute i minusgradene :)

JørnM_940 tror jeg skal ha beige interiør deler.
Har det:) Demontering av alt er IKKE gjort på et par timer, hvis du skal ha noenlunde oversikt over hva du holder på med. Jeg anbefaler å planlegge og ta trinn for trinn, f,eks bakpart, midtpart og til slutt dashbord. Dashbordet er det litt jobb med, men er gjennomførbart. Jeg har prøvd begge metoder, og vil på det sterkeste anbefale trinn for trinn.

NikolaiB
06/12/11, 23:29
Ja er lettest å holde motivasjonen oppe når man tar en ting av gangen,men er fort gjortå gå amok å ribbe hele bilen på en gang når du finner ut hvor enkelt det er med alt av paneler og matter.Dashbordet er det riktignok en del mer jobb med,men er rimelig grei skruing:)

v0lv07
07/12/11, 02:38
hehe! takk for enda flere gode svar! ;)

får nok tak i svart dash, og fult sett med skinn interiør! : ))
til 4k ;)
da trenger jeg lister, og dørtrekk i svart : ))

Men, dashen! er det vanskelig når det gjelder ledninger osv? : )) er det lurt og legge opp Anlegg ledning når jeg har demontert hele? ;)

NikolaiB
07/12/11, 06:14
Det er jo nå du virkelig burde legge opp til anlegg å alt mulig andre elektriske instalasjoner i bilen din,er kjedelig å pelle akkurat det samme fra hverdandre igjen etterpå når du vil ha lyd;)

v0lv07
07/12/11, 11:11
Ja, er nokk smart det ;) men da kan jo jeg bare spørre her igjen, på denne tråden viss jeg får problemer når jeg starter? :)

NikolaiB
07/12/11, 12:46
Er det forum er til for;)

jacobsen
08/12/11, 16:21
skal ikke satse på 760/960 når du først er i gang da? bilen blir jo nesten 10 år nyere, kontra det kjipe 740 interiøret :p

Thobbus
08/12/11, 20:18
skal ikke satse på 760/960 når du først er i gang da? bilen blir jo nesten 10 år nyere, kontra det kjipe 740 interiøret :p

740 interiør er ikke kjipt. det er skamtøft. så må man liksom beholde den gode gamle 80 talls stilen :)
Har det gode gamle 740 dashbordet. og jeg må si at jeg liker det mye bedre. pga da kan jeg f.eks installere en turbotrykkmåler, eller voltmeter.
Oversiktlig er det også :)

NikolaiB
08/12/11, 22:48
740 interiør er ikke kjipt. det er skamtøft. så må man liksom beholde den gode gamle 80 talls stilen :)
Har det gode gamle 740 dashbordet. og jeg må si at jeg liker det mye bedre. pga da kan jeg f.eks installere en turbotrykkmåler, eller voltmeter.
Oversiktlig er det også :)
Er helt enig angående gamle dashen.Ellers er det likt 740 kontra 760,bortsett fra 760 stoff-setene

jacobsen
11/12/11, 14:16
740 interiør er ikke kjipt. det er skamtøft. så må man liksom beholde den gode gamle 80 talls stilen :)
Har det gode gamle 740 dashbordet. og jeg må si at jeg liker det mye bedre. pga da kan jeg f.eks installere en turbotrykkmåler, eller voltmeter.
Oversiktlig er det også :)

Kjipt var vel å ta i ser jeg nå, men står i stil til resten av bilen. det skal det ha :p
Men syns personlig at 760/960 dashen er penere :)

jacobsen
18/12/11, 21:05
Fått igang demontering? :)