PDA

Vis full versjon : hvordan fjerne beltevarsler på 940?



H.Ihle
29/03/10, 12:00
er så jævlig lei av det releet som står å tikker hvis jeg ikke har på beltet, så skulle gjerne ha fjerna den:)
ser det går et par ledninger opp til den saken du fester beltet i, holder det å klippe disse ledningene?
prøvde å ta sikringa, men den går på samme kretsen som blinklyset desverre...

turbo-volvo
29/03/10, 12:17
er vell bare å klikke av ledningen som går til bilbelte.

Christian
29/03/10, 12:22
Ta på deg beltet, så slutter den å blinke.

ChrML
29/03/10, 12:25
Bare å ta av dørstokk dekslet på førersiden og rive ut pluggen til beltevarsleren (går innunder setet). Eller ta på seg beltet...

H.Ihle
29/03/10, 12:54
da var det løst:)

TeamBørnOut
29/03/10, 13:11
pleier å ta ut pæra. alltid en som har gått uansett så man må oppider :P

ChrML
29/03/10, 13:52
pleier å ta ut pæra. alltid en som har gått uansett så man må oppider :P
Men beltetikkingen vil fortsatt være der selv om pæra er ute :p.

TeamBørnOut
29/03/10, 15:08
Det får den ikke. for det går ikke strøm til den da.. kun når du setter på varsellysa eller blinklysa :)

Volvogeek
29/03/10, 19:27
bare å klippe den grønne ledninga som går inn i låsen..:)

ChrML
29/03/10, 19:30
bare å klippe den grønne ledninga som går inn i låsen..:)
Eller bare ta seg bryet å plugge ut og ikke klippe noe som helst? Hater å være borti biler hvor folk har klipt og gjordt alt mulig på elnettet.

Volvogeek
29/03/10, 19:32
Eller bare ta seg bryet å plugge ut og ikke klippe noe som helst? Hater å være borti biler hvor folk har klipt og gjordt alt mulig på elnettet.

ja, det er også en mulighet:p

jonass
29/03/10, 22:45
Eller bare ta seg bryet å plugge ut og ikke klippe noe som helst? Hater å være borti biler hvor folk har klipt og gjordt alt mulig på elnettet.

Har også sett de der det er revet. Det er flotte:D

Noddiii
01/04/10, 10:36
eller bare ta på seg beltet, skjønner ikke problemet.. har fan ikke lyst til å bli grønnsak jeg..værre på nye biler uansett der det hyler i eninga :P

henrik940
01/04/10, 10:52
eller bare ta på seg beltet, skjønner ikke problemet.. har fan ikke lyst til å bli grønnsak jeg..værre på nye biler uansett der det hyler i eninga :P

Problemet er vel ikke å ta på seg belte. Problemet er når man skal ut av garasjen, inn i garasjen, snu bilen, jobbe inni bilen med tenninga på osv. Da er den tikkinga irriterende.

Er man vant til å ha på seg belte, så glømmer man det ikke selvom tikkinga er borte.

Svirre
01/04/10, 10:53
eller bare ta på seg beltet, skjønner ikke problemet.. har fan ikke lyst til å bli grønnsak jeg..værre på nye biler uansett der det hyler i eninga :P

Lettere sagt nekte å la deg kjøre videre :p Ene bilen jeg var borti en gang stoppa motoren hvis du kjørte mer enn 50 meter uten belte :S

A.Finstad
05/04/10, 00:26
Problemet er vel ikke å ta på seg belte. Problemet er når man skal ut av garasjen, inn i garasjen, snu bilen, jobbe inni bilen med tenninga på osv. Da er den tikkinga irriterende.

Er man vant til å ha på seg belte, så glømmer man det ikke selvom tikkinga er borte.

gå på høggern å se etter en 740 eller 940 eller hva det måtte være å skjær av beltet og ta med deg selve den du stikker nedi å ha den liggendes i bilen eller noe sånt da som sakt tidligere! er ikke så jævelig vanskelig vell? finnes da haugevis med dele biler rundt om også!

ChrML
05/04/10, 01:02
gå på høggern å se etter en 740 eller 940 eller hva det måtte være å skjær av beltet og ta med deg selve den du stikker nedi å ha den liggendes i bilen eller noe sånt da som sakt tidligere! er ikke så jævelig vanskelig vell? finnes da haugevis med dele biler rundt om også!
Eller bare ta av et deksel ved dørstokken og plugge ut bryteren til setebeltevarsleren? Tar kortere tid og er mindre jalla det enn å stikke på høggeren for å finne et belte å stikke nedi...

A.Finstad
05/04/10, 10:48
bedre med tanke på de som kansje skal ha bilen etter deg da:p

henrik940
05/04/10, 11:01
Da plugger du den inn igjen.

A.Finstad
05/04/10, 13:14
er ikke alle som er så smarte da:p og det er JÆVELIG irriterene med folk som gjør sånne ting uten å fikse det igjen.

ChrML
05/04/10, 13:26
er ikke alle som er så smarte da:p og det er JÆVELIG irriterene med folk som gjør sånne ting uten å fikse det igjen.
Værre med de som klipper kabler som igrunn er helt unødvendig å klippe når det kan fikses like enkelt ved å plugge ut. Sånn som enkelte over her. :rolleyes:

A.Finstad
05/04/10, 22:39
det er sant! men det er fremdeles kjedelig å feilsøke for å finne en liten feil også da:p

boman
06/04/10, 15:18
tar ikke mange minuttene med feilsøking før man finner ut at kabelen bare er koblet ifra da.. men er da mye bedre å feilsøke å finne en liten feil kontra en stor feil (ikke at 2 klipte kabler er en stor feil).

boman
13/07/10, 21:14
Eller man kan gjøre som jeg nå har gjort, koble om så den lyser hele tiden hvis beltet er glemt. Koble sammen 2 kabler på blinklys bryteren og voila, ingen mer tikking.

A.Finstad
14/07/10, 14:15
det var ganske genialt :p

Eldste Haugerud
14/07/10, 21:01
Ser ikke helt problemet her jeg men.. klarer man å irritere seg så jævelig pga den tikkinga, da har man alt for lite å finne på!:D

henrik940
14/07/10, 21:18
Ser ikke helt problemet her jeg men.. klarer man å irritere seg så jævelig pga den tikkinga, da har man alt for lite å finne på!:D

Er viss du driver av i eller rundt bilen, og tenninga står på. Da blir man lei :)

boman
14/07/10, 21:32
Ser ikke helt problemet her jeg men.. klarer man å irritere seg så jævelig pga den tikkinga, da har man alt for lite å finne på!:D

Jeg har hatt den innkobla med tikking en stund, men ble så irriterende når jeg drev på mye i bilen med tenning på (testing av div.) at jeg kobla den ut.
Så etter å hatt den utkobla i et par måneder så kom jeg på å koble den så den lyser istedet for å blinke, ikke at jeg egentlig trenger den, for jeg glemte ikke akkurat beltet selv om den ikke var der å blinka og tikka, men jeg liker å ha alle funksjoner i drift :)

Tonytic
15/07/10, 19:21
Eller bare ta seg bryet å plugge ut og ikke klippe noe som helst? Hater å være borti biler hvor folk har klipt og gjordt alt mulig på elnettet.

bra enig med deg der gitt ;)