PDA

Vis full versjon : Volvo 740 ET



V0lv0
05/12/11, 03:24
Hei! Dette blir min første post på forumet siden oppdateringen! (som jeg foresten ikke liker noe særlig)

Det jeg lurer på er; har fått tilbud om og kjøpe en orginal 740 med ET motor, er dette en bra motor? Hva bruker og være kjente feil/svakheter? Mulig jeg blir nødt å bytte stempler, er det vanskelig? :)Er det enkle ting man kan gjøre for og trimme ET motoren? :)
Og sist men ikke minst, er FK/FT motor bolt on? eller er det feil ledningsnett? :)

Fortsatt litt grønn innen Volvo :cool:

gl740turbo
05/12/11, 06:02
Rådene på b230et motorene har en svakhet ved for høyt ladetrykk så de knekker. Men noen kjører med disse på mye effekt også, men da med overhalt motor og gjerne datasprut for å unngå tenningsbank osv.

For å montere b230fk/ft må du bytte til LH2,4 nett. Dette er lettest å ta fra volvo 240 nyere enn 1989 modell som vil si alle 240er med b230f motor :)

V0lv0
05/12/11, 20:00
Okei, tror den har blitt kjørt med relativt høyt ladetrykk tidligere :) så jeg må vell ta en overhaling på motor skjønner jeg, smidd innmat kanskje? :D Hva er orginalt ladetrykk? :P Noen som har link eller no til eventuellt datasprut her da? :) Og er det vanskelig og utføre disse tingene, mulig jeg skifter råder med det samma og. Hvis det ikke er altfor mye prakk...

På Forhånd Takk :)

gl740turbo
05/12/11, 23:00
Okei, tror den har blitt kjørt med relativt høyt ladetrykk tidligere :) så jeg må vell ta en overhaling på motor skjønner jeg, smidd innmat kanskje? :D Hva er orginalt ladetrykk? :P Noen som har link eller no til eventuellt datasprut her da? :) Og er det vanskelig og utføre disse tingene, mulig jeg skifter råder med det samma og. Hvis det ikke er altfor mye prakk...

På Forhånd Takk :)


Orginalt ladetrykk på b230et er vell 0,8bar. Litt usikker men mellom 0.8 og 1bar iallefall :) Søk etter datasprut på finn så finner du en del eller bare søk på google :)

Koble datasprut krever en del tenking og lesing om man ikke har tatt i det før desverre. Bytte stempler og råder er relativt lett. Skru av toppen, bunnpannen, løs ut rådene og dytt de oppover mot toppen ;)

V0lv0
06/12/11, 17:20
Okei, må bare få bilen i "hus" først :D så tenker jeg det blir mer mas her ;P takker for svar hittil :)