Vis full versjon : Åssen funksjon har dørbryteren i 700 serien?
Dørbryteren min trudde jeg gikk til jord, men den er tilkoblet 2 ledninger. Er den tilkoblet jord, eller er det signalbrytning? (+) Jeg får nemlig ikke lyset i taket til å fungere på de andre dørene bortsett fra førerdøra. Der er det ca 10 sek forsinkelse før luset skrur seg av.
Er denne jeg prater om:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/375387_10150503559202790_785272789_10537615_107043 4137_n.jpg
jordes ja. ene ledningen er til varsellampa i døra (den rød lampa i dørtrekket ved dørlåsen), og andre er til lampa i tak
har ikkje du multimerer?? ;)
jordes ja. ene ledningen er til varsellampa i døra (den rød lampa i dørtrekket ved dørlåsen), og andre er til lampa i tak
Takker. Var detta jeg var ute etter :)
har ikkje du multimerer?? ;)
Seint på kvelden :p Nei, R.G kom egentlig med det svaret jeg håpa på. Hadde aldri gjetta at det gikk en til hver sin lampe...
Men OT-spørsmål med det samme vi er inne på taklys så lurer jeg på non annet også. Har leselys forover i taklampa, og når jeg setter bryteren for disse i pos I (slå på når dør åpnes) så tennes de ikke. Gikk over alle punktene i printplata i taklampa og fant ingen feil eller synlig skadde komponenter. Noen anelse om det kan være en motstand e.l. som er gåen?
sliter du med at lyset ikke går på? hadde samme problem med 940`n byttet bryteren og da fynka det.
På førerdør bryteren så er den ene ledningen til varsellyset i døra og til taklampa (som gjør at lyset er skrudd på i 10 sek etter at døra lukkes). Den andre går også til taklampa, og er kobla sammen med alle de andre dørbryterne.
Det er kun førerdøra som får taklampa til å lyse etter at døra lukkes.
Sånn er det ihvertfall på 940'n min ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.