PDA

Vis full versjon : Bensinpumpene kobler ikke inn. Hjelp ønskes!



M.Engelsen
04/12/11, 21:10
Morn. 240n begynte og tulle seg i går. Bensinpumpereleet kobler inn men ingen av pumpene går.. Noen som har vært borti slikt før? Snakk om b230f med lh 2.2

Takker :D

Jan turbo
04/12/11, 22:29
Måle om det er strøm ut i ledning til pumper da,er ikke så mye annet å sjekke. Iallefall ikke i første omgang.

M.Engelsen
06/12/11, 20:01
Har ikke.strøm inn på sikringen heller.. Hvor skal jeg leite da?

volvo245gl
06/12/11, 21:07
Har ikke.strøm inn på sikringen heller.. Hvor skal jeg leite da?

Har du strøm på instrumentbelysningen?
Du kan sjekke sikringen som sitter på venstre forskjerm ved lysreleet. (lysreleet er en stor grå boks)
Ryker den ryker mye, en slags hovedsikring.

M.Engelsen
06/12/11, 23:06
Står en 20? A sikring der. Kan prøve og bytte den :)

M.Engelsen
06/12/11, 23:49
Hae målt litt til. Har 3. volt i spenningstap over den sikringen.nevnt ovenfor. Kan det ha noe med saken og gjre?:)

Hassel
07/12/11, 11:03
Tror jeg ville gått hele veien og sett hvor jeg mistet strømmen ut til pumpene. Altså jobbet deg fra batteri - sikring - relè -(sikring?) - pumper.
Og vis du har 3 volt spenningstap gjennom kun sikringa vil jeg si det er ganske mye! Da det er 1/4 av strømmen...

volvo245gl
07/12/11, 12:52
Jeg hadde en svidd sikringsholder der en gang. Fikk ikke noe strøm igjennom. Bytt der først. Så har du nok løst noe av problemene.
Kan og være kontakten som er under baksete. svikter en skjelden gang den og.

M.Engelsen
14/12/11, 20:37
Har målt meg rundt i ring nå.. Den ene pumpen har jeg 7-9 volt på når jjeg kinner og den andre 0.
Prøvde og med kabel direkte fra batteri til pumpene uten noe liv. Ideas? Kan begge pumpene ha røket samtidig, evt den ene har vært dårlig og levert lite og når den andre døde, klarte den ikke å levere? Hjelp :D

volvo245gl
14/12/11, 20:50
Har du strøm ut fra releet? Kan være det som har røket selv om det kobler inn. Kontaktoren inni releet kan være røket.

M.Engelsen
14/12/11, 23:04
Har prøvd tre forskjellige rele. Nå er det et helt nytt som står der. Begge punktene klikker..

volvo245gl
15/12/11, 12:57
Har målt meg rundt i ring nå.. Den ene pumpen har jeg 7-9 volt på når jjeg kinner og den andre 0.
Prøvde og med kabel direkte fra batteri til pumpene uten noe liv. Ideas? Kan begge pumpene ha røket samtidig, evt den ene har vært dårlig og levert lite og når den andre døde, klarte den ikke å levere? Hjelp :D

Hvis tankpumpen har røket tidligere så må hovedpumpen trekke hardere. Så det et en mulighet at de har røket begge to.
Har du sjekket at de har gode jordingspunkter før du tok kabel fra batteriet? eller prøvde du med både + og - samtidig?

M.Engelsen
15/12/11, 13:12
Prøvde begge deler. Både mot jord og +/-

Tinnsoldaten
15/12/11, 13:45
Prøv å koble fra begge pumpene og mål spenning da. Hvis den ene er brent, kan større eller mindre deler av spenningen gå rett til jord.