PDA

Vis full versjon : Girkasse på V70N



MrX
04/12/11, 16:52
Jeg er ute etter en billig men bra nr 2 bil. Kom over denne på finn:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31616350

Bilen virker jo hel og grei på bildene, men har noe trøbbel med girkassen. I følge selger går bilen i nøytral noen ganger i kryss. Snakket med en volvomekaniker som mente at en SW oppdatering å flush av kassen ville løse alle problemer. Noen andre som har hørt om dette?
Uansett så virker det jo som en grei pris på bilen.

Lord_Hatlem
04/12/11, 17:36
du kan risikere å måtte bytte kassen, 1 gen, kassa er fryktelig dårlig... ville holdt meg unna om du ikkje har 30-50 000 i ny kasse

iPaal
04/12/11, 18:04
Prisen på bilen er det ikke noe å si på. Men jeg ville lagt på 30000 kr i prisen med tanke på girkassen og vurdert handelen ut i fra det. Reparerer du girkassen kan bilen rulle mye lenger. :-)

TommyG
04/12/11, 18:29
girkasseproblemet høres identisk ut som det jeg hadde på min. Etter flushing, sw oppdatering, motorfestebytting og bytting av b4 lokket, ble det til slutt bytte av girkassen. ca kr 37000,- hos Volvoforhandler i sverige

MrX
04/12/11, 18:31
Nå har jeg en kasse på hånden til 4000 å selve jobben med å skifte tar jeg selv. Så kommer ikke til å bli så dyrt.

Har tidligere kjørt med en tilsvarende bil som oppførte seg ganske så likt, der fikk eier opplyst at det var en innebygd funksjon i kassen slik at den ikke lå i gir når man sto å ventet i kryss. Mener og huske at den ble bra med en SW oppdatering.

iPaal
04/12/11, 18:45
Da er det bare å handle :-)

Runis
04/12/11, 21:23
Det finnes sw for fjerning av denne frikoblingsfunksjonen på disse kassene.har selv gjort det med hell på min bil.

Ola Hagen
06/12/11, 18:02
Det finnes sw for fjerning av denne frikoblingsfunksjonen på disse kassene.har selv gjort det med hell på min bil.

Kunne du fortelle mer angående dette? Hadde du problemer i alle gir?

Sjakalen
07/12/11, 10:52
Hvis den frier ut når bilen har stoppet ved rundkjøring og lyskryss kan det nok bare være SW-frikoblingsfunksjonen. Kan feilaktig virke som om det er kasseproblem hvis man trår litt fort på gassen igjen. Da får man et litt rart byks og nykk.

Det hadde jeg på min 2000 modell og han som kjøpte den trodde det var girkassefeil. Funksjonen mener jeg kan fjernes.

Frier den ut når bilen ruller er det jo noe galt.

gaupe
07/12/11, 13:54
Den friare også ut ved trilling, i det minste på aller første versjon av software som kom på 2000-modellen. Var berre R og 2,4 sugemotor dom hadde denne.

Ola Hagen
07/12/11, 21:25
Min har problem med at når den triller litt i en viss fart så bruker den tid til å koble inn etter den har fri ut giret. Kanskje denne feilen kan bli borte hvis den sw til frikobling blir fjernet? Mulig å få gjort noe slikt på 2002 mod v70?

Lord_Hatlem
08/12/11, 22:46
Min har problem med at når den triller litt i en viss fart så bruker den tid til å koble inn etter den har fri ut giret. Kanskje denne feilen kan bli borte hvis den sw til frikobling blir fjernet? Mulig å få gjort noe slikt på 2002 mod v70?

ville prøvd me å skifte b4 coveret

Ola Hagen
10/12/11, 17:10
Har byttet ut denne B4 cover UPDATE.det ble stor forbedring, men ikke helt borte. Ifølge ipd papira så anbefaler de å oppgradere SW hvis B4 cover UPDATE ikke hjelper, siden Volvo har fjernet denne frikoblingen funksjonen på nyere modeller..

a|ex
14/12/11, 23:48
Har femtrinns geartronic som sitter i 1. gen S60 selv. Hatt null problemer med denne tross tuning og snart 200k på telleren.

Lord_Hatlem
15/12/11, 19:21
hmm du er ein av dei heldige du då altso, sikkert vert godt stelt fra dag 1