PDA

Vis full versjon : får ikke ordentlig start på bilen etter kasse bytte.



kompi
04/12/11, 15:26
hei, etter at jeg har bytta kasse så får jeg ikke ordentlig start på bilen, har også bytta fordeleren.
når jeg starter den så må jeg ha halv gass, da går den ca på 1000omdreininger. tar jeg full gass går den på akkuratt samme, å når jeg slipper gassen så dauer den.
har tenkt på fordelerhuset. men når jeg skifter vinkel på den så skjer det ingen ting.
fikk fløtta den i stad, å det kjennes ut som at det er noen hester som har streika. han putrer såvidt fremmover å når det kommer til 1%helling oppover så orker den ikke mer.

hva kan være problemet?

MvH kompi

Team Tynner
04/12/11, 15:35
vore av med svinghjulet da?i tilfelle,satt det rett på igjen?

Ola Moen
04/12/11, 15:37
Du har nok fått gitt svinghjulsensoren en trøkk slik at den ikke fungerer skikkelig.

Dimmern
04/12/11, 15:51
dette skjedde meg en gang også, bilen gikk akkurat slik som beskrevet over her :)

Deluxio
04/12/11, 16:10
Svinghjulet er nok montert feil på :) Hadde akkurat samme problemer på min, bare at den gikk ikke over 500omdr.

kompi
04/12/11, 16:31
Svinghjulet er nok montert feil på :) Hadde akkurat samme problemer på min, bare at den gikk ikke over 500omdr.

var helst det jeg ikke ville høre men. ta blir det ut med kassa igjen:( takker for svar, håper det ordner seg da

Christian
04/12/11, 16:37
Hvis du har hatt av svinghjulet er det stor sjangs for at dette står feil.
Hvis ikke så har du nok tatt svinghjulssensoren, den kan du bytte uten å ta av kassa.

En grei huskeregel hvis man har hatt av svinghjulet er alltid å prøvestarte bilen før man setter på kassa. Så finner man fort ut om det står riktig eller ikke.

Team Tynner
04/12/11, 16:44
trenger ikkje av med kassa for å sjekke om svinghjul er riktig..bare ta ut starter å sett motor på tennings merka sine så ser du det..