PDA

Vis full versjon : Vær oppmerksom på SENK!



Eviltoy
04/12/11, 10:58
Når dere monterer senk med TUV, så vær obs på å få disse godkjente FØR det har gått2-3månder da BILTILSYNET IKKE vill godkjenne fjørene dine da nummrene på fjæra som oftes slites bort etter 1-2månders bruk! :)

dette er da bare ett tips til alle dere som har montert senk for 3,4,5månder siden og ikke har vært på godkjenning enda...

Jeg fikk ikke mine koni godkjent da di var for"gammle" mente biltilsynet.. Ena jeg hadde kvitering på når di var kjøpt og montert.


Mvh: Aleksander:cool:

turb00le
05/12/11, 05:37
Bader du bilen i syre???
Fjørene mine har jeg hatt i snart to år, brukt hver dag, kjørt nesten 40000km med.
Ser fortsatt nummeret på de.

Ett tips er å sette over en bit maskeringsteip.

Anders Dybvadsskog
05/12/11, 08:39
Fikk godkjent gamlebilen til dama(opel vectra) med 2 år gamle fjærer som det ikke var igjen lakk på, du må ne de om å skjerpe seg, for til meg tok de da bare å måla med skivelære og dobbelsjekka målene, tallene MÅ ikke være der.

Eviltoy
05/12/11, 12:12
Da skal jeg ned å jekke de ned litt altså!

gleid
05/12/11, 13:52
Et annet tips er å ta bilde av fjørene når de er nymontert med nummeret fresht.

turb00le
06/12/11, 05:46
Det gjorde jeg for å kunne vise hvor nummeret var. "Eg finn ikkje nummeret..." "Næmen ser her a guttebassen, bilde på talatuten".
Når du er hos tilsynet så må du være litt pus, er du ett rasshøl blir de noen rasshøl. Litt som kardemommeloven.

Friksen
08/12/11, 08:16
Kardemommeloven :)

Hadde time for godkjenning for en del år siden og han fjotten tok full teknisk kontroll og banka med spett i gulvet mitt.. fant et hull som ble stort som en 20kroning og måtte tilbake og vise den etterpå! fikk godkjent senkesette som hadde stått på stund etter mye om og men også.

Men det beste er nok og vise så tidlig så mulig, men noe annet med det som ikke er noe allright er jo at dem skriver ned avstand mellom senter av felg og hjulbue og det står i vognkortet, ergo så møter du rette lovrytteren langs veien må du kanskje ta den fri enda en dag fra jobb for og reise på biltilsynet siden den har sigi litt:(