PDA

Vis full versjon : ladetrykk fk



mhs940
29/03/10, 08:56
har en 230 fk med t16 turbo og større cooler. hvor mye ladetrykk tåler den? og hvordan justerer jeg det?

henrik940
29/03/10, 10:14
1 bar eller noe? Burde ikke være noe problem.

Justerer med en boostkontroller av noe slag.

jonass
29/03/10, 10:20
Det er ingen fasit for hvor mye du kan lade. Kommer an på hvilke dyser du kjører med.
Du bør også fortelle hele oppsettet ditt

mhs940
30/03/10, 10:58
Det er ingen fasit for hvor mye du kan lade. Kommer an på hvilke dyser du kjører med.
Du bør også fortelle hele oppsettet ditt

jeg tror det er en helt orginal standart b230fk som sitter i her. med orginale dyser, kam og topp.

eneste jeg vet ble jort, er montere t16 turbo og amatørchip i insprut hjærnen.. så..

jonass
30/03/10, 11:29
Hmm, 1bar kanbegynne og bli i faresonen. Men banker det ikke så burde være greit, men får du kutt eller banking så må du ned med trykket

henrik940
30/03/10, 11:35
Hmm, 1bar kanbegynne og bli i faresonen. Men banker det ikke så burde være greit, men får du kutt eller banking så må du ned med trykket

Eller opp med noe annet :rolleyes:

jonass
30/03/10, 12:22
HAHA:D ja

mhs940
30/03/10, 13:06
HAHA:D ja

hvor kan jeg få tak i justering til turbotrykk? skulle goså ha chipet tenning og insprut..

henrik940
30/03/10, 13:15
http://ksr.as/product_info.php?products_id=41

Den er kjekk :)

jonass
30/03/10, 16:38
Skal du justere opp eller ned da?
Ned så må du bytte aktuator opp, så kan du bleede, eller bruke kule og fjær ventil som er det beste, eller bytte aktuator med høyere grunntrykk

mhs940
30/03/10, 18:44
Skal du justere opp eller ned da?
Ned så må du bytte aktuator opp, så kan du bleede, eller bruke kule og fjær ventil som er det beste, eller bytte aktuator med høyere grunntrykk


skal justeres opp ja, så det blir nok en boost controller.

men er ikke de ustabile? og hva mener du når du sier kule og fjær? dumpventil?

Ollimo
31/03/10, 00:02
skal justeres opp ja, så det blir nok en boost controller.

men er ikke de ustabile? og hva mener du når du sier kule og fjær? dumpventil?

Jo, den som er linket til er ustabil... Og så lader turboen ca for fullt en liten stund den første gangen du gir på litt, slik at den får bygd opp trykk i slangen som går inn til kupeen:) (Hvis du plasserer den der da. Lang slange=lang respons)

Shaiko
31/03/10, 00:05
Jeg bruker en elektomagnet ventil til og justere trykket med. så har jeg bare tjuva den inn på potbryteren til dasjbord lyset. funker fjell.

jonass
31/03/10, 00:08
Søk på nxs boostcontroller på google, den er bra

Ollimo
31/03/10, 00:15
Jeg bruker en elektomagnet ventil til og justere trykket med. så har jeg bare tjuva den inn på potbryteren til dasjbord lyset. funker fjell.

Kan du forklare litt mer hvordan den funker? :p

Shaiko
31/03/10, 00:23
Det er en 12v elektomagnet ventil merke er Festo.
ved 0 volt er den helt stengt. og om du da har en potbryter så lukker den gradvis med hvor mye volt den får. ved 12volt er den helt stengt. du har da maks ladetrykk.
Fordelen er at du kan plassere denne i inneskjermen rett vedsiden av turboen, da har du ikke så lange slanger, og responsen blir bra.

Jeg kan holde bunn gass og se på trykk måleren og sette bryteren på akkuratt det trykket jeg ønsker fra 0.2-1,5 kg

henrik940
31/03/10, 10:32
Tror jeg har 20 cm slange på boostkontrollern min. Ikke noe problem med lagg :)

Ollimo
31/03/10, 11:24
Det er en 12v elektomagnet ventil merke er Festo.
ved 0 volt er den helt stengt. og om du da har en potbryter så lukker den gradvis med hvor mye volt den får. ved 12volt er den helt stengt. du har da maks ladetrykk.
Fordelen er at du kan plassere denne i inneskjermen rett vedsiden av turboen, da har du ikke så lange slanger, og responsen blir bra.

Jeg kan holde bunn gass og se på trykk måleren og sette bryteren på akkuratt det trykket jeg ønsker fra 0.2-1,5 kg
Hørtes jo herlig ut:D Du har vel ikke en link til en side som selger den vel?


Tror jeg har 20 cm slange på boostkontrollern min. Ikke noe problem med lagg :)
Hehe, nei 20cm går vel bra, men for meg som har den litt over panseråpneren, så blir det litt mer lagg:p

boman
01/04/10, 19:59
høres genialt ut med elektromagnet! Enda mer genialt hvis man får kobla det inn på ekstra original lyshøydejusteringsbryter, så ser det ikke ut som trim heller (hvis man syns det er tungvindt å ha det på lysdimmeren).

Shaiko
04/04/10, 23:04
Festo er iallefall merket på min. jeg har planer om og slenge inn en ekstra orginal dimbryter.

irriterendes om man kjører langtur på natta. ser jo ikke insrument panelet =P