PDA

Vis full versjon : Bromsmannen.se



Frigstad Racing
03/12/11, 20:47
Hva slags erfaringer har folk med Bromsmannen.se?

Har mailet litt med han og virker veldig bra og har det meste på lager, veldig behjelpelig med alt.

MEN, har ikke kjøpt noe enda pga hvis jeg skal kjøpe så henter jeg det over grensa heller.

Så det jeg tenker mest på er bremseskiver og belegg, de er vist zinkbehandlet. Men dere som har kjøpt skiver hos ham, åssen er de? Ruster de, er det god kvalitet?

Bremseklosser som støver lite sier han, noen som har testa dem? Skrikfrie klosser sier han?

Fint hvis noen som har handlet her før kan dele sine erfaringer med produktene hans :)

Vatnehol
07/12/11, 14:03
har nå handlet to framskiver, slissa og dypforsenket borra, de er på vei i posten, skal gi en feedback da, kom da på 730 svenske i frakt til ålesund

Vatnehol
31/12/11, 19:00
å handle med bromsmannen er en utrulig trivelig transaksjon. bromsmannen er veldig hyggelig og behjelpelig! full credit der.
skivene mine ble montert i lag med ebc redstuff klosser.
sitere mail jeg fikk fra han når jeg sendte forespørsel på min bil

Hej Alexander.

Nedanstående priser gäller i SEK.

Bromsmannen är en firma och i priserna ingår 25% Svensk moms. Alla produkter passar rakt av utan modifieringar.

Priser originalstora skivor:
Endast fram: 2,100:- (2st vänster och höger sida)
Endast bak: 1,950:- (2st vänster och höger sida)
Fram + bak: 3,800:- (4st rabatterat pris)

Skivorna är försänktborrade och slitsade. De är även zinkbehandlade för att motverka rost, hålla sig snygga och förlänga livslängden. Observera att skivorna EJ är hålborrade utan våra skivor passar även utmärkt till hårdare körning som på bana! Skickar bilder så ser ni hur de ser ut.

Beläggen som finns att köpa till avger väldigt lite bromsdamm, har ett bra grepp även vid hårdare körning och är skrikfria. Passar de flesta körstilar utom hård bankörning under längre tid. Har sålt dessa belägg i 6år och de har fungerat mycket bra tillsammans med de skivor vi saluför samt även andra skivor.

Vi har testat dessa skivor och belägg mot Volvos originalskivor och belägg genom en kille som kör taxi. Han köpte en ny Volvo V70 för några år sedan. Med originalbeläggen körde han 4,000mil, sen bytte han till nya originalbelägg från Volvo och körde 6,000mil. Efter dessa 10.000mil tyckte han att skivorna var såpass slitna att de också behövde bytas inom kort. Han köpte då våra borrade/slitsade skivor samt våra lågdammande belägg och körde 16.000mil. Så visst är det skillnad på bromsar och bromsar.

Priser belägg:
Endast fram: 700:- (Vänster och höger sida)
Endast bak: 500:- (Vänster och höger sida)
Fram + bak: 1,100:- (rabatterat pris)

Priserna gäller utan frakt. Billigast att frakta 4 skivor med eller utan belägg inom Sverige är med www.bussgods.se De tar endast 295:- för detta och då ingår efterkrav om ni vill betala när ni hämtar paketet/n. Vid förskottsbetalning till firmans konto i Nordea eller plusgiro så blir frakten endast 245:-

Räkna med ca 250:- att frakta 2st skivor med eller utan belägg och ca 150:- för att frakta endast beläggen fram och bak.

Givetvis har ni garanti på alla produkter! Våran garanti/policy gäller även om skivorna mot förmodan skulle bli vinda eller spricka. Denna garanti finns oftast inte hos andra som säljer liknande skivor. Ska ni köra bana eller har extremt utökat antal hk så berätta gärna detta även om våra försänktborrade/slitsade skivor fungerar mycket bra även för hårdare körning.
VH Andreas www.bromsmannen.se +46 736124062

Skicka gärna all text tillbaka vid svar #tack#

med dette kom og rundt 700kr i toll, frakt var vel 712 kr, rundt der en plass.

jeg er veldig fornøyd med skivene, ebc's innkjørings pasta var ett svineri på felgene( i tillegg veldig bråk under innkjøringen av klossene) men etter det var vekkslipt så er der ingen bremsestøv. har kjørt no over 200mil med skivene og klossene.
innkjøringspastaen til ebc ser tilsynelatende ut som å ikke ha gjort så mye slitasje på skivene som jeg hadde regnet med, så det er nok en smule harde. noe jeg også foretrekker.
skivene fungerer ypperlig mot aktiv kjøring som vanlig kjøring, og de biter med en gang! noe jeg slet med original skivene mine og klosser var at etter noen km på våt motorvei så bet de ikke før 3-4 sek etter pålagt bremse(les:brakefade). skremmende i høg hastighet. Jeg har også fått mye mer finfølelse på hvor mye bremsekraft jeg pålegger enn før, og ikke minst jevn bremsing om du holder bremsepedalen stabil ned en bakke f.eks.

derimot bromsmannen sine biter instinktivt nesten. de ser til og med bra ut!

jeg er godt fornøyd med mine og vil sikkert kjøpe neste med han og.

legger med bildene han sendte meg i mailen

Volvo V70N S60 S80 Framskiva 305x28x50,5mm 39026
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1164.jpg

Volvo V70N S60 S80 Bakskiva 288x12x65mm 39025
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1164.jpg

jeg kjøpte kun framskiver så det er klargjort.

yengis
01/01/12, 14:35
har god erfaring fra da jeg kjøpte slissa/borra skiver til 242en min. mulig jeg blir å handle fra han igjen når jeg skal ha R-bremser. =)

++ for bromsmannen =)

volvoRsport
01/01/12, 14:52
"Bromsmannen är en firma och i priserna ingår 25% Svensk moms."

Fikk du trukket fra den svenske momsen? Du har krav på å få den trukket fra da Norge ikke omfattes av den europeiske momsavtalen som EU-landene gjør.

Vatnehol
01/01/12, 23:36
jess, sitat fra mail.


OK.
Bussgods kör dock inte till Norge så ska vi frakta med
t.ex.
http://www.posten.se/ så blir frakten dyrare. Dock kan
jag
sälja
bromsarna och frakten utan moms -men eventuellt får du
betala
Norsk tull
och momsavgifter.
Allt måste förskottsbetalas eftersom posten inte har den
servicen
att
kunden kan betala vid hämtning av paketet -är det ok för
dig?
Priserna blir följande i SEK utan Svensk moms om vi
fraktar
med
posten.se till 6057 Ellingsøy i Norge:
2st borrade/slitsade framskivor: 1,680:-
Frakt med http://www.posten.se/ 730:-
TOTALT: 2,410SEK att betala till:
Andreas Fjellheim / Bromsmannen
Smedbygatan 33
68830 STORFORS
SWEDEN

Frigstad Racing
16/04/12, 01:29
Har bestilt slissa og borra skiver, klosser og bremsevæske fra han nå, blir spennende å se når delene kommer fram!
Syns prisen var rimelig, kom på rett over 4000 nok inkl frakt! da trukket av den svenske momsen såklart :)

nyborg
16/04/12, 05:13
var grei pris dette :)

Vatnehol
25/04/12, 23:23
har kjørt litt over tusen mil på disse og kan si jeg er stor fornøyd :)