PDA

Vis full versjon : temperatur kjøleveske s60



gompen
03/12/11, 17:27
Hei. I går når eg kjørte en tur så kom temperaturen kun opp til den 2 streken før den i midten. Er dette en grei temp? Kjørte rundt 1 times tid.

iPaal
03/12/11, 17:55
Bytt termostat. Nålen skal peke rett opp ved rett temperatur.

aarnes
03/12/11, 23:06
KOmmer ann på om det er diesel eller bensin, og hvor kaldt det var ute ;)
hvis det var kaldt, og du har dieselbil uten dieselvarmer kan du slite med å få den opp på normal temp

locked
03/12/11, 23:40
KOmmer ann på om det er diesel eller bensin, og hvor kaldt det var ute ;)
hvis det var kaldt, og du har dieselbil uten dieselvarmer kan du slite med å få den opp på normal temp
Den skal opp i loddrett uansett etter kort tid. Eg har dieselbil uten varmar (fjerna autostart på den) men motortemperaturen er alltid der den skal uansett temperatur (testa ned til -28)

aarnes
03/12/11, 23:44
Den skal opp i loddrett uansett etter kort tid. Eg har dieselbil uten varmar (fjerna autostart på den) men motortemperaturen er alltid der den skal uansett temperatur (testa ned til -28)

Det gjorde aldri min - og mange andre jeg har sett det samme på. kommer jo ann på hvor langt du kjører, og hastighet.

Åssen fjerna du autostart? det er ingen app hos volvo for det?
Hvis du tenker på "direkte start" så gjør ikke den at varmer ikke starter, men at du kan starte den om du vil, uten at bilen gjør det automatisk.

locked
03/12/11, 23:48
Det gjorde aldri min - og mange andre jeg har sett det samme på. kommer jo ann på hvor langt du kjører, og hastighet.

Åssen fjerna du autostart? det er ingen app hos volvo for det?
Hvis du tenker på "direkte start" så gjør ikke den at varmer ikke starter, men at du kan starte den om du vil, uten at bilen gjør det automatisk.
Det er ei orginal, dog svært ukjent løysing. Den går ut i frå å legge inn programvare for bensinvarmar i bilen fordi den ikkje har automatisk start. Skal finne ei kvittering ;)

aarnes
03/12/11, 23:50
Stoler på hva du sier ;) høres bare interessant ut! har faktisk lest om det her på forumet. skal se litt mer på det. selvom det ikke plager meg at den går.
Men nok OT.

Da anbefaller vi trådstarter å bytte termostat. Koster ca 250kr for selve termostaten, og komplett med hus 1200kr

gunnargt
04/12/11, 00:31
Nummret på SW for å fjerne autostart :8697050

gompen
04/12/11, 22:32
Da blir det ny termostat:-) er det vanskelig og bytte? Har forresten 2.0t bensin. Var vel rundt 5 grader og 80 sone hele veien.

aarnes
04/12/11, 22:42
går fort. er to torx30 skruer (tror jeg) som skal løsnes. husk å ha ekstra kjølevæske tilgjengelig.

gompen
05/12/11, 10:18
Takker for svar:-)

gompen
13/12/11, 21:39
Har nå byttet termostat. Tempen ligger fortsatt likt. Er det noe annet som kan være galt?

OlavS.
13/12/11, 21:55
vanntemp sensoren din?

Jorn
14/12/11, 09:40
Generelt om indikatorar (temperatur, trykk etc), så er disse laga slik at ved normale driftsforhold skal indikator stå rett opp.
Dette for at det skal være lett å oppdage avvik frå normale verdiar.

gompen
14/12/11, 19:27
Er vanntemp sensoren eg har byttet

lilleulv
14/12/11, 22:33
har du byttet termostat?? hvis ikke så er det denne som må byttes, denne som regulerer tempen,,

a|ex
14/12/11, 23:42
Hadde samma problemet på min for litt siden. Bilen måtte belastes en del for å oppnå normal driftstemp, hvorpå temperaturen kunne synke igjen senere. Bytta termostat og alt ble som det skulle!

gompen
25/12/11, 18:54
Da var termostatt byttet og problemet forsvant. Takk for alle svar:-)