PDA

Vis full versjon : mulig å kode om DTSC slik at den er helt av når man skrur av med bryteren på v70 awd 06 mod?



thagoo
02/12/11, 19:21
Får ikke sladdet slik jeg vil med denne bilen pga umulig å skru DTSC helt av. Mulig å få kodet hjernen slik at når man skrur av DTSC så er den helt av?

Er jo helt på trynet dette. Hadde før passat tdi 4 motion med torsen diff, der kunne man skru av alt:)

Vatnehol
02/12/11, 22:33
er det mulig at du må skru den av på samme måte som r? får du opp dtsc reduced når du prøver å skru den av?

http://www.youtube.com/watch?v=9OG-OXfq3OA

gaupe
03/12/11, 00:57
er det mulig at du må skru den av på samme måte som r? får du opp dtsc reduced når du prøver å skru den av?

http://www.youtube.com/watch?v=9OG-OXfq3OA

Nei, er kun R-modellane som har dette.

thagoo
03/12/11, 14:47
Så det er altså ikke mulig å kode om heller?

Dalaræcing
03/12/11, 15:06
Tror det er en sikring du kan nappe ut, husker ikke helt, mener det var nr 16 eller no sånt. Men sunt er det nok ikke, og ikke spess bra med tanke på feilkoder.

locked
03/12/11, 23:42
Kan koble frå kontakten til ABS givaren høgre framme, den heng ved støtdempartårnet. Feilkoden bil fjerna (ligg lagra som inaktiv. merkast kun med diagnoseverktøy etterpå. Normal ABS funksjon) under sjølvdiagnosen ved første køyrestart etter å ha kobla til kontakten og skrudd av tenninga.

Problemet er at ved feil på ABS styreenheten så vil bilen oppføre som som en FWD bil. Sluttar nesten heilt å dra på bakhjula, kjipt som faen!

locked
03/12/11, 23:46
Får ikke sladdet slik jeg vil med denne bilen pga umulig å skru DTSC helt av. Mulig å få kodet hjernen slik at når man skrur av DTSC så er den helt av?

Er jo helt på trynet dette. Hadde før passat tdi 4 motion med torsen diff, der kunne man skru av alt:)
Viss du har bensinmotor og en god venn hos Volvo så skal det ikkje vere heilt umuleg å få R-software i BCM (brake control module) men om det fungerar er usikkert. Må sikkert ha ny SW i CCM (climate control module) og bryter for DSTC sidan den ikkje er i køyrekomputeren på R.. Om det fungerar etterpå er fortsatt høgst usikkert :p

gaupe
04/12/11, 01:08
Er ikkje det med dstc i køyrecomputeren ein 07-ting?

locked
04/12/11, 01:21
Er ikkje det med dstc i køyrecomputeren ein 07-ting?
Meget mulig, eg har ingen 06 å samanligne med så det kan eg ikkje seie sikkert...

thagoo
04/12/11, 12:31
DTSC kommer opp i kjørekomputer når jeg skrur den av. Men om jeg må nappe sikringer eller demontere abs sensorer osv så utgår det med glans:)

svima
05/12/11, 10:14
Kan koble frå kontakten til ABS givaren høgre framme, den heng ved støtdempartårnet. Feilkoden bil fjerna (ligg lagra som inaktiv. merkast kun med diagnoseverktøy etterpå. Normal ABS funksjon) under sjølvdiagnosen ved første køyrestart etter å ha kobla til kontakten og skrudd av tenninga.

Problemet er at ved feil på ABS styreenheten så vil bilen oppføre som som en FWD bil. Sluttar nesten heilt å dra på bakhjula, kjipt som faen!

Det stemmer ikke. Har en AWD hvor jeg hadde feil på styreenheten til ABS i fjor vinter. Spant som bare det på alle 4 hjula. Storkoste meg med 4-hjulsladd..:)

Så det er bare å "lage" en ABS-feil så vil DSTC utgå men du vil fortsatt ha trekk på bakhjula.

gaupe
05/12/11, 10:23
Det stemmer ikke. Har en AWD hvor jeg hadde feil på styreenheten til ABS i fjor vinter. Spant som bare det på alle 4 hjula. Storkoste meg med 4-hjulsladd..:)

Så det er bare å "lage" en ABS-feil så vil DSTC utgå men du vil fortsatt ha trekk på bakhjula.

Det vil nok variere med årsmodell, kva årsmodell var dette?

svima
05/12/11, 15:11
Det vil nok variere med årsmodell, kva årsmodell var dette?

'05-mod. Hadde feil på krets for pumpemotor til ABS. Var feil i styreenheten.

locked
05/12/11, 17:15
Det stemmer ikke. Har en AWD hvor jeg hadde feil på styreenheten til ABS i fjor vinter. Spant som bare det på alle 4 hjula. Storkoste meg med 4-hjulsladd..:)

Så det er bare å "lage" en ABS-feil så vil DSTC utgå men du vil fortsatt ha trekk på bakhjula.
Min og spinne på alle 4 hjula, men eg syns det er unødvendig å presse bilen så hardt. Viss du prøva i en bratt bakke du såvidt kjem deg opp og så prøva med ABS utkobla så trur eg du vil oppdage at den drar litt vel dårleg bak. Men det kan vere anleis på din '05 som manglar preload på Haldex sånn at du ikkje merkar forskjellen så godt...