PDA

Vis full versjon : 1000 metringer på S80, orginal kabelmatte og bryter???



HelgeS
01/12/11, 20:43
Hei.

trenger noe mer arbeidslys på S80'en til vintern og har gått til innkjøp av 2 1000 metringer. Men så kommer spørsmålet, hvor mye arbeid er det og legge opp orginal bryter og kabelmatte? Kobler jeg til framme og bare bryter inni, eller må jeg trekke kabel helt inn gjennom torpedo vegg?

Sendte melding til Volvo ang dette men fikk et ganske diffuse svar :/ Dele nr på bryter og kabelsett anyone? :)

Håper noen kan hjelpe litt :)

Mvh HelgeS.

ragge1
01/12/11, 21:10
eg menar det skall ligger en kabel klart , tror det er bara å koppler å setter dit ett relé , bryter finner en ledig plats og in til volvo for SW

locked
01/12/11, 21:26
Det ligg klart ALT! Du treng som minimum:

Brytar (til midtkonsollen, det er ei forutsetning for å få strøm i dei opplagte ledningane)
15A sikring
Kontakt og kabelsko som passar til den forberedte pluggen i motorrommet.
Eit rele
Koblingsmateriell, kabelsko osv.

Alternativt kan du kjøpe monteringssett som inneheld alt du treng, inkl. monteringsbrakett og teikningar for ekstralysfeste.

aarnes
02/12/11, 09:29
Originalt kit med ledninger, rele, bryter etc alt du trenger (og konsoll for montering av lamper) har delenr: 9499563

HelgeS
02/12/11, 17:45
om eg har forstått rett: Alt eg treng er releet, 15A sikring og bryter ( og SW hos volvo forhandler seff) Kan koble meg rett på orginale pluggen? eller trenger jeg kontakten? og hvor ligger denne pluggen? antal poler og farge på kabel ? :)


Takker så mye for hjelp hertil :)

lilleulv
02/12/11, 23:31
du trenger vell ikke sw, er det ikke bare å sette i bryter, rele, sikring, orginal kabelmatte, å tut å kjør??

Vatnehol
03/12/11, 00:15
trenger vel sw for at knappen i ccm skal fungere. det går jo ut på canbus systemet.

locked
03/12/11, 10:33
Du treng ikkje SW, det fungerar med en gang du har montert brytar i CCM og sikring i sikringsboksen i motorrommet (mrk. AUX LIGHTS)

Nede på venstre side ligg det eit grått kontaktstikk rett bak hovedlykta nede i mellom skjermen og luftfilterboksen. Den er to ledningar på, ein tjukk og ein tynn. Den feite kabelen er det konstant batterispenning på når du monterer sikringen. Den grå er signal (JORD) når fjernlysa skal lyse.

Koble den tjukke kabelen til eit rele, pin 30. Sammen med den tjukke i 30 treng du ein tynn vidare til 86 (for at relespolen skal få strøm). Den tynne kabelen i kontakten koblast til releet pin 85. To ledningar minimum 1.5mm² koblast til releet pin 87. Desse skal til ekstralysa. Jording til ekstralysa to min. 1.5mm² til jordingspunkt ved skjerm. Voila! :)

Det er så enkelt, at har du litt kabel og er vant med litt kobling så er det rimelig bortkasta å kjøpe mont.settet. Einaste er viss du treng monteringsbraketten.

HelgeS
03/12/11, 12:10
Flotters da hukker jeg mer bare innpå kontakten og lager til et rele og kjøper kun bryter, rele og kabler har man i hus så den er grei :)