PDA

Vis full versjon : Dumpventil?



RValand
01/12/11, 15:14
Lurte bare på hvilken dumpventil man kan bruke til t3 garret turbo?
Turboen står på en B230ft motor.
mvh Robert

Thobbus
01/12/11, 15:55
Hey Robert!
Du kan bruke åpen dump, men da må du ha lmm etter dumpventil. sånn at lmm ikke måler feil verdi.
Du kan og bruke resirkulerende dump. da kan du ha den hvor du vil :)
Thorbjørn


*Le' Dialekt removed and replaced with bokmål*

MorSto
02/12/11, 00:25
Anbefaler på det sterkeste å kjøre med resirkulerende, eller uten, hvis du har LMM måler, hvis ikke du vil at bilen skal stoppe etter hvert pådrag da!!

RValand
03/12/11, 17:23
Anbefaler på det sterkeste å kjøre med resirkulerende, eller uten, hvis du har LMM måler, hvis ikke du vil at bilen skal stoppe etter hvert pådrag da!!

Så det du mener er at viss jeg har LMM, og har åpen dumpventil så vill bilen dø på vært gasspådrag? :)
Mvh Robert

volvoRsport
03/12/11, 17:42
Så det du mener er at viss jeg har LMM, og har åpen dumpventil så vill bilen dø på vært gasspådrag? :)
Mvh Robert

Etter pådrag når du går av gassen.

Thobbus
03/12/11, 17:54
han kan jo montere åpen dump før lmm. da vil den jo ikke dø ut? :)

divad
03/12/11, 18:05
Så det du mener er at viss jeg har LMM, og har åpen dumpventil så vill bilen dø på vært gasspådrag? :)
Mvh Robert

Skal ha LMM på trykksiden eg og. Har hørt at gassrespons vil bli kvikkere også på grunn av at det tar kortere tid fra den registrerte lufta kommer inn i motoren, men dette kan jeg ikke bekrefte selv :) Lim lokket på LMM, monter dumpventilen FØR LMM så kan du gi gass uten at bilen dør! :) Grunnen til at den dør er jo at luftmengdemåleren registrerer så å så mye luft som blir sugd inn. Dumpventilen vil da slippe ut denne registrerte luftmengden når du slipper gassen, med andre ord dør motoren/går ujevnt pga. helt feil blandingsforhold.

turb00le
04/12/11, 07:47
Ellers så kan jeg si at resirk dump funker helt kalas uten å flytte lmm.
På bruksbil er det mange fordeler med den:
Hvis du må på visning så setter du bare på org boksen, da hører en ikke dumpen i det hele tatt (kan sitte der på visning).
Stopper ikke og går helt som normalt, jeg kan lade på fult, slippe gassen, trø inn clutchen og den legger seg bare pent på tomgang.

At du får bedre gassrespons ved flytting av lmm tviler jeg på, det som til en viss grad styrer dette i en volvo motor er det tonnet som flytter seg rundt inni motoren.

divad
04/12/11, 14:46
Ellers så kan jeg si at resirk dump funker helt kalas uten å flytte lmm.
På bruksbil er det mange fordeler med den:
Hvis du må på visning så setter du bare på org boksen, da hører en ikke dumpen i det hele tatt (kan sitte der på visning).
Stopper ikke og går helt som normalt, jeg kan lade på fult, slippe gassen, trø inn clutchen og den legger seg bare pent på tomgang.

At du får bedre gassrespons ved flytting av lmm tviler jeg på, det som til en viss grad styrer dette i en volvo motor er det tonnet som flytter seg rundt inni motoren.

OK, er som sagt ikke sikker på dette, bare noe jeg har lest. Men når jeg tenker mer over det finnes det vel en gassposisjonsføler som er med å hjelper på gassresponsen? Skal sprøyte inn mer bensin før LMMen har reagert eller noe sånn :)