PDA

Vis full versjon : Servo olje lekker



MorSto
01/12/11, 00:15
Har et problem med at det lekker servo olje fra min 850, har hørt at det finnes et stoff man blander i servo oljen, så skal det tette seg ( altså det utvider pakninger osv..)
Vet noen hva det stoffet kalles?
Eller noen som har vert borti noe lignende, har ikke hatt tid til å sett hvor det lekker fra, fikk bare vite det på eu- kontrollen i dag..

ovevolvo
01/12/11, 02:48
omega har et tettemidel for servo, brukte det på bilen min når den ikke gikk igjenom eu kontrollen på grunn a oljelekasje på styresnekka, fylte på sånn omega 917 trur eg det heite, og 14 daga etterpå va lekasjen borte, det e snart 1,5 år siden å den e nu enda tett, så det e jo verd et forsøk på din og.

mrstfu
01/12/11, 05:52
Kan og anbefale Biltemas "styrservotattning", min har vært tett i to måneder nå, ikke ei dråpe lekkasje. Koster en femtedel av omegaen og:D

v70dude
01/12/11, 17:42
Det spørs helt hvor du lekker serveolje fra også, jeg har en lekkasje i tannstanga å den blir aldri tett men klarer å holde det under kontroll :P

så hvis du har lekkasje der så anbefaler jeg deg å bytta tannstanga

MorSto
01/12/11, 19:22
Takk for svar alle sammen, ska finne ut hvor det lekker, så eventuelt om jeg kan bruke dette stoffet ;)

AleksanderK
20/03/13, 11:29
Beklager at jeg river opp en gameml tråd. Kjøpte biltema sin servitetting, men klarer ikke å dele den lappen på baksiden som beskriver hva man skal gjøre. Tror de har produksjonsfeil på de lappene for de bare går i oppløsning.

Skal jeg helle på hele flasken? Skal jeg ha motoren i gang etter det er hellt på?

mrstfu
21/03/13, 00:37
Beklager at jeg river opp en gameml tråd. Kjøpte biltema sin servitetting, men klarer ikke å dele den lappen på baksiden som beskriver hva man skal gjøre. Tror de har produksjonsfeil på de lappene for de bare går i oppløsning.

Skal jeg helle på hele flasken? Skal jeg ha motoren i gang etter det er hellt på?

Hell på halve flaska med motor i gang, skru på lokket og gå inn i kupeen og vri vilt på rattet i et par minutter, høyre til venstre full lock, til du føler deg sliten.

MorSto
23/03/13, 21:08
Har dårlig erfaring med slik servotetning nå, skiftet heller hele styresnekka jeg!

850GLTsilver
23/03/13, 21:42
Har dårlig erfaring med slik servotetning nå, skiftet heller hele styresnekka jeg!

Dårlig erfaring?
Har selv brukt slik tetting som fungerer knall, MEN man bør bruke det tidlig i utviklingen av lekkasjer.
Altså ikke vente til man må ha med ei flaske servoolje bare for en liten tur.

MorSto
02/04/13, 13:17
Dårlig erfaring?
Har selv brukt slik tetting som fungerer knall, MEN man bør bruke det tidlig i utviklingen av lekkasjer.
Altså ikke vente til man må ha med ei flaske servoolje bare for en liten tur.


Ja, det var vell der jeg gjorde en tabbe da

AleksanderK
03/04/13, 19:13
Tror min lekkasje ble tettet, men tror jeg bør ta og flushe hele systemet, for tror jeg har endt opp med dårlig olje. Har brukt hele flasken med servotett på den. Tenkte å få tak i en pipette og få ut det jeg klarer i beholderen, og helle på ny, og deretter kjøre en tur. Og gjenta det er par ganger. Håper bare ikke det begynner å lekke igjen!