Vis full versjon : Kodja\ Byneset Customs 2000 C70 2,4 Turbo Safran SOLGT! :(
nja... hviledag nå ;p må få gjort litt på 242n å først før jeg prioriterer en høyttaler her ;)
Ble knallbra dette mister.. hvor mange w3w gikk det på baksiden av instrument panelet? Vurderer å bytte til røde led i min c70, muligens hvite :-)
takker :)
dette er hvite om du ikke leste det? :) så røde kan gi litt merkelig lys når hvite gir slikt blålig lys, men vært spennende å sett ja, vurderte det selv pga rødt = nattsynvennlig!
er 4 stk 5watt pærer på baksiden tversover. om du tar av plata under rattet\dashen der så rekker du tak i de to ytterste i alle fall uten å demontere.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1067.jpg
Det der ble helt porno Kodja!
Jeg har å løst på C70 nu.....
ja jeg leste att de var hvite, er det 4300k eller 6000k de pærene du bruker? Jeg har sett hos diodhuset att røde pærer gir en blorød effekt i instrument panelet. Dermed syns jeg det kunne virke fint som du sier pga nattesyn. Har tatt med meg noen pærer idag så får prøve meg frem med både rød, blå og hvit i 4300 og 6000k
takker SirKim :)
likte det bildet der jeg å, bruker det på tlf nå ;) hehe :D
Hans!: ukjent akkurat nå ang kelvin. se bildet lenger bak på tråden her med type spex det var på diodene :) står alt jeg vet om de der på oversiktsbildet der.
så meget likt ut det jeg linka til også det :) men hva med strøm og det til org forsterkeren, ligger det separat baki der og framover eller er den også koblet inn på den kontakten man ser på linken din? på den jeg linka så ser det ut som det skal kobles opp +\- og remote på egne kabler der...
Ser meget bra ut dette her Kodja!
Har du fått koblet opp forsterkeren din? Og sitter den bak på C70?
Skal den være bak, bør det jo gå an å få tak i orginal kabelmatte sånn det bare er plug-and-play?!?
Eller er jeg helt på jordet her?
Den orginalforsterkeren jeg har er under passasjersetet, og da kobler man bare kabelmatten til forsterkeren mellom spilleren og ledningene som egentlig skal inn på spilleren.
Skal man bruke uorginal spiller bruker man ISO-overgangen og den signal-overgangen du har kjøpt, slik at det kun blir omkoblet bak spilleren.
mange takk! :)
skal ta bilder av hva jeg brukte :) det fungerer fint her ja med en overgang og iso plugg mot originalnettet med signalkabler mot den originale forsterkeren baki bilen ja! :) peeen lyd!
turbotrykk hentes vel fra "juletreet" like bak gasspjeldet? x70 er jo heldige nok til IKKE å ha original turbotrykksmåler i instrumentet, på 850 settes det bare et T-ledd på slangen bak instrumentet:D
Fins ikkje noko "juletre" på denne, ei heller gassspjeld, slikt forsvann på 99-modellen :)
Fins ikkje noko "juletre" på denne, ei heller gassspjeld, slikt forsvann på 99-modellen :)
får jeg lov til å kritisere deg for et særdeles lite informativt innlegg? hva med hvor man da kan hente turbotrykk?
:D
får jeg lov til å kritisere deg for et særdeles lite informativt innlegg? hva med hvor man da kan hente turbotrykk?
Det kan du :) Det er vel berre å følge slangen som går til TCV, der har du vel rette trykket å måle på.
Føler jeg burde ha litt ære for å ha frmeprovosert det svaret.
Føler jeg burde ha litt ære for å ha frmeprovosert det svaret.
Syns du fortenar heder ja :)
Får vente til Kodja svarer, se hva det blir til. Nok OT:D
Kodja svarer: ingen hast med å få til dette uansett. hadde kanskje vært kult å had :) men avventer til sommern i aller fall. sånt er ikke noe must uansett på en så ny bil :) mulig man må få tak i seg speildeksel bare for å ha selve turbotrykken i der uten noe andre instrumenter. mye man har lyst på, men skal prøve å holde den mest mulig clean og ren for dilldall :) passer best sånn bilen her tror jeg nok. fremdeles en fryyyd å kjøre den!
venter bare på å få ordnet så jeg ser alle årsavgiftene og det før jeg ev får bestilt opp IPD deler og stasj til denne. Etter 242n er på egne bein igjen riktignok!!!
Etter 242n er på egne bein igjen riktignok!!!
Hvem sine ben er den på nå? Proteser?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1562.jpg
satte bortpå 19" R felgene nå for bildetaking til salg av de... stylter, men joda, det er litt sexy! :) men 18" Triton blir nok bedre tror jeg.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/1563.jpg
et random Kveldsbildet innvendig. synes det er ganske så sexy jeg. må bare få kobla opp på noe vis så skjermen på dashen kan vise noe form for annet bilde enn RTI som uansett ikke fungerer nord for oslo...
Pent det der, Kodja, men jeg synes du må få samme farge i nederste del av spilleren som i resten av instrumentene.
Altså, bytt alt til rødt:D
nja, eller flytt spillern som står i 242n over hit ;) den er samme type, bare med blå belysning ;)
Har en del motsetninger mot blått lys, men du skal få lov til å holde på, gjennomført er det hvertfall!
:D
bra jeg har montert HVITE dioder og ikke blå her nå da :)
Vil vel få samme lyseffekt om eg set samme pærer i ein 850? Det er vel like instrumentpanel?
Nei, det er de ikke. De originale pærene i 850 er vanlige glødepærer, som gir et lysegrønt lys, som du sikkert har lagt merke til. Setter du helt hvite dioder i en 850, får du rimelig hvitt lys, men muligens noe grønnskimmer.
da tror jeg du tar feil jeg da. for det er svakt grønnt lys i x70 instrumentet også. er vanlige glødepærer der også.
Jeg skal ikke sette meg på bakbeina her, men jeg har liksom sett begge deler, med dioder. Avhenger kanskje av lysstyrke på diodene, evt nøyaktig kelvin.
Nice update, mann!
Trelister hører hjemme i en sjark... Så alu ser myyyye bedre ut!
som spex'a stod på bildet med diodene: T10 3W White Light 8-LED 45-Lumen
kan godt være det har noe å gjøre med lysstyrken og watt'en ja. for her er det da snakk om Hvite diodepærer som i x70 instrumentet gir akkurat passe blåaktig lys. har faktisk aldri i verden byttet ut dette til fordel for Blå dioder her i bilen, tror faktisk det hadde blitt for mye skarpt blått lys. dessuten skjærer sterkt blått lys i nattsynet. der er rødt mer egnet ;) det er jo faktisk det beste med tanke på nattkjøring og er den lysfargen som vises færrest meter unna lyskilden, derfor man bruker rødt lys i forcen på nattestid :)
V90: takker :)
tja trelister hører hjemme i alt under 800 serien. der var jo treverk luxusen. på x70 og opp er alle blitt hengt opp i at kald aluminium er det som er finest ;p skal ikke stå for hardt på at jeg synes det er hverken finere eller ikke. syntes begge hadde sin sjarm, men med mine planer passer det best med Alu paneler ja :)
der er rødt mer egnet ;) det er jo faktisk det beste med tanke på nattkjøring og er den lysfargen som vises færrest meter unna lyskilden, derfor man bruker rødt lys i forcen på nattestid :)
Hvorfor trur du jeg har rødt instrumentlys i Turid a? Hu er ei taktisk snuppe, for pokker:D
Hvorfor trur du jeg har rødt instrumentlys i Turid a? Hu er ei taktisk snuppe, for pokker:D
Reint intuitivt vil jeg tro det er fordi det minner mest om et bordell?
Nei, ikke instrumentlyset. Det røde taklyset jeg etterhvert skal klaske inn, ja. Men ikke instrumentlyset. Det er SUPER AWESOME TACTICAL!
Tone, da.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2007.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2008.jpg
minst en dag i uka <3
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2009.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2010.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2011.jpg
gamlerattet.
skru ut airbaggen etter å ha tatt av batteripolen på minus med torx 30 jern. sitter som faen så greit å finne noe fornuftig å få noe spes drag på de. skrus lettest av om du vrir rattet med hjula i friluft der kl 9 å kl 3 på rattet står rett opp når du skal skru, finner hølet på baksida lett...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2012.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2013.jpg
fest opp skruen som står festa i selve rattet med tråden på der mot den lille festehullet som står i selve sleperingen, du ser den om du bruker øya...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2014.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2015.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2016.jpg
råtte dårlige bilder, men det gjorde seg veldig å få på nytt ratt kjente jeg :) sexy å holde i når det er nytt. og tommelgrepet hjelper godt på komforten også! samme tykkelsen som rattet er originalt i c70n i alle fall.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2017.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2018.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2019.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2020.jpg
bestilte ny skinngirkule også. trodde det var nr til kula som ligna på den Nero hadde i V70n hans, men det var samme sport\skinngirkule som står originalt i min, bare denne er ikke utslitt\igjennfeita etter 12 år på veien :p skal bli godt å få inn!!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2021.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2022.jpg
tynne små dioder i parken.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2023.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2024.jpg
større diodepærer i parklyset.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2025.jpg
slik ble det i lyset...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2026.jpg
det er da disse LED pærene jeg bruker nå i parklysa på hovedlyktene. finner typebetegnelsen på den massive Diode ordre sia mi...
selve dioden er også tilpasset biler med can-bus styring. da denne har en modul på seg som gjør at den ikke skal slå ut på varslingssystemet der...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2027.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2028.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2029.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/01/2030.jpg
sexy blålig lys når man har kun de på. ble godt fornøyd med dette.
Liker progresjonen her :-)
degocostly
27/01/12, 07:30
Er det fargeforskjell på gamle og det nye rattet?
takker :)
nå tror jeg faktisk at jeg klarte å få andre subb elementet, på førerdøra, til å konke i går også... tåler ikke plutselig skifte av sang til noe med mer guffe i :/
så da må jeg sjekke ut muligheten for andre komponentsett. for original subbelement i førerdøra koster 1700 ink mva pr stk før rabatt... det får man et krute godt komponentsett for når det må byttes i begge framdørene gitt! jaja, var ikke det jeg tenkte å bruke pengene på men da har jeg jo sånn sett noe å bytte igjen da :D hehe
og bilen er fremdeles like god å kos å eie :D
er fargeforskjell ja. men det tror jeg har mye med at det gamle originalrattet var needfeita etter 12 år med svette mannehender rundt. sammenligner jeg den nye girkula og den gamle er det likens fargeforskjell nettopp pga fettet fra hender og slikt.
Det jeg trenger hjelpt til nå er dimensjonene som går i diskant, mellomtone og basselement i framdørene på c70 samt hva som går i hatthylla på c70???? :) så får jeg begynt å leita etter nye høyttalere :) skal bli quality for å si det sånn...
takker :)
nå tror jeg faktisk at jeg klarte å få andre subb elementet, på førerdøra, til å konke i går også... tåler ikke plutselig skifte av sang til noe med mer guffe i :/
så da må jeg sjekke ut muligheten for andre komponentsett. for original subbelement i førerdøra koster 1700 ink mva pr stk før rabatt... det får man et krute godt komponentsett for når det må byttes i begge framdørene gitt! jaja, var ikke det jeg tenkte å bruke pengene på men da har jeg jo sånn sett noe å bytte igjen da :D hehe
og bilen er fremdeles like god å kos å eie :D
er fargeforskjell ja. men det tror jeg har mye med at det gamle originalrattet var needfeita etter 12 år med svette mannehender rundt. sammenligner jeg den nye girkula og den gamle er det likens fargeforskjell nettopp pga fettet fra hender og slikt.
Det jeg trenger hjelpt til nå er dimensjonene som går i diskant, mellomtone og basselement i framdørene på c70 samt hva som går i hatthylla på c70???? :) så får jeg begynt å leita etter nye høyttalere :) skal bli quality for å si det sånn...
Orginale dørhøytalere er faktisk veldig bra; men trenger man begge to så blir det nok brukbare alternative sett også til den prisen :-) Tipper Bilradiospesialisten har noen råd om hva som passer inn i orginale fester og evt hvilke adaptere som trengs :-)
ja lyden var fantastisk! :) men når det koster rundt 3000kr+ for to nye BASS elementer, kan jeg like greit kjøpe skikkelig heftig komponentsett å montere i ja :) ev om jeg kommer over noen på bruktmarkedet til en slikk å ingenting.
Lyden er upåklagelig; men holdbarheten virker å være litt så som så; så det å lete slikt på bruktmarkedet er vel ganske slitsom affære vil jeg tro...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/38.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/39.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/40.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/41.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/42.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/43.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/44.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/45.jpg
da har jeg skaffa meg originale volvo\ Öhlins dempere bak for AWD... skal høre med en kar som overhaler om de kan "valves" om\bygges om til sedan\cupe innstillingene så jeg kan bruke de med en gang på c70n :) hvis ikke så skal jeg ha de liggende til AWD prosjektet påbegynner.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/46.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/47.jpg
fra boka på innstillingene. veldig flott!! :) misstenker jeg kommer til å kjøre mye på 5-8 innstillingene sommerstid...
men en tanke som slo meg når jeg så nedover bildene her igjen... så jeg ikke et sett ganske rene og pene Öhlins som Stod oppreist og et annet bilde der de var ganske skittne???
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/48.jpg
Dejavuuuuuuuu. jodaaaaa!!! jeg har TO --TE OOO-- 2 sett med AWD Öhlins dempere bak liggende å samle støv her nå :p hehe skal man ha så skal man ha... ene skal leveres til overhaling og ev ombygging\valving til sedan\cupe, så lenge det lar seg gjøre når jeg får tak i fyren i morgen nå :) foran blir bestilt snart regner jeg med!
Tja, for å bruke et filmsitat: Hvorfor kjøpe bare en når du kan få to til dobbel pris :)
Bonuspoeng til de som vet hvilken film.
degocostly
02/02/12, 07:28
contract?
Fresh bil! :) elsker safran volvoer!
kan jeg spørre hvor du fikk tak i rattet og girkula? og hvordan får man tatt av girkula?:p har slitt litt med dette på min..
takker :) ja safran er riktig farge på fin bil :)
ratt og girkule er som du kjører, Volvo ;)
Dette blir bra; bare å finne AWD-donor nå så tråden virkelig får tatt av... :)
http://www.blocket.se/jamtland/Aka_kungligt_____38378004.htm?ca=3&w=1
Ca 4,5t fra Trondheim, og resten av bilen er ikke bare skrot... kan sikkert tolle den inn og tjene på å selge restene som delebil til gi-bort pris :)
Hvordan er det egentlig å bygge om en C70 til awd og faktisk få det godkjent??
Har Volvo godkjenningspapir til noe slikt?
Hvordan er det egentlig å bygge om en C70 til awd og faktisk få det godkjent??
Har Volvo godkjenningspapir til noe slikt?
Tippar på at Volvo er like gira på å hjelpe til med det, som ein forsmådd eks...
Aner ikke. Jahn på Scstyling.no som får oppdraget der. da han har godkjent ombygd x antall X70 serier.
men bunnramma er vell samme på alle x70 og da er det i teorien mulig.
linken var fin den :) men jeg skal ha en R AWD delebil da motor også skal byttes så jeg får ca 300gamp med eksos og BSR trim etterpå :)
men frister absolutt å bygge om til AWD uansett motor også.
Tenkte du å bruke motor/gir fra en 2000 modell R da eller? Med tanke på ledningsnettet, eller bytter/gjør du om det også?
Haba haba zoot zoot: http://www.blocket.se/halland/V70R_AWD_svensksald_38435241.htm?ca=3&w=3
Volvo-Power
02/02/12, 23:03
har en kompis her som er ekspert på cylindre Øystein:) Bjørnar, med den store grønne G. kan snakke med han, om du forteller meg hva du mener med "valves". hva er forskjell på awd og fwd dempere mm...
med valves mener han vel de interne ventilene/gjennomstrømingshullene for demperolja, som tillater en viss gjennomstrømning avhengig av hvilke egenskaper han vil ha iforhold til bound/rebound?
eller flasher jeg bare hva jeg vet uten helt å vite hva jeg snakker om?
tror du er inne på noe der ja mrstfu, aner ikke hvordan de fysisk er bygd opp inni der, men er vell noe slikt i den duren regner jeg med. gaupe som er oraklet for det der føler jeg :p men venter nå i alle fall på svar fra han som overhaler Öhlins nedi landet her på om de kan bygges om og hva overhaling koster :)
Tore: feil bil. må være manuell også :) ellers ok den der ja! :)
Haba haba zoot zoot: http://www.blocket.se/halland/V70R_AWD_svensksald_38435241.htm?ca=3&w=3
Det verste er at med den prisen ville jeg spart ganske mye penger på å kjøpe den, få et svensk verksted til å hive den nye automatkassen over i min bil og så dyttet resten av bilen ut i Vänern... Fremfor å kjøpe ny kasse hos Frydenbø her i Bergen, altså :rolleyes:
med valves mener han vel de interne ventilene/gjennomstrømingshullene for demperolja, som tillater en viss gjennomstrømning avhengig av hvilke egenskaper han vil ha iforhold til bound/rebound?
eller flasher jeg bare hva jeg vet uten helt å vite hva jeg snakker om?
Det er heilt korrekt, rally/rallycross og MC-folk er sikkert dei som veit kven som driv på med slikt. Evt ein telefon til Norsk Chassis Teknikk (47826111), kan nok gi ein del vitenskap om slikt
Tore: feil bil. må være manuell også :) ellers ok den der ja! :)
Er ingen R-ekspert, men får man 2000 R AWD med manuell? (uten at de er ombygget?)
Er ingen R-ekspert, men får man 2000 R AWD med manuell? (uten at de er ombygget?)
Nei, V70R AWD med manuell fikk du kun i 97-98 (og 04-07 for V70N R såklart). Men her skal det jo bygges om til den store gullmedaljen, så det er nok enklere å få tak i en M58-kasse (manuell, awd) eller en B5244T2-motor (2000-modell V70R) hver for seg enn å prøve å finne noen som har parret dem fra før.
Vet ikke helt hvordan det blir med indikatoren på toppen av girspaken (om den kommer i C70-stil med 6-trinn), men en M66AWD-kasse må vel være det ultimate her... :)
ja det får du. flere som ligger ute har Manuell, men ikke mange ser jeg. mest vanlig med "luxus"\automat... :)
edit: så ikke (2000) :)
går det å bruke 6 trinnskassen rett på bilen min da\motor og drivverk? :p hadde jo vært sexy med 6-trinns men er vell neppe bolt on det? speedosignal kommer ikke det fra girkassen da?
saken er vell i alle fall å få tak i en motor og drivverk som stemmer med motorstyring og har el spjeld blant annet. kom ikke denne i 99?
Enklest for deg om du kjøper en 2000 R AWD om du skal bygge oim alt, da slipper du mye strul med ledningsmatter og slikt. Og da er det nok enklest å kjøpe en god automat-donor og en M58 kasse; skal vist være ganske så bolt on det...
Edit: kjøper du den haba-haba zoot zoot'en jeg linket til så kjøper sikker hgnubel kassa billig :p
hehe :p
men er det ikke M58 kasse jeg har da? eller er det ulike kasser på fwd og awd bare at man kobler til vinkelveksleren?
må uansett selge 945n og gjøre ferdig 242n før awd prosjekt blir våget innkjøpt delebil til.
Er vel ulike kasser siden awd krever uttak for hylsa til vinkeldevet.
volvoRsport
04/02/12, 12:19
men er det ikke M58 kasse jeg har da?
Du har M56 kasse, M58 kassa er til AWD.
går det å bruke 6 trinnskassen rett på bilen min da\motor og drivverk? :p hadde jo vært sexy med 6-trinns men er vell neppe bolt on det? speedosignal kommer ikke det fra girkassen da?
Kilroy har M66 i sin såvidt jeg vet, men han har vel bare FWD nå. Fikk inntrykk av at det meste var bolt-on minus girvelgeren... Mener speedometersignalet kommer fra ABS-sensor på alle disse bilene, men jeg kan ta feil.
Mener speedometersignalet kommer fra ABS-sensor på alle disse bilene, men jeg kan ta feil.
Tror jeg du har helt rett i. Tar man bort abs-modulen mister man i alle fall speedometeret..
Det er heilt korrekt, rally/rallycross og MC-folk er sikkert dei som veit kven som driv på med slikt. Evt ein telefon til Norsk Chassis Teknikk (47826111), kan nok gi ein del vitenskap om slikt
Jeg imponerer meg selv, fra tid til annen.
Jeg imponerer meg selv, fra tid til annen.
Man kan også si det slik, at med så mye som du lirer ut av deg gjennom en dag, så vil det komme mye fornuftig, selv om bare 10% av det som kommer er fornuftig... :p
Joakimny91
06/02/12, 01:31
Ang di LED lysene dine i park, så helt like ut som di jeg har i S40'n, er dine slik at hvis du starter bilen med nærlys på og switcher over på park så står di og blinker slik polibiler gjør? :P
ongKTmkqGfU
nei de gjør ikke det hos meg :)
har nå handla meg H1 4300K og H7 4300K xenonkit fra chingchong ett eller anna... kommer vell i slutten av mnd skulle jeg tro veil shippingtid det stod på ebay :p 210NOK med frakta :p latterlig billig!!
har tatt første "service" på bilen nå. ikke helt ferdig da det gjennstår å skifte cupefilter\pollenfilteret på den. men den har fått seg 5,8L Castrol olje gjennom fylletuten på jobb i dag :) herlig! men får dårlig hjerte av å se på alle asfaltflekkene den samler i safranlakken. blir godt når våren kommer og man kan ta en skikkelig polish og rens av den så den blir "showklar" istede for nedsølet av vinterskitt og lort! Kan ikke ha bil jeg vettu uten å få dårlig hjerte har jeg funnet ut... jaja sånn er det å være glad i bilen sin når ikke kjærring og onger har inntatt den plassen i livet enda :)
har tatt første "service" på bilen nå. ikke helt ferdig da det gjennstår å skifte cupefilter\pollenfilteret på den. men den har fått seg 5,8L Castrol olje gjennom fylletuten på jobb i dag :) herlig! men får dårlig hjerte av å se på alle asfaltflekkene den samler i safranlakken. blir godt når våren kommer og man kan ta en skikkelig polish og rens av den så den blir "showklar" istede for nedsølet av vinterskitt og lort! Kan ikke ha bil jeg vettu uten å få dårlig hjerte har jeg funnet ut... jaja sånn er det å være glad i bilen sin når ikke kjærring og onger har inntatt den plassen i livet enda :)
Du kan bruke Prickbort (legges på tørr bil) før du tar på vanlig avfetting. Denne er lagd for å ta asfaltflekker/prikker.
Får kjøpt den her her (http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_74&products_id=363)
Du kan bruke Prickbort (legges på tørr bil) før du tar på vanlig avfetting. Denne er lagd for å ta asfaltflekker/prikker.
Får kjøpt den her her (http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_74&products_id=363)
Støtter den, man kan ikke leve uten Prickbort på vinteren. Prickbort, så en dusj surfex hd i ca 1:30, la det ligge i 2-3 minutter og bare spyle av = ca tusen ganger bedre enn enhver "gullvask" på bensinstasjonen :)
Naturligvis kan man bruke grovere blanding, mer såpe og vaskehanske om man vil, men til å bare spyle av bilen et par ganger i uken synes jeg det holder fint.
Takker for tipset! :) skal absolutt testes! selv om vi har en suveren selvvask på jobb her med avfeting.
ellers må jeg spørre... har noen testet den bolt on alu intercooleren med reversed piping kit fra DO88?? :) ser meget fristende og sexy ut det kitet med overliggende rør istede for sorte skjulte i og for seg da... :) gimmik og show faktoren er høy i alle fall :p
for de som ikke skjønner den... ja jeg har gådd tom for tilleggsutstyr å handle til bilen nå.. er ikke mer snaxy å finne så da må man gå på andre oppgraderinger.
for de som ikke skjønner den... ja jeg har gådd tom for tilleggsutstyr å handle til bilen nå.. er ikke mer snaxy å finne så da må man gå på andre oppgraderinger.
Subber i bakseteryggen? Auto-dim bakspeil? 320mm bremsene? :)
Subber i bakseteryggen levert kun på Cab. også utgått fra volvo.
Auto-Dim bakspeil er det på bilen ;)
17" bremser utgått.
Marius Skau
08/02/12, 15:21
nei de gjør ikke det hos meg :)
har nå handla meg H1 4300K og H7 4300K xenonkit fra chingchong ett eller anna... kommer vell i slutten av mnd skulle jeg tro veil shippingtid det stod på ebay :p 210NOK med frakta :p latterlig billig!!
Det var billig. Huskar du selger?
utgått
utgått
Hva er det for negativ holdning?! ;)
Kjenner ikke veldig godt til subbene, men på bremsene er det bare caliperholderen som er utgått. Bør være mulig å få tak i brukt med litt innsats :) Jeg har prøvd litt halvhjertet en stund uten hell, men tror ikke det er umulig å finne..
har sjekka lagerstatus da jeg jobber på en volvo forhandler ;)
Bremser:
Bromsbeläggsats fram 272 370-8 erst 31262795 1219.-
Bromsbeläggsats bak 2WD 272 407-8 432.-
AWD 272 291-6 873.-
S70, V70, C70, 850 94– 9451 775-2 utgått (tror det var det som var delenr på 17" bremsekitet...
ang original Parkeringssensor:
S70, V70, C70 30618 166-0 5191 KR
+ Rengöringsmedel 9192 678-2 77 KR
+ Aktivator* 8637 076-4 240 KR
+ Hålverktyg** 9814 069-2 173 KR
får forresten adapter til R calipter bak fra IPD. og bigbrake kit med porshe caliptere foran fra IPD.
har sjekka lagerstatus da jeg jobber på en volvo forhandler ;)
( ... )
S70, V70, C70, 850 94– 9451 775-2 utgått (tror det var det som var delenr på 17" bremsekitet...
Riktig nr på kitet som er utgått, men alle delene bortsett fra caliperholderene er visstnok tilgjengelig fremdeles:
31262795 Bremseklosser
8666108 Venstre caliper
8666109 Høyre caliper
9209772 Skive venstre
9209773 Skive høyre
Så var det noen bremseslanger jeg ikke finner akkurat nå, og de caliperholderene som ikke engang har noe nr i VIDA...
ang original Parkeringssensor:
S70, V70, C70 30618 166-0 5191 KR
+ Rengöringsmedel 9192 678-2 77 KR
+ Aktivator* 8637 076-4 240 KR
+ Hålverktyg** 9814 069-2 173 KR
Får man dette kitet nytt fremdeles altså? Lagerstatus? :)
får forresten adapter til R calipter bak fra IPD. og bigbrake kit med porshe caliptere foran fra IPD.
Men da risikerer du vel at biltilsynet blir omtrent like glad i deg som om du hadde kappet fire runder på fjærene? :(
okei. ja om det er umulig å skaffe calipterholder så er man vell like langt uansett... :(
parksensorkitet er visstnok å skaffe enda ja. blir bestilt regner jeg med når finansene tillater det og XC90 kitet mitt er solgt i stede :)
R + Porsche caliptere = ohoooi høy sigarføring på biltilsynet ja tenker jeg... lite populært... men Porshekitet koster jo elgballe med fløtegratinerte poteter og et par andre u-uttallelige kuriositeter for å si det mildt... :)
har nå sendt forespørsel på fraktkostnad og totalprisen fra IPD på 25mm stabstag foran og bak + sølv dørlåspinner og ringer. og div annet småsnax. også 17" ET20 R felger i Sølv til sommer på 242n.
andre som vil hive seg med på en storordre så man får delt litt på frakten?
Et stabstag kit til min er på ønskelisten min ihvertfall, IPD partnr 6K5037.
Men litt usikker på om ikke frakt fra Trondheim til Bergen blir dyrt nok til å spise opp eventuell besparelse...? :(
Møtte deg ved Olavshallen i dag ca. kl 1445 ;)
Liker fargen på bilen. Skikkelig blikkfang på lang avstand.
Brummet godt eksosanlegget også...
hgnubel: tror ikke frakta blir så all verden :) norgespakke ev med vekttillegg vil jeg tro. spør om oar83 husker. han fikk jo tilsendt to sett fra meg sist gang :)
v90: takker! ja den vises godt. brummer vell mye med potta her ja. bør vell få ordna ferritta etter hvert så det blir bedre. er jo bare kloakkrør som står på denne nå etter forrige eier. men ved pådrag så blir man ikke frista til å slippe gassen når man hører lyden :)
hgnubel: tror ikke frakta blir så all verden :) norgespakke ev med vekttillegg vil jeg tro. spør om oar83 husker. han fikk jo tilsendt to sett fra meg sist gang :)
Må vel bli lengdetillegget på 95kr pluss 170/255kr om det blir over eller under 10kg? Over 25kg blir det vel neppe(?). Ser uansett ikke så verst ut. Bruker du JetCarrier også? :)
kan godt bruke Jættkærrier ja :)
usikker med vekta på et sett stag jeg. men de gangene jeg har regna pris i norge med frakt og egen import av det så har det vært mye billigere uansett.
alu dørlåsringer og pinner med R logo bestilles også i x antall. regner med flere vil ha det nemlig ;)
alu dørlåsringer og pinner med R logo bestilles også i x antall. regner med flere vil ha det nemlig ;)
Jeg er en av dem :)
juppsi dupsi. dagene går alt for fort å kulda er ikke akkurat noe bidragsyter til å gjøre noe med bilene... fytti så kaldt og surt det er for tida her... men for en uke siden.... så skifta jeg cupebelysningen foran til LED pærer også. det var en positiv oppgradering kan man trygt si. mye bedre lys innvendig og litt mer new look også der.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/748.jpg
pæretypen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/749.jpg
ser så ut med strømen på...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/750.jpg
litt sånn Æ-XENON look :)
Ble bra det der! gjorde det samme med min, tok de bak også da. Samme sokkel :D
vanlig w5w pærer i lampene med beina om du tenker og konvertere til LED der ;)
har ikke kommet så langt men har pærer til de liggende også ja :D
liten hobbytime etter jobb i mårra også. dritt at vi har hobbykveld den ene kvelden i uka der jeg instruerer kampsportklubben min... får jo sjelden gjort stort i slengen... men har fått renovert et BMW :confused: ratt til en kollega nå, så da har man booka seg opp med fri forstillingskontroll eller noe i den duren en gang mot våren når nye dekk og felger og understell skal på i alle fall :)
Noen tidsfrist på å henge seg på den ipd-bestillingen din? :)
Kanskje jeg og må hive meg på! :p
Tror du lå bak meg og en kompis på vei mot Tiller fra Heimdal i dag :)
ingen foreløpig tidsfrist enda :)
jacobsen: du veit det finnes en egen carspotting tråd? :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1400.jpg
skifta i går gulvbelysningen\innstegsbelysningen fra glødepærer
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1401.jpg
til led-pærer. var så vidt de gikk inn :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1402.jpg
sånn ble det. litt vanskelig å se men...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1403.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1404.jpg
testa også ryggekameraet og litt hvor\hvordan jeg skal få festa det på bilen nå.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1405.jpg
synes det er bra bildet på det jeg :) skal nok absolutt hjelpe på ved rygging i mørket om jeg får kobla opp dette skikkelig ja.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1406.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1407.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1408.jpg
skal prøve å få laga en liten boks jeg kan skru fast i skruene til hengerfeste under der. så vises det ikke så veldig heller :)
Kommer til å bli veldig fort skittent på vinteren iallfall. Er ikke mulig å felle det inn under kanten skiltlysene henger i kanskje...
Hei Kodja
Her er også en mulighet, litt meir diskret enn kameraet du har hengt opp.
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=381&katid=186&mid=m436&id=&vn=736
tror ikke det blir noe større problem med skitt da det blir vasket bil minst en gang i uka her på denne. + at kameraet et alt for stort til å montere annen plass enn i selve fangeren eller under der.
OAR: det kameraet koster sånn ca ganske nøyaktig en -0- ekstra i summen i forhold til hva jeg betalte til tross for at jeg bilradiospes. selger slik jeg har for 800kr betalte jeg 200kr med frakt :)
Eller du kan droppe kameraet. :p Du kan ikke være såå dårlig til å rygge? ;)
lurer på hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv før det sitter... jeg skal ha ryggekamera... og det pga det er umulig å se og kjenne hvor ræva på bilen her slutter. har man kjørt en slik bil så vet man at du ser toppen av hatthylla i speilet og that's it. så derfor ønsker jeg å gjøre det mer praktisk i og med at jeg alltid må rygge inn til parkeringene hjemme.
Mange. ;) Du skal jo ha det på 242n og! Du MÅ være ræv til å rygge. ;)
skal klare å rygge ræva rundt de fleste :) men kamera skal jeg ha for at det er litt nice å ha + praktisk i mørket når det er dårlig sikt bakover i speil. har dere ikke rygget på nattestid i mørke bakgater og trange oppkjørsler der du knapt ser hva som er bak dere? if not: kom skal jeg gi et lynkurs i NULL SIKT visuelt...
har da fått gjennomført en god service på bilen, den har fått seg nye Hakka 7 piggdekk 205\55-16 og en forstillingskontroll.
kribler i fingrene etter å bestille Triton og Öhlins nå... spent på hvor lenge jeg klarer å holde meg... kostbart!!!
Klin til om du har muligheten :D
har dere ikke rygget på nattestid i mørke bakgater og trange oppkjørsler der du knapt ser hva som er bak dere? if not: kom skal jeg gi et lynkurs i NULL SIKT visuelt...
Pleier å ha på meg en sånn:
958
V90: fare for at fingrene ikke klarer å holde seg borte fra bestill knappen ja :p
ovlov86: se der bruker du nightvision briller, samme som jeg ønsker å bruke nightvision kamera. takk for at du støttet mitt poeng.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/2036.jpg
ble litt smått overrasket når jeg fant lillebroren (motormessig har den til venstre 2L turbon.) i trondheim også. trodde ikke det var flere safranfargede C70'er her jeg :D måtte bare snu og kjøre etter for å ta et bilde. ser nå her hvor stor forskjellen også er med og uten nytypen baklykter :D min til.... høyre ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/2037.jpg
forstillingskontroll på G.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/2038.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/2039.jpg
4300K H1 og H7 til bilens grøftlys og langlys. skal bli greit å få enda litt mer lysstyrke forhåpentligvis. for på nattestid i regnvær uten snø er det ganske så vanskelig å se noe langs veiene i svinger og skitt med biler imot...
men testa å koble + å - rett mot et batteri for å se lysstyrken... det gav bare "strobeblinking" og til slutt så stoppa den helt... det var ikke helt slik jeg hadde forventa at dette skulle funke...
THolandsli
28/02/12, 23:18
Ryggekamera er genialt. Det gjør rygging og parkering til en lek. Nå som jeg har det på bilen så rygger jeg så å si bestandig inn på parkeringsplassene fordi det nesten er enklere enn å kjøre inn med fronten først. :)
Når det gjelder kamera du har så synes jeg det var litt stort og stygt. Du har ikke vurdert å kjøpt et kamera uten IR og prøvd å plassert det under håndtaket over skiltet? For å få Nightvision kunne du kjøpt IR dioder å installert inne i ryggelysreflektorne.
ja det er utrolig genialt å ha :)
njasj har had det liggende en god stund så skal montere det jeg har tror jeg nok. har ikke noe lyst å borre el noe i karosseriet for å få på kamera. da er det likere å montere det i en boks slik jeg har sett for meg ved kroken tror jeg :) + da kommer det nede der det er aktuelt, dog kunne det vært greit å had et over fangern så man kan antyde når den står nære objekter der ved rygging, men igjen. så lenge man ser litt bedre bak hvordan det ligger ann så er det bedre enn ingenting :)
hvilke pærertyper er det egentlig i langlysa på C70 Klarglasslykter? :p
tror kanskje det må være forandra pæretypen fra originallykter til klarglasslykter i og med at det ikke stemmer i det heletatt :p hehe need answer now så jeg kan bestille riktig typ pære som passer i sokkelen ;) 4300K er i alle fall blåaktig nok lys på i forhold til vanlig halogenlys ser jeg når jeg testa å koble det opp i ene nærlyset!
hvilke pærertyper er det egentlig i langlysa på C70 Klarglasslykter? :p
tror kanskje det må være forandra pæretypen fra originallykter til klarglasslykter i og med at det ikke stemmer i det heletatt :p hehe need answer now så jeg kan bestille riktig typ pære som passer i sokkelen ;) 4300K er i alle fall blåaktig nok lys på i forhold til vanlig halogenlys ser jeg når jeg testa å koble det opp i ene nærlyset!
stemmer.. mener det var HB3 pærer..
men testa å koble + å - rett mot et batteri for å se lysstyrken... det gav bare "strobeblinking" og til slutt så stoppa den helt... det var ikke helt slik jeg hadde forventa at dette skulle funke...
Var dette batteriet i en bil som sveiv? I min v70 må jeg ha litt turtall for at xenonfjernlysene vil virke. Trenger tydeligvis litt ekstra "krutt" for å tenne. Strobeblink hvis bilen står på tomgang eller ikke sviver.... :rolleyes:
HB3 pærer ja. check. da må jeg bestille opp det med det samme her :)
står at jeg testa mot et batteri ja. ikke at det stod i bilen :) testa mot et annet batteri på jobb og andre pæra\ballasten og det fungerer, så det er selve pæra som er gåen før jeg fikk montert til meg nå. har skrevet en mail itl han jeg kjøpte av om dette så får se om jeg får et nytt sett i posten eller hva som skjer :) gleder meg i alle fall til å montere når jeg så lysforskjellen bare jeg satte H7 pæra i hovedlysa\nærlysa for å si det sånn :)
Ja er konge med godt lys. :) Dritt å få ferdig herpa pære. Siste settet jeg kjøpte hadde en defekt ballast.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/2106.jpg
4300K 35watt H7 i nærlyset til venstre. vanlig halogen til høyre. noget forskjell ja :D men skal ikke ha i nærlyset. kun grøft å langlys så man slipper å oooose xenon når jeg befinner meg såpass mye i byn som jeg gjør så kan det være greit å kunne redusere synligheten litt for øvrigheta. vil jo ikke være helt til bry :) men godt lys nattestid i mørket er viktig! spes så mye svinger og kjøring jeg har på den tiden av døgnet...
følte et Major gruppe-press her nå så har bestilt nye Öhlins dempere foran nå til å begynne med :D
venter enda på svar ang ombygging er mulig av de 2 settene med Öhlins AWD dempere bak jeg har liggende...
god helg! blåser til Sverige og henter SE skjørt til 945n nå så den kan selges snart...
Blir kanon bra bilen din!! Er du sikker på att det er 4300k i venstre siden? Syns det lignet på 6000k jeg :rolleyes:
Vanskelig å se hva det er. bilder kan fort lyve, så går ut i fra det er 4300K som det står
takker Hans :)
skal være 4300K ja, men man vet jo aldri. står i alle fall det på merkelappene på pærene. men venter nå på riktig kit nå så jeg får ordna det :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/537.jpg
ellers har jeg da gådd til psykologen i dag, eller rettere sagt... jeg BURDE vært det... for i dag kom Öhlins framdemperene. og jeg gikk like greit å bestilte Öhlinsdemperene bak + 4 nye 18" BBS Triton felger på deledisken 20 meter nedom meg... skal bli moro å bruke opp lønna for denne mnd med en gang ;)
Ajaj! Big spender! Konge. :)
He, he... Grattis med snasne deler!
Gleder meg til å se dette på bil :)
Men forsiktig så du ikke ender opp her: http://www.tv3.no/luksusfellen/s%C3%B8knadsskjema/vil-du-v%C3%A6re-med-i-luksusfellen ;)
takker takker :)
tru meg, jeg har allerede meldt meg på for 11 år siden... men har aldri kvalifisert meg til å være med i Luxusfellen... pga de fant ut at det var kjøreglede i hver kr jeg har brukt... så det kan ikke uansvarliggjøres å dra meg inn i det ettersom det bare er til det beste for alle parter at jeg bruker alle pengene på de gamle volvo'ene ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/618.jpg
en stk shortshift adapter i hus. får se når jeg rekker å montere denne da... spent på forskjellen. for synes det er litt for lang spakvandring på C70n...
Gale gale mann! Blir ikke mye penger til og kjøre rundt med denne lønningen :cool:
Hvor kjøpte du short shift adapteret?
Ivar Hestø
08/03/12, 20:39
Jeg ble iallefall leget fornøyd med shortshiften. Halverer vandringa
Hans!: om du ser på bildet så er logoen l-m-r.se ;) fikk den som plaster på såret for å ha venta i 3 mnd på å få levert SE skjørta til 945n...
Ivar Hestø: godt å høre! samme leverandør av den du å eller? er den lange vandringa jeg ikke liker ja.
men nå er det vell bare å smøre seg litt med tålmodighet før man bestiller 17" R felger til 242n å 25mm stag foran og bak til denne bilen nå da?! kremt... å Alucooler og reversed pipingkit fra DO88 når de lager til denne bilen :) de har, men bare opp til 98modell... ikke at jeg skjønner forskjellen men?!
jobber man en plass med gode rabatter så kan man bruke mer enn man ordinært kunne gjort :D loving it!!
Er annerledes trykkrør/slangeføringer på 99-. Hvis du får opp do88 sine bilder av silikonslangekitene så ser du forskjellen. Er på mobilen nå så litt styr å linke til bilder :(
Ivar Hestø
09/03/12, 01:45
Ikke samme leverandør, men ser ganske så nøyaktig prikk lik ut. Er jo ikke akkurat noe avanserte greier :)
Hvordan monterer man den shortshiftsaken, avanserte greier? Vil den passe til min -98 V70 med manuell og?
en stk shortshift adapter i hus. får se når jeg rekker å montere denne da... spent på forskjellen. for synes det er litt for lang spakvandring på C70n...
Få deg automat; da har du null vandring mellom girene i samme kjøreretning :p
Få deg automat; da har du null vandring mellom girene i samme kjøreretning :p
Helt klart min type shortshift:-)
Skulle gått an å bygge paddleshift på autoen, det hadde vært noe!
Så det rett før jeg leste svaret ditt Kodja :p
Automat er fint til køkjøring, ellers blir det noe tamt :P
Automat er fint til køkjøring, ellers blir det noe tamt :P
Pøh!!
Ivar Hestø
10/03/12, 21:45
Hvordan monterer man den shortshiftsaken, avanserte greier? Vil den passe til min -98 V70 med manuell og?
Ja, den passer på din bil uten problemer. Må vel borre et hull i selve gear-skifterarmen. Tar bare ut luftfilteret og borrer 1 hull i armen, skrur fast denne plata, å setter på plass luftfilterboksen.
Kodja: Åssen betalte du på l-m-r? De tar ikke hverken Visa, Paypal eller postoppkrav. Bankgirogreia skjønte jeg fint lite av.
Som Ivar Hestø skriver: ta ut luftfilterboksen. plukk av girskifteviren. legg på adapterplata\shortskiftplata og merk opp hvor du skal borre hullet og monter på med nye skruer :) gjort på en halvtime\time :) 15 minutter som det står på LMR sine sider er om du har gådd supermannskolen :p
kan da i alle fall bekrefte at det ble kort nok vandring på girspaken med LMR sin shortskiftadapter! det ble nesten litt for tight mot 1ste giret. men ellers går de fint og kort. litt tilvenning er det nok før jeg er komfortabel med den. føler liksom jeg ikke helt har fått den i gir, ala m45\m47\m90 kasser med defekte foringer, kjennes nesten litt sånn ut pga den vandrer så kort nå. men den går fint i gir :) så dette ble nok en grei oppgradering vil jeg tro. hadde ikke ro på meg eller tid til å slappe av og ta bilder underveis pga jeg uansett ble for sinka til treningen i dag... men det er ingen rakettforskning nei. kommer vell bilde når DO88 alucooler og rør\slangekit kommer i hus og skal monteres en gang i vår vil jeg tro...
forskuddsbetalte til LMR. vil ikke gjøre det flere ganger da det tok 3mnd å få sideskjørtene jeg betalte i november...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1009.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1010.jpg
da kom nye originale volvo Öhlins bakdempere også i hus :) herlig! nå mangler bare fjærer og IPD stag og diverse så kan man begynne å tenke på montering om en til to mnd :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1011.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1012.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1013.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1014.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1015.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1016.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1017.jpg
4 stk nye originale Volvo Triton\ BBS felger i hus, fersk opp av eska :) herlig!!! nå kan dekk planlegges. må ha noe skikkelige greier :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1018.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1019.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1020.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1021.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1022.jpg
måtte jo bare ta et par bilder av 40-50 000 vell anvendte tusenlapper ;) fant liksom ikke en bildevinkel der det så bedre ut enn de andre så dere får bære over meg med flere bilder av samme tingen ;) MMMMMMMM!!! 18" BBS volvo Triton og 4 x originale justerbare Volvo Öhlins dempere alt ferskt og nytt utav eskene sine klare for å monteres når våren kommer ;) hehehehehehe
Juling skulle du hatt! Hadde holdt med ett bilde for å gni det inn ;)
måtte jo bare ta et par bilder av 40-50 000 vell anvendte tusenlapper ;)
= 40.000.000-50.000.000.... ble mange tusenlapper der gitt.. men stilig blir det!
Nais!
Man lever bare en gang! Viktig å leve ut sine drømmer...
Marius Skau
14/03/12, 21:39
Og tomt kredittkort?
Hehe drøyt med 40-50 mill for det der ja.. 40-50 tusen er vel også prisen for oss som IKKE jobber i konsernet... :p Men at det er gromme deler er det liten tvil om ;)
ooops blei litt mange nuller, skulle vært et komma der så man fikk riktig sammensetning av det ;)
40-50 000kr er normalpris for vanlige dødelige ja ;) men jeg er ingen vanlig dødelig nå lenger ang orgininale volvodeler :D hehe og det skal jeg love jeg er glad for akkurat nå!!!! ellers hadde det blitt bilstein og noe jall ettermarkedsfelger av noe slag...
hgnubel: mååååå bare si det igjen... triton og öhliiiiiiins ;) hehe save some and gain some :D konton er på langt nære tom!
Gale gale mann!! Blir knusebra :D
hehe ja håper da virkelig det ;)
har forresten flusha servostyringa i dag... har blitt litt tung på rattet... litt sånn tidvis! kan gå helt fint enkelte dager. men så plutselig blir den veldig tung. å om den da får stå i fred litt, selv på tomgang, så kommer den seg igjen. var relativt brun den olja jeg tappa til å begynne med, men brukte opp 3 bokser med servoolje for å flushe, skumma godt hver gang den var på randen til å bli tom når jeg lot motorn gå og pumpa skuvde etter oljen. fin grønnfarge til slutt før jeg gav meg. men etter det å så ble den helt fin ei god stund. så kom den tilbake med litt tyngre ratting. og så åpna jeg exp.lokket på servobeholderen og slapp ut litt trykk og da ble den litt likere der og da, men kom tilbake at den var relativt hard etter en stunds kjøring. før den da igjen resten av kveldens cruising holdt seg fin... er det bare periodisk mon tro og litt sånn selvlufting før den blir bra etter oljebytte på servon, eller er det bare å belage seg på tannstang eller pumpe eller ev begge deler???
har btw innhentet pris på total pakke med rør og cooler og slangekit fra DO88 så det kan være det blir også innen sommern nå, spørs litt om servon må byttes eller ikke i nærmeste framtid... blæh...
Du har fulgt oppskriften på lufting fra Vida? Tror jeg har den i tråden min. Jeg har ihvertfall ikke merket noe problemer etter jeg fulgte den...
fulgte mer eller mindre det du hadde skrevet ja :) søkte det opp før jeg begynte fordi jeg huska at du nettopp hadde gjort noe slikt :)
Bare sånn for nysgjerrighets skyld (og at jeg skulle hatt nytt understell selv. Hvor mye koster slike dempere? Og selges de på Bilia?
koster veil 22000kr for to foran. og 10-15000kr for to bak :)
fankern! jeg som hadde håpa på å bestille DO88 stuff nå... men neida... servon ble veldig tung og tyngre enn ellers i dag å... tok opp toppa på beholderen og da slapp det ut et lufttrykk inni der. er det normalt?
spørs om det blir ny tannstang og pumpe eller en av delene nå da. får jeg bare prøve å holde ut den intercoolern å slange\rørkitet litt til... Not!!!
synes den er veldig merkelig den servon nå altså... nå har jeg vært tur retur sverige, 3 timer kjøretur, null problemer med servon. men i det jeg entrer sentrumen og begynner å småkjøre inni der så blir den tyngre og blir ikke lettere før jeg har kjørt en del på "landeveien" igjen... helt merkelig. fått anbefaling av en kar på jobb å bytte servopumpa til å begynne med så får vell prøve det før jeg vurderer i det heletatt tannstangbytte... men i påvente av andre greier så ble det jo bestilt fult DO88 kit til bilen <3
det vil da si: Alucooler, rørkit til og fra intercooler og rør fra turbo til luftfilter og selvfølgelig blå slanger! skal også få tak i en R innsugskåpe og montere på! det skal bli überpent!!! så om noen har en R innsugskåpe å selge eller vet delenr på den??? for de på jobb hos meg klarer ikke å finne den kåpa for alt i verden ser det ut til... to karer, en veteran og en "newbie" :p som har prøvd nå men de klarer ikke å finn den... så Texascom, Gaupe eller Per Turbo dere som har R biler... står det noe delenr på selve innsugskåpa deres? eller vet dere delenr? jeg skulle sårt had en for å fresha opp litt...
Bare sånn for nysgjerrighets skyld (og at jeg skulle hatt nytt understell selv. Hvor mye koster slike dempere? Og selges de på Bilia?
Tror Kodja legger på litt for å være storkar her, ingen som noensinne har betalt så mye for de demperne :p
er det som er veilpris i katalogen Sven :) om folk har betalt så mye er uviktig. veilprisen jeg opplyste om til normale dødelige som man må ta utgangspunktet i :)
Tviler på at det står 10-15 000 i katalogen :p
skal også få tak i en R innsugskåpe
Jeg kan gi deg delenr i bytte mot et sett öhlins ;)
...det er ikke lett å finne, tror jeg fant det her om dagen men så mistet jeg det igjen. Se etter varmskjold eller noe i Vida. Kan kanskje lete mer i morgen.. :)
hgnubel: ja sjekke om du finner det :) men Öhlins i bytte blir det værre med ja :p
Skal være 8653145, men dobbeltsjekk gjerne :)
Ellers tar jeg gjerne noen triton-felger i steden for öhlins ;)
Alternativt kan du belønne meg med god dokumentasjon på modifiseringene som trengs, siden jeg har siklet på denne jeg også.
Men! Denne finnes også fra carbonfiberwerks eller hva de heter... :rolleyes:
Edit: $135, nesten helt nederst på denne siden: http://carbonfiberwerks.stimuluscreations.com/v70.htm
ai såpass billig for Carbondekksel ja... koster rundt 2000 for originalt R deksel. det stemmer nr du gav her! :)
må sjekke frakta på det Carbondekslet jeg først nå...
Det kan vere rattstammen din som køddar, kryssa, er den tung i 90 graders intervall?
hm... kan ikke huske at den var tung i 90 graders intervall nei, men kan ha det i bakhodet neste gang det kommer. var helt fin i dag å til jobb så... men vil ikke det være konstant da om det er i kryssa?
hm... kan ikke huske at den var tung i 90 graders intervall nei, men kan ha det i bakhodet neste gang det kommer. var helt fin i dag å til jobb så... men vil ikke det være konstant da om det er i kryssa?
Nei, vil nok kome og gå litt, før det er heilt ille. Rust/saltvatn trenger inn i lagera, og så blir det sår på lagerflatene, og då kan den bli tung. Har du slark?
hm skal kjenne etter. slark da mener du dødgang i rattet når jeg snurrer rundt? minimalt i forhold til andre biler jeg har kjørt i alle fall. kjennes kontant ut på styringen hele veien bortsett fra den blir hardere periodisk som bortgang av servopumpe, som jeg ville forklart det da... men det kommer og går så tidvis...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1884.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1885.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1886.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1887.jpg
monterte 35watt xenon i langlysa nå. logisk at man skal borre 25mm hull for gummigjennomføringen... som er mindre enn 25mm... men at plastsokkelen på strømmen inn til ballasten er nesten for tjukk til å passere 25mm stort hull til å med.. så supertett blir ikke gjennomføringen. synes jeg er for dumt! får se om det blir så grensesprengende bra lys som folk skal ha det til i kveld nå :) må jo testes!
Er Öhlins forsatt tilsalgs?
Fant ut i volvo systemet at det var utgått... kan du bekrefte at det forsatt er tilsalgs? :)
Er Öhlins forsatt tilsalgs?
Fant ut i volvo systemet at det var utgått... kan du bekrefte at det forsatt er tilsalgs? :)
Demperene er å få nye, men fjærene foran eller bak var gått ut så man må bruke noen andre.. f.eks. R-fjærer eller Eibach som Per har brukt på minst en bil.
Dvs det komplette kitet har gått ut... :)
jeg fikk da mine nye fra forhandler så er jo å få tak i nytt som dere ser ;)
ang fjærer så har jeg ikke tenkt så mye på det enda. er det de to alternativene som gjelder? hvordan blir det med høyden på originale fjærer på bilen kontra R fjærer? skal jo ev da få godkjent senkinga om det er senkefjærer som brukes... :)
hvorfor ikke 55watt? hvorfor ikke 100watt? nesj, fordi 35watt er det jeg har fått tak i og skal prøve nå :) ingen spes grunn til at det ble 35 kontra 55 egentlig :)
Altså...
Jeg har tydeligvis sovet i timen for jeg så denne tråden først nå! (Ja bare å gratulere ;) )
Så ja, gratulerer med grom tralle! :D
Og så med de delene ja, da snakker vi :)
Öhlins har vært utgått en stund, men de jeg bestilte var til høyrestyrte biler, det var fortsatt tilgjengelig. OG da som sagt, med Eibach (TÜV godkjente) fjører. Satt som ei kula!
Dette blir kanon bra småen ;)
Originalt er det jo egne fjærer til öhlinsdemperene, og de er utgått enten foran eller bak (eller begge deler)... Men det er jo demperene som er gromme egentlig, regner med hvilke som helst 25-35mm senkefjærer gjør en ok jobb :)
Selv ville jeg nok godt for R-chassis, med Eibach (som jeg har hørt skal være bedre enn H&R, men fullstendig uten argumenter og forståelse :p) på en god andreplass. R-chassis er såvidt jeg vet oppgitt til å være 25mm lavere enn standard. Både Eibach og H&R var angitt til 35mm sist jeg sjekket. Lesjöfors har jeg sett oppgitt til både 35 og 40mm... og da har jeg bare skrapet overflaten av alternativene :p
mange takk Per Turbo, prøver å foredle denne så godt det lar seg gjøre. sjeldne og pene biler disse i safran synes jeg :)
rart du ikke har fått den med deg før nå forsåvidt ja ;p men du har jo forlatt oss dødelige til fordel for V70N R ;p hehe
får skaffe meg Eibach fjærer da om de er så bra, så er fjærvalget avgjort! hvem som leverer slikt i norges land?
Hellanor leverer dette til deg rett på jobben til en bedre pris om Eibach leverer dette enda :)
R fjørene er fine de, absolutt, men de senker ikke så mye og er nok litt mykere enn Eibach og HR sikkert også.
Jeg var ihvertfall veldig happy med de kontra R fjørene som jeg prøvde først på den sorte AWD'n.. Så ble Eibach på den og den hvite.
Eibach it is then. høre med Hellanor på mandag og stikke innom og hente de. så kan jeg montere sammen Fjærbeina foran så de ligger klare. fint å bare skru av og skru på igjen. genialt enkelt :)
Det er nok bestillingsvare, vær du sikker så går sikkert fort en uke eller to.
DETTE (http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&34=0,2047566&36=189&35=0&32=8427&14=1&10=BBEE4E516B0C8BD3E040A8C00A3E6C3F241001&12=130) settet skal du ha, står at det skal kunne leveres og senker ca 30mm så bør bli bra :)
notert! da får jeg sjekke pris og levering :) takker for hjelpa der!
men en ting gruer jeg meg for :p å senke bilen 3cm gjør at den blir klinkkoookosgæli vanskelig å få opp på bukken i alle fall.. for allerede nå må jeg ligge flatt for å få jekkfestene på rett plass under bilen :p hehe blir ikke noe moro!! men vil gjerne at det skal være bra fjærer sammen med knallgode dempere så da får det bli sånn.
Luksusproblem som ett par 2" x 4" løser ;)
Ekte! carboninteriør til deg ;)
http://carbonfiberworks.wordpress.com/
hehe ichidichi :p
du... de der har jeg allerede sett på for 2 uker siden nå ;p men er ikke helt der at jeg synes carbon er så rått enda. skaper liksom et forstyrrende element når mønsteret går på skrått... kall meg sær... eller rettere sagt... kan ikke kalle meg noe jeg er... foreløpig liker jeg Alu panelene godt nok til at de får bli i bilen, både med tanke på helvete det er å montere det panelet i midten av dashbordet samt prisen!! litt vell høyt i min mening.
Regna med det ja.. ;)
Enig sånn sett, alupanlene er pene så man kan fint ha de også uten problemer :) Og de gir litt mer kontraster!
Jeg har senkesett til deg :D
http://forum.vccn.no/showthread.php?39392-Eibach-senkesett
Ja se der! Riktig sett det :)
må sjekke litt der :) er mest fan av nye deler når jeg først skal bytte eller montere ting :) så må sjekke nyprisen.
ang styringa og servon... gaupe spurte om den var hard på 90gradern... var helt fin hele helga på styringa... men i dag når jeg kjørte til jobb så ble den tung igjen, å det har den vært både tur\retur jobb i dag... men den begynner å bli tung på 45¤ og videre over til ca 90¤ før den går fint et lite stykke og samme regla om igjen. dritt... vil bruke pengene på mer fornuftig ting enn ubrukelige nye servo\styringsdeler nå... trenger gode dekk til Tritonfelgene i stede!!!
jaja får glede meg over DO88 pakken som snart hentes istede så lenge :)
ang styringa og servon... gaupe spurte om den var hard på 90gradern... var helt fin hele helga på styringa... men i dag når jeg kjørte til jobb så ble den tung igjen, å det har den vært både tur\retur jobb i dag... men den begynner å bli tung på 45¤ og videre over til ca 90¤ før den går fint et lite stykke og samme regla om igjen. dritt... vil bruke pengene på mer fornuftig ting enn ubrukelige nye servo\styringsdeler nå... trenger gode dekk til Tritonfelgene i stede!!!
jaja får glede meg over DO88 pakken som snart hentes istede så lenge :)
Om det er kryssa, er ikkje desse veldig dyre, tannstanga og jobben er.
Sonicen min skal på verkstad over helga for å bytte nedre rattakselkryss og skifte to endeledd og eu-kontroll. Den har dette med at den er tung i hakk rundt, så kan den vere veldig bra, og så heng den igjen.
okei, får sjekke pris og tilgang på kryssa, for nå har den bare blitt plagsom å kjøre slik. hater å miste luxusfeelingen fra bilen pga dette drittet...
ang bytte av tannstanga har jeg en flink kompis\kollega på jobb her som er medhjelpelig med dette i verste fall :)
får se hva kostnad og slikt er nå da. skal vaske over bilen i ettermiddag og løfte den opp for å se om man kjenner en slakke der, samt prøve å smøre opp om det hjelper?! slik at det er testet ut om det har noe form for innvirkning :)
R innsugskåpa har også kommet i dag :D jeeeei! blir å modifisere denne så den passer asap :) kommer til å bli skitsnygt tror jeg :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2185.jpg
her er delen jeg kan få tak i ang kryss og det. ser ut som det er hel rattaksel fra torpedo og ned til snekka. er det den du tenker på Gaupe?
merket gul firkant.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2185.jpg
her er delen jeg kan få tak i ang kryss og det. ser ut som det er hel rattaksel fra torpedo og ned til snekka. er det den du tenker på Gaupe?
merket gul firkant.
Det er den ja
er det noe jeg kjenner tregheten i om jeg løfter opp bilen og kjenner om det er den? eller merker jeg det kun etter bytte om det ble bra eller ikke?
er det noe jeg kjenner tregheten i om jeg løfter opp bilen og kjenner om det er den? eller merker jeg det kun etter bytte om det ble bra eller ikke?
Du kan kanskje kjenne slark/knetting i den, når du får nokon til å vri på rattet. Det hjelp innimellom med wd40, men du har vel god tilgang på volvomekanikerar?
har god tilgang på slike ja :) men prøver å ikke hefte de for mye med private ting ;p hehe
får prøve å løfte den opp og smøre med noe spesial volvofett :) og se imens jeg ev venter på deler da.
har god tilgang på slike ja :) men prøver å ikke hefte de for mye med private ting ;p hehe
får prøve å løfte den opp og smøre med noe spesial volvofett :) og se imens jeg ev venter på deler da.
Du må ha noko som penetrerar, for det er jo ingen smøreniplar på dei.
Spraya på HTS, slik smørende penetrerende greier... var ikke noe særlig virking. gikk fint halve turen hjem, men så var det ille igjen. men fikk en dyktig langtids volvomek til å kjenne litt på det og han mente at det burde være tannstanga som hadde problemet i og med at hakkingen forsatte med bilen heva uten at servopumpa gikk...
så da blir det å bestille tannstang og bytte over påska nå samtidig som montering av Öhlinsdemperene tenker jeg... skit å bruke penger på det å. men skal bli godt å få god styring igjen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2228.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2229.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2230.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2231.jpg
fikk da R innsugskåpa i dag. vell anvendte "2000kr" :p
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2232.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2233.jpg
fine saker ja! men må jo kappes litt i. flott det...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2234.jpg
sånn blir det å modifisere nederst til venstre på kåpa som dere ser. liten utskjæring. om det blir stygt så får jeg bare levere den til lakkering. men misstenker det blir gjort uansett, kanskje.. for coildeksel og kamreimsdekslet skal plukkes av og lakkeres i mattblått tror jeg. misstenker det er det som er løsningen der for å freshe opp. for mattsort skal det ikke være i alle fall. og alt av topp og innsug skal børstes litt lett med dremmelen for å få det litt renere og blankere etter hvert. men nå er det bare et par dager til DO88 rør og slangekit kommer på døra så da blir det vellstand :D
Trenger en grundig vask oppi der og!
benekter ikke det nei :) men sånn er prioriteringene. bruk av bilen først. motorroms finish next :) skal freshes opp til sommern ja :) pusses og gnukkes godt. driver også å vurderer pulverlakk av innsuget faktisk... hmmmmmmm sort pulverlakk hadde kanskje gjort seg?
benekter ikke det nei :) men sånn er prioriteringene. bruk av bilen først. motorroms finish next :) skal freshes opp til sommern ja :) pusses og gnukkes godt. driver også å vurderer pulverlakk av innsuget faktisk... hmmmmmmm sort pulverlakk hadde kanskje gjort seg?
Det tror jeg hadde vært veldig pent!
sånn blir det å modifisere nederst til venstre på kåpa som dere ser. liten utskjæring.
Før du kutter: Det skal være relativt enkelt å modifisere det bensinrøret til å gå under innsuget i steden, i følge en eller annen forumpost jeg fant da jeg lette etter partnr.
Den eneste måten å være sikker på om det er leddet eller ikke, er å ta det av. Da merker du det med en gang. Fort gjort fremfor å bytte tannstang, og mye billigere.
Den eneste måten å være sikker på om det er leddet eller ikke, er å ta det av. Da merker du det med en gang. Fort gjort fremfor å bytte tannstang, og mye billigere.
Leddet følger tannstanga, så då kan mekanikeren slå seg på brystet og seie han fekk rett....
hgnubel: se om du finner igjen det da? hadde jo vært finest å fått kåpa til å sitte der umodifisert selvfølgelig :)
Gaupe: skjønte ikke helt hvordan du mener den der siste jeg.
Gaupe: skjønte ikke helt hvordan du mener den der siste jeg.
I det minste på sonicen, så følgte nedre aksel med tannstanga, så om det er den som er gåen og ein byttar tannstanga, vil ein jo tru det er tannstanga som var feilen.
hgnubel: se om du finner igjen det da? hadde jo vært finest å fått kåpa til å sitte der umodifisert selvfølgelig :)
Det var veldig kort og enkelt da, ikke så bra dokumentert med bilder for å si det mildt: http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=11982&highlight=motor+k%E5por
Sitert i sin helhet:
Du får modifiera ett bränslerör, alt kapa det och dra det under insuget istället.
Leddet følger tannstanga, så då kan mekanikeren slå seg på brystet og seie han fekk rett....
Hørtes ut som en dyr fiks!
Ville fortsatt tatt det av å kjent på det.. For det går vel ann å bestille løst?
hgnubel: se om du finner igjen det da? hadde jo vært finest å fått kåpa til å sitte der umodifisert selvfølgelig :)
Gaupe: skjønte ikke helt hvordan du mener den der siste jeg.
Jeg er enig med Gaupe og tror på leddet fremfor tannstanga; Siden det ble bedre halve veien hjem etter at du sprayet leddet med penetrerende spray synes jeg absolutt det virker som at problemet ligger der. Men for all del bytt hele tannstanga (som inkluderer leddet) så blir det i allefall bra (og dyrt) og du vil aldri få vite om du byttet mer en du måtte...
Om dere heiste opp bilen og kjente problemet når dere vred på hjulene så hadde det jo vært fort og enkelt og tatt av leddet; om det da fortsatt var hakkette så er det tannstanga - hvis ikke så er det leddet...
får leddet løst ja :)
får se når jeg begynner med ALu cooler montering neste tirsdag på hobbykvelden om jeg får tatt av leddet og sjekket.
blir å hente godsakene i dag nå :D
og da hadde DHL\ Coop "sverige" rota bort pakken som hadde kommet på mandag... moro å kjøre 3-4 timer tur retur uten å ha fått med seg noen ting tilbake! bortkasta å måtte kjøre en tur til for samme delene altså!
Havner ikke DHL pakkene hos posten når de kommer over grensa til Sverige? I så fall vil den havne hos ICA i Åre om du har oppgitt adresse rett innenfor grensa; Tollpost havner hos Ica Duved. Aldri fått pakker til Coop i Sverige de siste 4 årene i alle fall...
de havner hos Macken eller Coopen ja. adresserer til Macken Superpris og så hentes de der eller på Coop. aldri hentet i åre nei :)
venter på svar i dag hvor de har gjort av den så jeg kan få montert div...
noen som vet fargekoden på R motortoppdekselet og kamdekselet? skal få lakkert opp dette på min i den mattblå fargen så det står i stil med Innsugskåpa og div :)
de havner hos Macken eller Coopen ja. adresserer til Macken Superpris og så hentes de der eller på Coop. aldri hentet i åre nei :)
venter på svar i dag hvor de har gjort av den så jeg kan få montert div...
Oki; ja - man kan bruke adressen til Macken og få det dit, men er usikker på om posten distribusjon i det heletatt kjører det lenger ut enn til gjeldende ombud som da er Ica i Åre. Jeg ville sjekket med dem... Det er Malin i kiosken som er "sjef" for posten der, tlf +46 647 14542 :)
takker. men da må det være noe nytt siste mnd, for alle minne pakker kommer til coopen når adressert til superpris macken :)
DO88 har som vanlig suuuupergod service!!! de ringte meg nå! de hadde ringt fleere ganger til DHL og Coop Storlien... og de har til slutt lusket fram at JODA den STÅR hos Coop Storlien!!!!!!!!! takk til DO88 for goood service!!!!
litt småkjeft skal nok rives ovenfor personalet på coopen pga de står der å tuller med pakken som de ikke finner når jeg kjører 3 timer... jaja får se om jeg får hentet den asap da...
Hurra! Stikk å hent, løp og monter, fyr løs med bilder og gi oss blanke øyne!!! Sleng med noen brett med burn/monster eller annet så du slipper å bli så fort sliten, for vi kan ikke vente... God påske!
Blææh...
Ser jo ikke noe kult ut, så skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke penger på det der?!?!?!?!
http://www.do88.se/product_thumb.php?img=/images/TR-V70-B.jpg
Kloakkrør!
fordi det ser bedre ut enn sorte slanger som går i hytt å gevær ;) samt det blir fett når det kommer inn i motorrommet vil jeg tro :D
er ikke verre enn å pulverlakke det sort om man vil ha det blanke bortevekke :)
og med den flotte prisen DO88 kom på til meg for dette så er det ikke store biten i tillegg til hva bare Alu INtercooleren koster :)
Tore: god påske! ;)
Sett denne?
http://www.garaget.org/?car=220446
Neste innkjøp, R-motor og drivlinje?
ikke sett før nå :D gromt! skal sjekke hvordan han fikk R bremsene til å passe :p hehe
er jo plana å få tak i R AWD ja som donor, dog ikke den nye typen :) men hadde vært fett! men med 250hk originalt i R motor og så bsr og cooler og eksos så ender man vell fort på 300hk+ uansett og det bør nå fungere :) så spent på hva c70n vil prestere i år med cooler, bsr, innsug og ferrita på en ev benking :)
Godt du tar meg så personlig og ikke ser ironien gutt.. :p
ikke sett før nå :D gromt! skal sjekke hvordan han fikk R bremsene til å passe :p hehe
Kilroy har jo dette også, men med vanlige 302mm skiver tror jeg. Vet ikke akkurat hva kilroy gjorde, men jeg har sett bilder av et modifisert nav(?) der det er sveist på endel gods for å lage til det nedre/fremre feste for R-caliperholder og dermed originale R-skiver på 330mm eller hva de er. Kan prøve å finne det igjen også :)
ikke sett før nå :D gromt! skal sjekke hvordan han fikk R bremsene til å passe :p hehe
er jo plana å få tak i R AWD ja som donor, dog ikke den nye typen :) men hadde vært fett! men med 250hk originalt i R motor og så bsr og cooler og eksos så ender man vell fort på 300hk+ uansett og det bør nå fungere :) så spent på hva c70n vil prestere i år med cooler, bsr, innsug og ferrita på en ev benking :)
Korfor bytte motoren? Bilen din blir jo ikkje R uansett, og du kan jo bytte turbo og råder uansett. Snakk med Autotech så fortel dei deg som skal til. Drivlinje finn du på ein vanleg AWD av lik årsmodell.
Innbiller meg at det blir enklere i forbindelse med godkjenning når han kan dokumentere at motor i bil A med ytelse X er byttet med motor i bil B med ytelse Y. Registrert/godkjent ytelse, altså...
Per Turbo: forstod ikke ironien der gitt :p men anyways, ble da bare en god forklaring på hvorfor man må rettferdiggjøre for seg selv pengebruken på noe som egentlig fungerer slik det er også... hehe
Gaupe -> Hgnubel sitt svar :) skift alt og få det stemplet :) chupchup :) lettere å bare kjøpe alt ferdig i en delebil og få satt det rett over og testa ut om det er noe som bør utbedres før overflytting også på et vis. blir ikke en Chassinr R nei... hehe men R in Heart as it can be! moro med 300hk kontra 250hk som jeg sikkert klarer å få utav 2,4T motoren her kanskje? tenkte å unngå store motormodifikasjoner annet enn cooler, eksos å chip så langt :) fungerer jo så fint motoren ellers har gjort så langt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2459.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2460.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2461.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2462.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2463.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2464.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2465.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2466.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2467.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2468.jpg
fikk da endelig henta hjem DO88 kitet mitt :D herlige parts klare for montering til uka nå :D jippeeeeey!!!!!
looking goood!!!! må teste hvilken slangeovergang jeg trenger fra innløpsrør turbo-luftfilter mot BSR varmeskjoldet før jeg kan montere på det røret riktignok. men det blir da til slutt det å neste gang jeg skal til sverige :D
hvor mange pærer må til for instrument belysnigen? har tenkt å montere blåe diode pærer i instument belynsningen
4 pærer i hovedinstrumentet :) ta hvite led-pærer. blir svakt blålig lys, mye finere enn KNÆSJ blått... blir to much med blå i disse x70 ene synes jeg :)
Blir megakræsj med blå slanger og safran lakk da! :/
Er jo bare å bytte til sorte hvis han er enig når han ser det på bil, blir vel alltids kvitt et sett silikonslanger til disse bilene :)
blir megaBra med blå slanger på Safran bil! ;) men har forresten allerede solgt de blå slangene til brosjan etter han la sin elsk på de i gårkveld her... ombestemte meg og sendte bestilling på Røde i stede så får vell hente de neste uke før montering av cooler og rør! :) har jo blå på den blå 242n min. så er greit å få litt kontraster med Racing Rødt i motor rommet på denne nå. tror det kan freshe opp litt :)
tenkte jeg skulle gå ut å legge litt forlengelseskabel til stereon så jeg fikk skrudd på plass koblingsboksen i bilen i dag... men så ute nå når jeg våkna at det er jo haugvis med påskesnø :p doh!!!
P
Gaupe -> Hgnubel sitt svar :) skift alt og få det stemplet :) chupchup :) lettere å bare kjøpe alt ferdig i en delebil og få satt det rett over og testa ut om det er noe som bør utbedres før overflytting også på et vis. blir ikke en Chassinr R nei... hehe men R in Heart as it can be! moro med 300hk kontra 250hk som jeg sikkert klarer å få utav 2,4T motoren her kanskje? tenkte å unngå store motormodifikasjoner annet enn cooler, eksos å chip så langt :) fungerer jo så fint motoren ellers har gjort så langt.
Det er ikkje berre stempel i vognkortet som skal til for å bygge om ein slik bil, desse bilane er heilbilsgodkjent, og då er det ei papirmølle å gå gjennom for å få lov. Dessutan har du ingen C70 med AWD å vise til, så du kan forvente null i hjelp frå Volvo Norge.
Motoren du har, har same potensialet trimessig som 00 R-motoren, det er først på P2R at det er større skilnadar på motorane.
er det ikke tynnere sylindervegger m.m. på min 2,4liter turbo da og annen kompresjon som gjør at jeg ikke får klemt ut like mye som en R motor på laver volum og annen kompresjon? tenker da uten å bytte råder og slikt...?
btw... noen som har bytta intercooler på x70 før? må man av med fangeren for å bytte eller går det bra uten å ta av fanger?
noen som vet av flere forhandlere av Eibach senkesett enn Hellanor? var jo usannsynlige 1850+mva inn til oss... og fra annet firma i norge 4000kr... ebayselgere skal ha alt fra 151-250$ i frakt å jo :eek:
blir å vente utålmodig på kl 1500 nå... da starter arbeid med Alucooler monteringen på hobbykveld :D
noen som vet av flere forhandlere av Eibach senkesett enn Hellanor? var jo usannsynlige 1850+mva inn til oss... og fra annet firma i norge 4000kr... ebayselgere skal ha alt fra 151-250$ i frakt å jo :eek:
blir å vente utålmodig på kl 1500 nå... da starter arbeid med Alucooler monteringen på hobbykveld :D
Skjønner ikke hvorfor du ikke kjøper det jeg har til salgs for 500 kr. Pent brukt er det jo også... :D
hva er nr på de fjærene da? skal være settet som heter: 8420.140 til C70 Cupe.
liker nye deler best jeg ser du :p
er det ikke tynnere sylindervegger m.m. på min 2,4liter turbo da og annen kompresjon som gjør at jeg ikke får klemt ut like mye som en R motor på laver volum og annen kompresjon? tenker da uten å bytte råder og slikt...?
Du har 2435-motoren ikkje sant? Det er det same som 2,4HT som står i 2000R, den har nok anna kompresjon, som er over 10:1. Ta å sjekk ut dette når du har ledig tid i VIDA, forskjellane er ikkje så store at det er verdt å rote til ting med motorbytte. 99-modellen av R har 2,3l HT. Ein får ut nesten like mykje av 2,4HT som ein gjer av seinare R-motoren på 2521 ccm.
B5244T heter motoren min :) er en LT motor :)
hva er nr på de fjærene da? skal være settet som heter: 8420.140 til C70 Cupe.
liker nye deler best jeg ser du :p
Ja, det stemmer med kitnr du refererte til. Les punkt 2.1 på denne linken;
http://www.autoteile-owl.de/eibach-gutachten/E8410-140.pdf
Du har kommet i en skummel "spiral" når du kun skal ha nye deler... Det blir fort dyrt da, gitt. Men du har vel nok dollars :D
fjærer og stabstag og dempere er slitedeler jeg helst ser nytt på bilen ja :p lite poeng å ha på seg en brukt G-streng når man har nyvaskede hengende på tørkestativet? :p
B5244T heter motoren min :) er en LT motor :)
2000R er B5244T2.
B5244T2: (høyttryksturbo?!)
Kompressjon: 8.5:1
Effekt kW-HK: 195kW-265HK/ 5700RPM
Moment/ RPM: 350nm/ 2400-5100RPM
B5244T: (lavtrykksturbo!)
Kompressjon: 9.0:1
Effekt kW-HK: 142kW-197HK/ 5100RPM
Moment/ RPM: 270nm/ 1800-5000RPM
Kilde: http://850r.dk/pdf/850/Volvo%20white%20engine%20specifications.pdf
BTW:
Sporvidde for C70 02 mod er 1521mm foran og 1518mm bak
Sporvidde for V70AWD 99 mod er 1521 foran og 1491 bak.
Volvo-Power
03/04/12, 15:18
blir det montering nå i påska kanskje? når kommer du over?
Alu cooler og rørkit er montert i kveld etter mye bannskap! :) kommer bilder etter hvert...
er rom for forbedringer kan man si :) men det skal jeg bringe videre slik at produktet kan forbedres ytterligre. for det ser grisegromt ut kontra originale rør og slikt. men passform og slikt er under vurdering. slanger og div bør være litt lenger på enkelte deler av settet :) men vil sikkert bli en ordning på det etter hvert tror jeg nok. men genial den endringen av rør og slikt ja! liiiiker looken! og Cooleren var grei å få plassert\ festet fast. kjempegreier :)
kommer over, når vet jeg ikke enda. litt mye å planlegge akkurat nå så seint på kvelden, men tviler sterkt på at jeg kommer over i mårra nå. blir for mye stress...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/272.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/273.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/274.jpg
før demontering :) vasket og avfetet litt før arbeidet påbegynte.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/275.jpg
demontert rør og slanger.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/276.jpg
av med fanger må man. skrur av to skruer som holder radiator fra undersiden og skrur av AC kjøleren i front der og senker hele pakka.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/277.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/278.jpg
original AC kjøler, intercooler og radiator.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/279.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/280.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/281.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/282.jpg
sånn ferdig skrudd sammen. går veldig fint. man merker bare opp i originale festehull og borrer 4 nye hull i festeplata på intercooleren her. skrur sammen alt med medium lange vanlige maskinskruer på 6mm :) la imellom en del skiver slik at det ikke skal stå i spenn mellom hverandre. sitter fint synes jeg nå. var ikke vanskeligere å få på plass etterpå heller enn før. så dette ble topp! bør være to når man demonterer pakken i utgangspunktet riktignok. er litt knotete!
merker under kjøring at den gir flatt jern på 1,2 å 3dje gir, men etter det så kutter den ned litt i 4de gir på rundt 3000RPM før den kommer seg igjen 3500-4000RPM og opp. antar det er turboen som ikke holder tritt hele veien pga cooler tømmer seg uten at turbo rekker å fylle etter? vanskelig å si om jeg Enda har merket noe forskjell, men frister å kjøre den på benken etter ny eksos og ppc trim er ordnet i løpet av sommeren :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/283.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/284.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/285.jpg
ferdig montert Rør-kit og Intercooler :) :)
sendte mail til DO88 nå i dag mårrest ca kl 8 med div saker rundt litt tight plassering av rør og slanger... kl 8.15 ringte de meg og løste hele saken med at jeg får en ny slange som er litt lenger på nedre intercooler-rør samt at øvre radiatorslange skal kuttes litt i lengden pga ulike termostathus på disse motorene.
SUPER IMPONERT over servicen nok en gang! DO88 KAN VIRKELIG Kundebehandling :D
Så jeg kjøpte like godt et par slangekit for å komplettere litt til oppi der ;) hehe
Takk skal dere ha DO88! dere leverer nok en gang SUPER service og kvalitet på deler!!!!!!!! :D
Tippar på at du kuttar pga overboost, sjekk om du har fått ei feilkode på det. Bytt TCVen din, den kostar ikkje stort, og den som er i sal no, er forsterka i forhold til den orginale, samt er det berre å bytte dei små slangane som går til TCV og turbo.
okei, samme som den fra IPD den heavy duty saken som de selger eller?
http://www.ipdusa.com/products/4764/113184-ipd-heavy-duty-turbo-controller-valve-hd-tcv-for-1998-2009-p80-p2-models
Denne frå Volvo, virkar som den har vorte ganske heavy duty no, sannsynlegvis like kraftig som dei siste R-modellane:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/295089_10150745247485923_708525922_11888447_666666 86_n.jpg
okei. kort fortalt: hvordan og hva er funksjonen til den? :)
Eg får lime inn videoen eg limte inn i går igjen :)
http://www.youtube.com/watch?v=MK6V3G-yfh8
fjærer og stabstag og dempere er slitedeler jeg helst ser nytt på bilen ja :p lite poeng å ha på seg en brukt G-streng når man har nyvaskede hengende på tørkestativet? :p
He, he... Ikke rart du har blitt jålete når du går i G-streng :D
V90: you will never know :p
i dag fikk jeg et lite problem dessverre... var ute å kjørte og gav på... så ble det plutselig merkelig gange på bilen. virker som den går på 4 sylindre... mulig coil som er gådd. jeg har ikke skiftet plugger enda heller så disse skal i alle fall skiftes nå. mener jeg leste noe for en stund siden at enkelte her dreiv med noe iridium plugger som var veldig bra?
så trenger noe tips til nye coiler og plugger som er bra når man skal ha cooler, bsr + eksos... som henger med litt... vurderer IDP sine HD coiler, men har lest litt av å på rundt disse at de sprekker opp i toppen på coilen.
http://www.ipdusa.com/products/4675/114990-ipd-hd-ignition-coil-with-103mm-insulator-boot
så noen gode erfaringer og tips til dette tas gjerne imot asap så jeg kan bruke bilen igjen. lukter uforbrent bensing når jeg kjører. plugga av kontakten til dysa på sylinder helt til høyre når man står foran bilen, merket ingen forskjell i gangen, så antar det er plugg\coil som er gåen der?! er i alle fall håpløst å kjøre med den slik den går nå. høres helt merkelig ut!
Selgeren "powersparks" på eBay har billige NGK Iridium-plugger.
http://www.ebay.co.uk/sch/powersparks/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686
V90: you will never know :p
i dag fikk jeg et lite problem dessverre... var ute å kjørte og gav på... så ble det plutselig merkelig gange på bilen. virker som den går på 4 sylindre... mulig coil som er gådd. jeg har ikke skiftet plugger enda heller så disse skal i alle fall skiftes nå. mener jeg leste noe for en stund siden at enkelte her dreiv med noe iridium plugger som var veldig bra?
så trenger noe tips til nye coiler og plugger som er bra når man skal ha cooler, bsr + eksos... som henger med litt... vurderer IDP sine HD coiler, men har lest litt av å på rundt disse at de sprekker opp i toppen på coilen.
http://www.ipdusa.com/products/4675/114990-ipd-hd-ignition-coil-with-103mm-insulator-boot
så noen gode erfaringer og tips til dette tas gjerne imot asap så jeg kan bruke bilen igjen. lukter uforbrent bensing når jeg kjører. plugga av kontakten til dysa på sylinder helt til høyre når man står foran bilen, merket ingen forskjell i gangen, så antar det er plugg\coil som er gåen der?! er i alle fall håpløst å kjøre med den slik den går nå. høres helt merkelig ut!
Burde ikke du fått feilkoder dersom coil er gåen?
Antar også at du ville fått feilkode på lambda dersom du har uforbrent bensin i eksos.
Ville fått tatt en kompresjonstest på den for å sjekke at det ikke er en brent ventil som er problemet.
Er vel NGK sine Iridium plugger man får originalt også til disse bilene tenker jeg. Er iallfall iridium plugger de skal ha. Dyre og fæle. Men NGK sine iridium til bilen jeg har nå kosta over 500 kr stk, så de til Volvo er jo billige i forhold allikevel.
fikk opp både ETS og Motorfeil lampen. kobla av - polen og de forsvant og kom ikke med en gang på tomgang, men ujevm gange som en sylinder manglet tvert. hvorfor skal ventiler være skadet?
Bruk originalt, ihverfall ikke IPD sitt. (Irriterende Produkter Det)
Jeg kjøpte plugger og pluggkabler fra www.sparkplugs.com som fører NGK og hadde god erfaring med de, men igjen, originalt fungerer veldig bra.
fikk opp både ETS og Motorfeil lampen. kobla av - polen og de forsvant og kom ikke med en gang på tomgang, men ujevm gange som en sylinder manglet tvert. hvorfor skal ventiler være skadet?
Slikt som kan skje det, ligger flere historier her på forumet om slikt.
En annen mulighet er bøyd veivstake.....
Ville uansett tatt en komptest før jeg hadde bestilt deler.
blir vell originale da gitt. får tak i på jobb på tirsdag :) må teste å bytte plugger og coil'er som ev er gåen. har et komptest-verktøykit liggende her en plass. får se om jeg finner det igjen å teste det også med det samme. skulle man teste kompen med kald eller varm motor forresten?
hm skal det så lite til for å skade motoren på en 5'er? hørtes jo fælt dårlig ut da.
vibrerer fælt når man lar motoren få belastning, men det kommer vell sikkert av gåen coil\ingen tenning på en sylinder vil jeg nå tro i såfall.
for i nedoverbakke med null belastning merker man ingenting til det. tok en liten video som kanskje kan åpenbare symtomet...
rKS_QLX-fWo
Spiller ingen rolle om motoren er varm eller kald, det du ser etter er om det er forskjell i kompresjon på sylindrene og det vil vise seg uansett dersom det er der problemet ligger.
Siden motorfeillampen lyser, vil du jo også få en indikasjon på feilen når du er på jobb igjen :-)
Håper det er en bagatell !!
okei. får se om jeg finner igjen komp.test verktøyet mitt i dag.
får muligens en kjenning på besøk med noe high performance coiler jeg skal teste å se om det er coilen som er feilen. lar bilen stå til det er testet ut i alle fall. ubehagelig å kjøre med slik det er nå :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.