PDA

Vis full versjon : sveise vband på turbo?



Bjørnstad
30/11/11, 21:07
har kjøpt 3" vband kitt. lurer på om noen har prøvd og sveise den fast på eksoshuset på turbo? hva er best og bruke der for at det skal holde?

Berg Performance
30/11/11, 22:39
Aller best å ha ett eksoshus som er beregnet på V-Band! Eller en flens som passer ditt eksoshus :) Om du kan sveise støypjern og vanlig svartstål er vel mere ett spørsmål om holdbarhet ?

kermitt
30/11/11, 22:43
Går helt proble fritt det. forvarm flensen og eksoshuset til ca 250grader og Tig den fast med. Bruk 309 eller 316 tilsats. sveis pilgrim på en 2-3cm og bank med kulehammer fra du slokker lysbuen og til det slutter å gløde.

MorSto
02/12/11, 00:48
Jeg sveiste på 3" v-bånd flens på ett Turbonetics eksoshus, forvarmet ikke og brukte Mig.
Det holdt i massevis ;)

rswinburne
02/12/11, 07:33
Hvis det er skrudd flens på turboen hadde jeg skrudd flensen på, sveist på en kort rørstubb og V-Band i enden på den. Er hvertfall hva jeg ville gjort, da har du V-band delen uten å kødde med turboen. :P

Dan Bay-Johansen
02/12/11, 20:48
Hvis det er skrudd flens på turboen hadde jeg skrudd flensen på, sveist på en kort rørstubb og V-Band i enden på den. Er hvertfall hva jeg ville gjort, da har du V-band delen uten å kødde med turboen. :P

Akkurat som jeg skulle sagt det selv ! Ser på det som en mye bedre løsning enn å sveise direkte på eksoshuset ;)

MorSto
02/12/11, 21:03
Det er vell ikke noen som sveiser flensen rett på eksoshuset (selve turboen)?
Men Eksoshuset (bakhuset) på turboen som er skrudd fast ja !!
Isåfall hvis noen sveiser det rett på selve turbo, bør de tenke over det en gang til, (da er jo ikke turboen brukendes til noe annet enn v-bånds flens da!