PDA

Vis full versjon : 3" eksos til 7/9 serie - Alternativer til JT?



Daruu
30/11/11, 01:26
Må ha meg noe grøvre eksos etterhvert, å har ikkenoe lyst på JT, da mest pga passformen (kanskje den er bedre enn på 240?) og litt også lyden. SKulle helst hatt med katalysator, men det er ikkenoe must.

Har sett litt på http://shop.klracing.se/sv/artiklar/avgassystem-_-tillbehor/avgassystem-3-race/volvo-11/3-avgassystem-volvo-940_945-race-rostfri-helsats.html det passer vel også på 740?

Ett annet alternativ er vel ferrita, men disse er vel enda dyrere igjen?

Simons annlegg er vel ett tredje alternativ, men disse har vel rykte på seg for å ruste?

Kom gjerne med innspill her, spessielt om du har prøvd det selv på 7/9 serie :)

Edit: Til turbobil altså

Dalaræcing
30/11/11, 13:48
Jeg har hørt mange har klagd på passformen på JT 3" til 700/900, men får å være helt ærlig så kjøpte jeg meg det selv her i fjor, og jeg har ikke hatt noe bedre eksos før. Passformen har vært helt super på bilen min. Grunnen til att folk klagde på passformen før, var fordi JT leverte eksos anleggene i mange små biter, som man måtte tilpasse og vri riktig vei for å få det nogenlunde oppi der. Men fikk bekreftet ifra BCB att JT leverer her etter eksos i minst mulig deler, siden di hadde fått så mye klager. Den eksosen jeg kjøpte til 940 var i 3 deler + org kat. Og eneste jeg måtte passe på var att downpipen kom i riktig vinkel, hvis ikke så blir alt bakover skeivt.:)
ellers helt fint:)

Dieselsmoke
30/11/11, 15:33
Jeg har hørt mange har klagd på passformen på JT 3" til 700/900, men får å være helt ærlig så kjøpte jeg meg det selv her i fjor, og jeg har ikke hatt noe bedre eksos før. Passformen har vært helt super på bilen min. Grunnen til att folk klagde på passformen før, var fordi JT leverte eksos anleggene i mange små biter, som man måtte tilpasse og vri riktig vei for å få det nogenlunde oppi der. Men fikk bekreftet ifra BCB att JT leverer her etter eksos i minst mulig deler, siden di hadde fått så mye klager. Den eksosen jeg kjøpte til 940 var i 3 deler + org kat. Og eneste jeg måtte passe på var att downpipen kom i riktig vinkel, hvis ikke så blir alt bakover skeivt.:)
ellers helt fint:)

Njaaa, er litt arbeid selv om det passer fint da. Mener å minnes en del banning da vi drev å vridde det på plass :)

En annen mulighet er jo http://www.svendseneksos.no/. De kan lage eksos anlegg på bestilling med to års garanti på både deler og jobb.

Dalaræcing
30/11/11, 16:08
Ja, ble litt banning og knoting, men det sitter jo som støpt uten å komme borti og sånn:)

Dieselsmoke
30/11/11, 22:34
Ja, ble litt banning og knoting, men det sitter jo som støpt uten å komme borti og sånn:)


Det er sant =)

Daruu
01/12/11, 00:38
Hmm får se hva det blir til da.
Angrer på at jeg solgte JT annlegget jeg hadde uten å ha brukt det ihvertfall :p

Bjørnstad
01/12/11, 23:07
Det som er fint med JT3" er at man også får dette godkjent.

Dieselsmoke
01/12/11, 23:22
Det som er fint med JT3" er at man også får dette godkjent.

såfremt du har cat ja. Å svendsen eksos lager vel også godkjent eksos med cat vil jeg tro.

Bjørnstad
02/12/11, 07:40
såfremt du har cat ja. Å svendsen eksos lager vel også godkjent eksos med cat vil jeg tro.

selfølgelig er bilen 89mod eller nyere så må den ha cat! men er den 88mod eller under det så trenger du ikke det.
ja de lager sikkert noe de også.

volvoRsport
02/12/11, 08:15
såfremt du har cat ja. Å svendsen eksos lager vel også godkjent eksos med cat vil jeg tro.

Å få et eksosfirma til å lage et for deg koster som regel ganske mye mer enn å kjøpe et ferdig.

gull pilen
02/12/11, 08:15
det som er kjipt med svendsen eksos er bendene de bruker... de er ikke no pent laget(røret er krøllet på innsiden av bøyen)

R-israelsen
02/12/11, 08:54
Sitter simons sportsanlegg på xc70n, har ikke rustet på over 2 år på både saltede og usaltede veier, grom og fin lyd : )

s4nd3r
02/12/11, 09:11
det att simons ruster er bare tull... det er kun dei som skall spare noen kroner på og ikkje kjøpe rustfritt det. og så klage på det ruster etterpå..

hadde simons på gamle volvon, har bygd, og vert med på bygge utallige eksos anlegg på biler/lastebil/traktor/båt/anleggsmaskiner. osv osv... og vi har brukt simons rustfritt. har enda ikkje rustet opp noen av dem.... lastebilen har vi har i over 10 år no... simons 3,5"

RogerK
02/12/11, 15:20
Jeg har 3" JT uten cat hele veien , er kjempefornøyd, kjøpte nettopp ny bakerste del for den var rustet, passet helt fint. Passe lyd og flott passform.