PDA

Vis full versjon : Pakningen ved vinduet på 940



Ollimo
28/03/10, 20:49
Er det mulig å fikse dette, slik at jeg slipper å først ta ned vinduet 2cm, opp igjen litt, og så helt ned?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/2030.jpg

TeamBørnOut
28/03/10, 20:50
fjern det stygge klistremerket?

Ollimo
28/03/10, 20:54
Bildet er 20 år gammelt...

Swissman
28/03/10, 20:56
Ville prøvd litt silikon eller gummimykner, når det trekkes inn i listen blir nok ikke noe søl på ruten.

TeamBørnOut
28/03/10, 21:01
Om du fortsatt ikke har fjerna klistremerke så er det vell på tide da :P

vask rutene? vask lista. noe er jo seigt der..

Ollimo
28/03/10, 21:10
Får prøve å ta en grundig vask i morgen. Jif funker vel?
Mener det alltid har vært slik siden bilen kom til gards, men det har vel vært skittent hele tiden da :p

jonass
28/03/10, 21:12
var slik på min når jeg kjøpte den og, ble kvitt problemet etter vask av vindu med noe vidunder middel, tror det var fra riis

boman
28/03/10, 21:34
Mine bakruter vrengte den lista fordi det var litt limrester .. vask ruta med rødsprit og ta på litt silikonspray så hjelper det nok ;)

Ollimo
28/03/10, 21:36
Da blir det vasking i morgen tidlig :)

ChrML
28/03/10, 21:36
Yep, fjerne de stygge klistremerkene :p, avfette ruta nøye innvendig og smøre opp baksiden av lista med silikonspray gjør nok susen :). Etter silikonsprayen har tørket vil lista bli glatt og ikke etterlate klin på vinduene.

boman
28/03/10, 21:38
forresten, er klistremerket begynt å løsne på undersida? Vil tro det begynner å bli en kant på klistremerket, det er nok årsaken til at lista oppfører seg som den gjør :p

Ollimo
28/03/10, 21:41
Yep, fjerne de stygge klistremerkene :p, avfette ruta nøye innvendig og smøre opp baksiden av lista med silikonspray gjør nok susen :). Etter silikonsprayen har tørket vil lista bli glatt og ikke etterlate klin på vinduene.
:p Så da bør jeg ikke prøve å rulle ned vinduet før etter et par timer?


forresten, er klistremerket begynt å løsne på undersida? Vil tro det begynner å bli en kant på klistremerket, det er nok årsaken til at lista oppfører seg som den gjør :p
Hehe, godt mulig, har ikke lagt merke til det..

ChrML
28/03/10, 21:43
:p Så da bør jeg ikke prøve å rulle ned vinduet før etter et par timer?
Yup. Bare å la silikonsprayen tørke en stund sånn at den får tørka på lista og ikke gnidd utover vinduet :p.

Christian
28/03/10, 21:51
Kan vel kanskje være fordel å ta ut ruta for å vaske den, så får du fjernet all dritten som samler seg under lista.

boman
28/03/10, 21:52
Kan vel kanskje være fordel å ta ut ruta for å vaske den, så får du fjernet all dritten som samler seg under lista.

Ser ingen vits å ta ut ruta for å rengjøre lista. Hvis lista skal rengjøres (er da ikke så møkkete, mine har ihvertfall ikke vært det) så er det enklest å bare ta av dørtrekket og ta lista. Når dørtrekket er av kommer man også til mer en nok av ruta.

ChrML
28/03/10, 21:53
Kan vel kanskje være fordel å ta ut ruta for å vaske den, så får du fjernet all dritten som samler seg under lista.
Holder nok bare å få vasket noen millimeter nedenfor lista, det skal nok la seg gjøre med ruta i. Jeg hadde ikke orket å tatt ut ruta for å gjøre det :).

boman
28/03/10, 21:54
Holder nok bare å få vasket noen millimeter nedenfor lista, det skal nok la seg gjøre med ruta i. Jeg hadde ikke orket å tatt ut ruta for å gjøre det :).

My point ;)

Ollimo
29/03/10, 16:32
Det kom seg med litt vasketynner :) Takker for svar!