PDA

Vis full versjon : 740 bremselys plutselig borte



jan ole
29/11/11, 22:56
har plutselig mistet alt av bremselys, alt annet lys fungerer bak bortset fra bremselys noen som har peiling på dette og har noen gode råd og komme med? har ikke veldig god peiling på dette kjende jeg :P så glad for alt som kan hjelpe :D
bilen er 740 sedan fra 1984

jan ole
30/11/11, 12:24
sikringer og pærer er allerede sjekka

Aartun
30/11/11, 13:02
sjekk kontakt på bremsepedalen, og at det ikke har kommet noe brudd på ledning til bremselys, begge deler måles med mulitmeter

jan ole
30/11/11, 21:49
kan ikke si jeg fant noen kontakt ved en kjapp sjekk ved bremsepedalen, er det mye som må demonteres for og finna denne? hvor skal den sitte? er ganske u erfaren på det her som sagt :P
takk for svar :)

Aartun
30/11/11, 21:55
Vet ikke helt hvordan det er på 740 desverre... kanskje noen med 740 kan svare på det..?

R.G
01/12/11, 05:52
må skru av sparke plata under dash. også sitter brytern oppi der, rett over rattstamme på bremsepedal. skal være strøm i ene ledningen, og tråkker du på bremsa skal det bli strøm i andre lednnignen.

sikring?
ledningsbrudd?
pærer?
pærevarslern?

jan ole
02/12/11, 12:20
har sjekket pærer og sikringer, kikka litt mer grundig etter denne bryteren ved bremsepedalen i dag fant den oppå ei blank metal plate ved bremsepedalen, det gikk inn 2 + kabler på venstre side og 1 minus kabel på høyre sida på bryteren (så sant fargen på ledningen stemmer)
var ikke noe - eller + og finne med prøvelampa, prøvde da og strekke en ledning til + og en til - på et bateri, klemte inn bremsepedal og fremdeles INGEN bremselys....
HJELP ikke veldig happy for og kjøre uten bremselys....

R.G du skriver pærevasler hvor finner jeg denne?

850evo
02/12/11, 18:16
jeg har samme problem på min 945, :rolleyes: jeg har bytta pærer,å bryter og sjekka sikringer. men ingen tegn til liv

Aartun
03/12/11, 10:38
og du har sjekka ar det ikke er noe brudd på ledningen fra bryteren?

jan ole
03/12/11, 12:20
funker det for eks og bare legge opp en ny + kabel fra bryter og bakover og koble den inn på + på bremselyset? eller er det noe elektronisk duppe dit denne + kabelen går via?

Aartun
03/12/11, 13:01
tipper det går fint å legge ny kabel ja, kan ikke se at det skal være noe elektronikk inni bildet