PDA

Vis full versjon : Volvo solgt idag 28 Mars



boman
28/03/10, 15:24
Veit ikke om det er noen post om dette fra før, men nå er avtalen imellom Geely og Ford undertegnet

http://www.dagbladet.no/2010/03/28/nyheter/volvo/utenriks/bil/kina/11058416/

Får håpe Geely tar godt vare på Volvo fremover.
:(


Geely-sjef Li Shufu har imidlertid også planer om en Volvo-fabrikk i Beijing som skal produsere biler for det kinesiske markedet.
Lukter starten på flytting av all produksjon ..

Slettmyr
28/03/10, 17:29
Tragiske saker :(

roarrr
28/03/10, 19:15
I ettermiddag ble de siste underskriftene ang. salget av Volvo til kinesiske Geely gjennomført. Dette kan nok på sikt bli bra for alle parter, da Geely vil satse tungt på fabrikken i Göteborg og Gent, pluss at noe produksjon blir lagt til Kina.
Vi får nok venne oss til dette, bra er det iallefall at Volvo får solide eiere.

Turbo_K
28/03/10, 19:40
La oss nå ikke male fanden på veggen, jeg tror det kan komme mye positivt ut av dette. Selv om jeg har litt blandede følelser omkring dette, både tror og håper jeg at dette kan være positivt for Volvo.

Kina passerte i fjor USA som verdens største bilmarked, og et høyt salg her kan gi Volvo gode tall i boka. La oss bare håpe at kineserne lærer av Volvo, og ikke omvendt.

For bare noen år siden lo folk av Hyundai, som lagde stygge biler med dårlig kvalitet og elendig sikkerhet. Se på Hyundai nå, de er verdens 5. største bilprodusent, scorer høyt på kvalitet og sikkerhet, og får de andre store produsentene til å skjelve i buksene...

Morgis
28/03/10, 19:54
Godt og ondt i alt.
Tror nok ikke Ford var noe bedre på noen som helst måte for Volvo så...
Satse på framskritt denne gangen. Kineserene har hvertfall penger på bok.
Frykter bare "tynt blikk", billig tupperware plastikk og toyota kjedelig design sammen med 3sylindrede daihatsu motorer for å møte miljø politikken.....
Men det får tiden vise.

mister j
28/03/10, 20:27
Godt og ondt i alt.
Tror nok ikke Ford var noe bedre på noen som helst måte for Volvo så...
Satse på framskritt denne gangen. Kineserene har hvertfall penger på bok.
Frykter bare "tynt blikk", billig tupperware plastikk og toyota kjedelig design sammen med 3sylindrede daihatsu motorer for å møte miljø politikken.....
Men det får tiden vise.
Da er det jaggu meg godt at vi kan holde liv i de gamle bilene i mange tiår ;)

Lightyear
29/03/10, 09:22
Enig, dette er skikkelig trist. Geely fremstår ikke akkurat som en seriøs bilprodusent. For meg virker det som om de kun vil eie volvo for å få et seriøst brand inn i organisasjonen sin, og jeg er stygt redd for at den kvaliteten vi forbinder med volvo sakte vil forsvinne :eek:

A

roarrr
29/03/10, 17:50
Enig, dette er skikkelig trist. Geely fremstår ikke akkurat som en seriøs bilprodusent. For meg virker det som om de kun vil eie volvo for å få et seriøst brand inn i organisasjonen sin, og jeg er stygt redd for at den kvaliteten vi forbinder med volvo sakte vil forsvinne :eek:

A

Kanskje ikke Lightyear, kineserne er nok ikke dummere enn at de vil holde Volvo på et premium nivå, eller høyere, for at glansen skal skinne på de mer billige modellene. Om vi er heldig, så kan Volvo bli oppgradert til enda bedre enn det er nå, og det drar jo kineserne bare fordeler av.

Lightyear
30/03/10, 13:12
Ja, vi får håpe det går den veien. Og at volvo får være litt individuelle og styre seg selv så langt det lar seg gjøre. Utseendemessig syns jeg de begynner å bli triste og altfor like alle andre biler.

A

Ola Hagen
06/04/10, 16:34
høres veldig ut nå som de vil flytte produksjonen av volvo til kina.. Men har jo også lest at de vil kanskje beholde den i sverige også..

Men geely, er jo veldig useriøst bilmerke har jeg syntes lenge, så jeg håper at volvo holdes atskilt fra resten av geely bilene, kun eier og ikke noe mer innblandning håper jeg..

Anders-
06/04/10, 17:24
høres veldig ut nå som de vil flytte produksjonen av volvo til kina.. Men har jo også lest at de vil kanskje beholde den i sverige også..

Men geely, er jo veldig useriøst bilmerke har jeg syntes lenge, så jeg håper at volvo holdes atskilt fra resten av geely bilene, kun eier og ikke noe mer innblandning håper jeg..

De flytter ingenting, de etablerer produksjon i kina og lager biler der også.