PDA

Vis full versjon : Ny type bakfanger på gammel 240?



-Shark-
28/03/10, 18:44
Har en delebil stående, 240 90modell. den har jo en liten og snerten bakfanger.

Så har jeg en 244 turbo 77model, den har jo den badeplatformen bak av en fanger. Spørsmålet er, passer den nye fangeren rett på 77modellen?

Hvordan vill dette se ut? Noen som har bilde? Ødelegger kanskje litt av sjarmen over gammle veteran stuket som er fra før.

Owl Exterminator
28/03/10, 18:56
Passer utmerket. Blir litt glipe, men dette kan evt. skjules med stasjonsvognlister eller fangeren kan kortes litt inn.

-Shark-
28/03/10, 21:47
hvordan er fangerne festet egentlig?

Noen som har bilde av det?

Takk for svar:p

Martin.S
28/03/10, 21:54
"Nye" fangere har ingen ting å gjøre på en så gammel 240, synes nå jeg. Lakk heller aluen på de gamle fangerne dine silkematt. Sånn såm GTen hadde.

Dette er bilde av fronten, men du skjønner tegninga, samma bak.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/2033.jpg

-Shark-
28/03/10, 21:56
ja det blir kanskje litt for nytt, på en så gammel bil.

Men hvordan er fangern bak festet? om jeg skulle tatt av fanger og lakket, som du nevnte.

Martin.S
28/03/10, 22:01
Sitter med muttere bak fangeren på "demperen" på fanger feste. Legg deg ned bak å se. Enkel å skru av.

Holten
28/03/10, 23:20
Hva slags lakk lakket du med? Hva gjorde du før du lakket..grunnarbeidet altså!

Er det lett å ta av fangerplasten/gummien?

sekse
29/03/10, 14:21
Hva slags lakk lakket du med? Hva gjorde du før du lakket..grunnarbeidet altså!

Er det lett å ta av fangerplasten/gummien?

Fangergummien sitter fast med x-antall skruer på baksiden av fangeren. Bare å skru av.

Øyvind G
29/03/10, 14:34
gummien bare maskerte vi.

grunnarbeid = pusse det matt med et fint slipepappir også spraye på noe grunning ;)

Martin.S
29/03/10, 21:02
Stemmer som øyvind sier. Ville ikke skrudd av gummien, tror den kanskje er kranglete å få på igjen.

Men det er litt klippe mellom gummien og fangeren så der klarte vi så snike maskeringstapen litt innunder og over på gummien. Så det ikke ble noe lakk på gummien. Om du skjønner;)

TurboNoob
29/03/10, 23:20
Stemmer som øyvind sier. Ville ikke skrudd av gummien, tror den kanskje er kranglete å få på igjen.

Men det er litt klippe mellom gummien og fangeren så der klarte vi så snike maskeringstapen litt innunder og over på gummien. Så det ikke ble noe lakk på gummien. Om du skjønner;)

Ikke noe problem å få den gummien på plass igjen. Har gjort dette selv en gang jeg lakkerte fangerne.

Turbo_K
30/03/10, 05:08
De gamle fangerne synes jeg er helt utrolig store og klumpete, og de ødelegger linjene på en ellers fin karosseriform!

Dersom man gjør det skikkelig, altså fester støtfangerne der de skal sitte, og bruker listverket som hører til, så synes jeg at de "nye" støtfangerne passer utmerket på en eldre modell 240.

Til dere originalfantaster: Det er fremdeles støtfangere fra Volvo 240 :)

Hvorfor ikke gjøre det litt "custom" og skille seg ut, istedenfor å ha slik som alle andre har?

Fant et bilde av en gammel ræv med ny fanger i arkivet:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/2105.jpg

Det er da ikke helt feil dette..........

ovlov86
30/03/10, 09:35
Hvorfor ikke gjøre det litt "custom" og skille seg ut, istedenfor å ha slik som alle andre har?


Nå er jo ikke akkurat det å bytte fangere veldig custom lenger, siden annenhver bil får byttet fangere... Så hvorfor ikke beholde de gamle fangerne, og ikke bare gjøre som alle andre?

Øyvind G
30/03/10, 12:37
tenkte akkurat det samme som ovlov86 her. er ikke akkurat få som har brukt "nye" fangere på gammel 240 før.

-Shark-
30/03/10, 20:46
Jeg syns nå den bilen over her var pen med nyere fanger. Får se hva jeg gjør.