PDA

Vis full versjon : Bytte fra K (245) til ET (740)?



MikeNike
29/11/11, 01:11
Det jeg lurer på er om ledningsnettet til 245 B230K kan brukes på B230ET fra 740, eller må jeg klippe og modde ledningsnettet fra den?

Er vel LH.2.2 jeg har, men slik jeg har forstått det så er det motronic ET bruker? Kan noen forklare meg enkelt hva som må til?


Ikke si at jeg må bytte til LH.2.4 osv osv med mindre det er et MUST og at det ikke går hvis ikke!



Takker på forhånd til dere som er behjelpelig med dette :)

MikeNike
29/11/11, 07:46
Ingen? Spør sikkert dumt i topic men jeg tror dere vet hva jeg mener..

Thobbus
29/11/11, 13:10
Heisann :) Hvis det er B230K du har, så er dette en forgassermotor. den enkleste metoden er å bytte til LH2.4.. vil du trenge et lh 2.4 nett fra 240 og legge inn http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-%28oppdatert-02-03-10%29

Har du et ET nett tilgjengelig fra 240. kan du også legge det inn, dette er samme prinsippet mener jeg på :)

Husk, skal du ha LH-nett eller Motronic-nett må du ha hjernene. hvert elektroniske innsprøytning-system har hver sin hjerne.

Det du også kan gjøre, er å lage om til forgasserturbo. en litt enklere jobb om du ikke bil kødde med ledninger. :)

kimove
29/11/11, 13:27
Det jeg lurer på er om ledningsnettet til 245 B230K kan brukes på B230ET fra 740, eller må jeg klippe og modde ledningsnettet fra den?

Er vel LH.2.2 jeg har, men slik jeg har forstått det så er det motronic ET bruker? Kan noen forklare meg enkelt hva som må til?


Ikke si at jeg må bytte til LH.2.4 osv osv med mindre det er et MUST og at det ikke går hvis ikke!


Takker på forhånd til dere som er behjelpelig med dette :)

Jeg har gjort denne jobben på min, og fant ut at det letteste måten er å få noen til å skrive ut koblingskjema fra autodata og legge opp nytt nett fra skrætsj. Dette pga at motronic nettet i 740en er flettet inn på begge sider av bilen og i sikringsboksen.

Det jeg gjorde da var å få kjøpt kabelsko som passer i bosch kontakter (fås hos wurth/bosch car service etc) og en 18leders 1,5kvadrats kabel, brukte de originale kablene til giverne på svinghjulet da disse er skjermet samt de kablene som går mellom dyseforsterker og dyser. Da kunne jeg ribbe original nettet for kontakter med et stjerneverktøy du får på biltema for å ta ut kabelsko fra kontaktene.

Men du må ikke glemme at det er 3 "styreenheter" på motronic (dyseforsterker som ligger i venstre innerskjerm, styreenhet for tomgang, ligger i nærheten av clutchpedal inn mot torpedo og styreenhet for bensin og tenning, sitter bak sparkeplate på passasjerside på 740)

Driver faktisk på med akkurat samme jobben på Icekream her på forumet sin :P

Edit: Du må bruke den blokkmonterte fordeleren du allerede har på B230Ken din også

MikeNike
29/11/11, 22:49
Høres ikke ut som en helgejobb nei :p hadde fort blitt en del øl og en satans med banning :D Kom over en som selger ferdig tilpasset "motronic" ledningsnett fra 740TIC til 240, høres kurrant ut dette siden det blir stort sett "plug and play"?

MikeNike
29/11/11, 22:51
Heisann :) Hvis det er B230K du har, så er dette en forgassermotor. den enkleste metoden er å bytte til LH2.4.. vil du trenge et lh 2.4 nett fra 240 og legge inn http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-%28oppdatert-02-03-10%29

Har du et ET nett tilgjengelig fra 240. kan du også legge det inn, dette er samme prinsippet mener jeg på :)

Husk, skal du ha LH-nett eller Motronic-nett må du ha hjernene. hvert elektroniske innsprøytning-system har hver sin hjerne.

Det du også kan gjøre, er å lage om til forgasserturbo. en litt enklere jobb om du ikke bil kødde med ledninger. :)

Hjerne og ledningsnett fra ET (740) får jeg med så det er ikke noe problem :) Hvordan er det å bygge ET til forgasserturbo da? Høres meget oppegående ut dette !

Thobbus
29/11/11, 23:08
får du ledningsnett er dette veldig bra :) gå inn på linken jeg sendte til deg på min første post. på den første siden skal det stå en howto for å koble seg inn i 240en :)

MikeNike
29/11/11, 23:33
Men jeg kom over et ferdig tilpasset 740Tic nett til 240, da er vel alt så og si plug and play vel? :) så slipper jeg å gjøre det selv, regner med det er en del jobb..

Icekream
03/12/11, 19:01
Ja det sku man tru vess det e heilt ferdig tellpassa.
vess ikke så er en del jobb, vess du ikke har et koblings skjema for Montronic og ikke har holdt på med lednings nettverk før.
E har aldri gjort det før så derfor har jeg fått hjelp av Kimove:D