PDA

Vis full versjon : lekker frostveske



ovevolvo
28/11/11, 11:25
har en 850 2,5 20v 1995 mod automat, som lekker frostveske, i går så det ut som det spruta midt på radiatoren, men i dag så jeg ingen lekasjer dr, er det noen slanger dr eller er det radiatoren som lekker, så over slangen som kommer ut nede på høyre siden av radiatoren å kunne ikke se noe lekasje dr,
er det mange slanger dr som kan lekke ? eller er det bare den som kommer inn og den som går ut av radiatoren?

v70dude
28/11/11, 18:35
Tror det er bare de som går inn å ut der, men kan jo hende det er flere kjøle slanger der nede.. vet ikke om dette er likt fra 850 til V70

Men har du sjekket slangene som går bak ved torpedo veggen?

hammerpaal
28/11/11, 18:51
Går slange fra ekspansjonstank og inn i motoren i bakkant. Er vel bare to kjøleslanger som går inn på radiatoren. En fra termostathuset til radiator, og en der nede som går over girkassa og innpå motoren i bakkant.
Sjekket dreneringspluggen? Kanskje o-ringen er dårlig og lekker litt av og til.

Volvonikko
28/11/11, 19:09
Hadde samme dritten selv.. Byttet bare radiator på min 850.
Da sluttet det å lekke

degocostly
28/11/11, 19:15
Hadde også et lignende problem, strammet slangeklemmene og det ble bedre, men ikke bra. Endte med at jeg skiftet hele radiatoren (var av veien og herpet den skikkelig så :p)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Jan
29/11/11, 23:00
Min lakk litt rundt øvre stuss i radiatoren, skifta slange så var den fin.
Prøvde først å ha litt sikaflex rundt stussen før jeg skrudde til den gamle slangen men det hjalp ikke.

Volvonikko
30/11/11, 21:26
Bytt hele radiatoren :D Er bare for mye styr å finne ut av en liten feil. Stikk på huggeren å få fatt i en :)

ovevolvo
30/11/11, 22:49
Bytt hele radiatoren :D Er bare for mye styr å finne ut av en liten feil. Stikk på huggeren å få fatt i en :)


ja må vel jør det, men nå har den sluttet å lekke :) så da håper jeg at den holder over vintern. men med min uflaks ryker den vel når det 20 minus ute :)

Volvonikko
01/12/11, 04:23
Hehe huff.. Vi krysser fingrene og håper på det beste :D
Visst ikke så hadde jeg tatt en tur på hoggeren å funnet en, ikke vits å kjøpe ny :P