PDA

Vis full versjon : Comp Turbo



Breide
28/03/10, 10:31
Noen har prøvd Comp turbo sine turboer??
Hørt de skal være helt rå.

microplex
28/03/10, 10:34
Noen har prøvd Comp turbo sine turboer??
Hørt de skal være helt rå.

Fredrik Aasbø kjører med det på supra'n sin tror jeg mener og huske.
De skal vist fungere ganske bra de :)

rustan
28/03/10, 10:35
Har hørt om de ja!:D Ganske rått! Skal vist være ekstremt lettdrevne og ha veldig kort spool up.

Kopiert fra KRB:
"Det har vist seg ved nøye og tidkrevende testing at deres helt nye 10 blads inconel turbinhjul, har meget høy virkningsgrad. De har også ført kjeramisk kulelager turbo opp til neste nivå ved å sette 3!!!kjeramiske kulelagre inn i en spesial designet bb carrier, for enda bedre gassrespons og ladetrykk. De har turbin hjul som smetter inn i t4 type turbinhus i størrelser fra 53mm opp til z trimm som måler 80mm!!"

rogern
28/03/10, 12:04
gromme saker. er vistnok noen fra gamle ITS som har står opp nytt.

de har kommet med div nyheter som har vekker litt oppmerksomhet. + de skal ikke være så ille på pris.

hvis du leser hva krb skriver i tården sin på gatebilforumet.
han er svært fornøyd med de iallefall.

Rocket
21/10/15, 11:10
Løfter denne jeg. Noen som har noe erfaring med Comp turbo? Hvortan er kvalitet og holdbarhet sammenliknet med Precision? Mulig å få overhalt de i norge?

Batland
21/10/15, 16:58
Har ingen erfaring med disse selv, men.....

På papiret ser Comp meget lovende ut og jeg må si at jeg liker det jeg ser der. Det er også mye nyttig og riktig å lære på Comp sine sider. Når jeg hører med "lokale helter" så kommer det fort eksempler på folk som har hatt problemer med både det ene og det andre. Hvis man sjekker mer vidt så ser man at Precision vanligvis presterer bedre enn Comp.

Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen på å velge lagerdel i alu., men bortsett fra det ser jeg egentlig ingen problemer. Når det er sagt så må prisen være hyggelig for det er egentlig bare EFR og Garrett GT som gjelder i dag. Les deg litt opp på teknologien i Garrett og EFR katalogene og sammenligne det du finner der med andre turbomerker.

Rocket
21/10/15, 17:05
De kan skrive hva de vil på hjemmesidene sine. Så vidt jeg har sett så er det for små turbinhjul på de turboene.

Finnes jo uendelig mange kvaliteter av aluminium...

Batland
21/10/15, 17:09
Hvilke turboer sammenligner du med da?

Rocket
21/10/15, 17:15
Blitt anbefalt en 5866 presicion. Har sett bevis på hvor bra den funker på sånn motor som jeg har. Husker ikke tilsvarende efr het, men den hadde trangere eksos del. Det er jo ikke så lett å finne full speck på de turboene heller syns jeg. Lenge siden jeg har sett på garret da. Har de noe tilsvarende?

Batland
21/10/15, 17:27
Hehehe, såpass ja? Ok, da har nok de fleste andre turboer små turbinhjul ja. Så vidt jeg vet er det bare Precision og lastebilturboene til Holset og Schwitzer som bruker ekstra store turbinhjul.

Batland
24/10/15, 11:37
Kan du si noe om hvem det er som har anbefalt PTE5866 og hvorfor? Jeg lurer også på hva dere synes om PTE sine turbinhjul sammenlignet med andre som f.eks Turbonetics?

Hvilken motor og hvilket oppsett skal turboen kombineres med?