PDA

Vis full versjon : V70R awd.



volvojoachim
28/03/10, 05:35
ta en titt
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21502866

hva syntes dere om fargen? og er det vanskelig å få ombyggingen godkjent montro?

Personlig syntes jeg at fargespillet var litt stilig..
samboeren derimot, var nådeløs å sa at verken hon eller min datter hadde sotte på med meg i denne bilen :P

hva mener dere?=)

ludvigsen
28/03/10, 10:54
Det er jo bare å kjøpe den for så å lakke panser og tak :) Jeg synes bilen var dritfeit! Go for it! ;)

gaupe
28/03/10, 11:34
ta en titt
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21502866

hva syntes dere om fargen? og er det vanskelig å få ombyggingen godkjent montro?

Personlig syntes jeg at fargespillet var litt stilig..
samboeren derimot, var nådeløs å sa at verken hon eller min datter hadde sotte på med meg i denne bilen :P

hva mener dere?=)

Du skal ikkje basere deg på at du klarar å få den godkjent, alle volvoar etter 96 er veldig vanskeleg å få godkjent. Dessutan så må du forvente å måtte betale avgiftene som er i forskjell på desse to bilane.

volvojoachim
28/03/10, 15:23
uff, då blir bilen ganske dyr for å være en ombygd bil gitt :P

Morgis
28/03/10, 15:50
En ting er årsmodellen. en annen ting er vektøkning etter ombygging til awd som er og blir det største problemet med godkjenning.. slet veldig på det punktet med min ombygging.

volvojoachim
28/03/10, 18:45
handler vel mest om å møte de riktige folkene da? :P

Robert H.
28/03/10, 20:35
Biltilsynet krever vel også dokumentasjon/kvitteringer på delene til ombyggingen?

Ivar Hestø
29/03/10, 01:13
Avgiftene kommer ikke til å være et problem på denne, siden den er over 10 år gammel, men som sagt, så må det dokumenteres kvitteringer ifra donorbil, pluss at som Morgis sier, det kan være litt vektbegrensninger.

Var nettopp igjennom godkjenning til T5 på min 97 modell, og fikk ikke noe avgiftskrav, og gikk rett igjennom etter litt papirmølle.

gaupe
29/03/10, 08:32
Avgiftene kommer ikke til å være et problem på denne, siden den er over 10 år gammel, men som sagt, så må det dokumenteres kvitteringer ifra donorbil, pluss at som Morgis sier, det kan være litt vektbegrensninger.


Det spørs når den var importert.

Slettmyr
29/03/10, 08:46
Det spørs når den var importert.

Er vell sånn at den må ha vert i Norge i 10 år ?

gaupe
29/03/10, 08:46
Er vell sånn at den må ha vert i Norge i 10 år ?

Må ikkje, men det går gradvis ned til det.

940pearl
29/03/10, 08:47
Er vell sånn at den må ha vert i Norge i 10 år ?

Jepp:)

Ivar Hestø
29/03/10, 12:02
Det spørs når den var importert.


Gikk ut ifra at årsmodellen var det som sto siden ingen annen info tilsa noe annet.

Tore
29/03/10, 12:33
Du skal ikkje basere deg på at du klarar å få den godkjent, alle volvoar etter 96 er veldig vanskeleg å få godkjen

Noen grunn til dette?

Når jeg kontaktet Volvo for godkjent "ombygging" av min V70 AWD til R-chassis (i praksis senket ca 20mm foran og 15mm bak med volvo orginale fjærer og dempere) så krevde de bl.a. at jobben (bytte krengningshammer bak, fjærer og dempere) måtte gjøres hos et autorisert volvo-verksted...

gaupe
29/03/10, 16:25
Noen grunn til dette?

Når jeg kontaktet Volvo for godkjent "ombygging" av min V70 AWD til R-chassis (i praksis senket ca 20mm foran og 15mm bak med volvo orginale fjærer og dempere) så krevde de bl.a. at jobben (bytte krengningshammer bak, fjærer og dempere) måtte gjøres hos et autorisert volvo-verksted...

Det er jo ei veldig lita endring, men skal du gå frå 144 hk til 250+ og bygge om til AWD samtidig, så er jo det ein stor inngripen.

Tore
29/03/10, 20:39
Det er jo ei veldig lita endring, men skal du gå frå 144 hk til 250+ og bygge om til AWD samtidig, så er jo det ein stor inngripen.

Jepp - men likevel mente de at ombyggingen måtte gjøres på ett merkeverksted, hvilket jeg finner ganske merkelig da det er lov å bytte nevnte deler selv, hvilket tyder på at det kan være krevendee å få godkjent store saker. I mitt tilfelle blir det ingen godkjenning - det er jo bare kjennere som kan se forskjellen og de gidder neppe å bry seg :rolleyes: