PDA

Vis full versjon : V70 1999 spørsmål



Joakim
25/11/11, 17:23
Hei! :D

Har et par spørsmål ang. en v70 1999 automat. Lysene i automat girspaken virker ikke altså P,N,R,D,3,L lyser ikke og det gjør heller ikke Sport, Økonomi å Winter knappene. Så lyser det heller ikke hele kjørecomputer displayet som som dette http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/16.png

Så da er spørsmålet er det vanskelig å bytte disse lysene og er det en "How To" på dette? Klarer ikke å finne sjøl :P

Takk på forhånd :)

Mvh Joakim

Aashome
25/11/11, 19:40
For å bytte pærene i kjørecomputeren må du av med toppen av dashbordet. Da følger du denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?12852-X70-Demontering-av-dashboard
Når du skal bytte pærene i girvelgeren er jeg litt usikker, men du må vel opp med midtkonsollen og da ser du hvordan det skal gjøres tenker jeg. Da følger du denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?17957-X70-Demontering-av-midtkonsoll-97-00-%C3%A5rgang

Ser ut som en stor jobb egentlig, men å ta av toppen på dashbordet tar maks 10 min. Det samme med midtkonsollen egentlig.

Joakim
25/11/11, 20:39
For å bytte pærene i kjørecomputeren må du av med toppen av dashbordet. Da følger du denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?12852-X70-Demontering-av-dashboard
Når du skal bytte pærene i girvelgeren er jeg litt usikker, men du må vel opp med midtkonsollen og da ser du hvordan det skal gjøres tenker jeg. Da følger du denne: http://forum.vccn.no/showthread.php?17957-X70-Demontering-av-midtkonsoll-97-00-%C3%A5rgang

Ser ut som en stor jobb egentlig, men å ta av toppen på dashbordet tar maks 10 min. Det samme med midtkonsollen egentlig.

Ok :) takk for svar :-)

Norhagen
26/11/11, 15:43
S-E-W knappene har ikke lys. for og bytte lyspærene i kjørekomputeren tar du bare av sparkeplata

Joakim
26/11/11, 16:46
S-E-W knappene har ikke lys. for og bytte lyspærene i kjørekomputeren tar du bare av sparkeplata

Ok, så S-E-W har ikke det nei :P Men hva mener du med sparkeplata? :)

Norhagen
26/11/11, 17:17
Ok, så S-E-W har ikke det nei :P Men hva mener du med sparkeplata? :)
Panelet/dekselet over pedalene.

for og bytte pære i girvelgeren må du ta ut hele midtkonsollen 2skruer under armlenet
og ta ut oppbevaringsrommet under askebegeret. her sitter en spesielpære som må kjøpes på volvo

850GLTsilver
26/11/11, 17:38
Ok, så S-E-W har ikke det nei :P Men hva mener du med sparkeplata? :)

Holder dessverre ikke.
Er pakket med kanaler og slikt bak instrumentet, så her må nok hele dashbordet av først.

locked
26/11/11, 18:08
Holder dessverre ikke.
Er pakket med kanaler og slikt bak instrumentet, så her må nok hele dashbordet av først.
Bytta denne lyspæra i forgårs på bilen til en kompis. Og ja, det er nok å ta vekk plata under rattstammen. Det er litt trangt, men dei fleste lyspærene kan skiftast derifra om en er sta og har teknikken inne :) små hender er ei sjølvfølge :)

850GLTsilver
26/11/11, 18:56
Bytta denne lyspæra i forgårs på bilen til en kompis. Og ja, det er nok å ta vekk plata under rattstammen. Det er litt trangt, men dei fleste lyspærene kan skiftast derifra om en er sta og har teknikken inne :) små hender er ei sjølvfølge :)

Lar meg i så tilfelle totalt imponere.
Men så definitivt ingen øvelse for undertegnende.

Joakim
26/11/11, 19:27
Takk for svar ;) Kan prøve meg frem hvis ikke bilia fikser dette før salg. Hadde jo vert enklest om de fikset det :P Men er sikker bare en kjekk jobb for meg som ikke er 18 enda å jobbe litt i garasjen :P

Norhagen
26/11/11, 21:23
skifter pærene på kjørekomputer uten og ta av toppen

Joakim
27/11/11, 20:01
Noen som vet hvor man får tak i billig tak spoiler? Har sett endel på finn osv. Er det noen som har spoiler som ikke blir brukt? :)

Aartun
02/12/11, 16:11
Dersom en skal bytte flere pærer så høres det nesten ut som det kan være like greit å ta ut toppen på dashbordet likevel...?
Hvilke pærer er det som sitter i instrumentpanelet? har selv samme "problem" som trådstarter og tenker å bestille alle pærene før jeg bytter, tenker da å bestille led.

Norhagen
03/12/11, 00:12
T10 og T5

V-H
18/12/11, 17:09
Sitter selv og leker med tanken på å bytte ut alle pærene i dash/knapper osv med led-pærer, da jeg ikke syns den originale fargen i V70'n er spesielt tiltalende... Men lurer på om det er en egen pære for "viserene" i speedo/turteller, slik at om jeg vil ha blå skiver og røde "visere", så kan jeg evt bytte pærene i viserene med noen som er litt mer knall rød enn den originale...?

edit: ...også har det egentlig alltid irritert meg at det is-varslings-lyset er RØDT, da man heller gjerne forbinder kulde med BLÅTT! :P

Joakim
19/12/11, 08:00
Sitter selv og leker med tanken på å bytte ut alle pærene i dash/knapper osv med led-pærer, da jeg ikke syns den originale fargen i V70'n er spesielt tiltalende... Men lurer på om det er en egen pære for "viserene" i speedo/turteller, slik at om jeg vil ha blå skiver og røde "visere", så kan jeg evt bytte pærene i viserene med noen som er litt mer knall rød enn den originale...?

edit: ...også har det egentlig alltid irritert meg at det is-varslings-lyset er RØDT, da man heller gjerne forbinder kulde med BLÅTT! :P

Er enig med deg om at det hadde vert kult og bytte til blått eller noe. Hvis du ser på hva Kilroy har gjort med sin så kan du se hvordan det er gjort og hvordan det ser ut ;-)
Det der is-varsling-lyset er litt spesielt ja :-P Men det er flere bil merker som har det rødt i det der lyset :P

V-H
19/12/11, 16:36
Er enig med deg om at det hadde vert kult og bytte til blått eller noe. Hvis du ser på hva Kilroy har gjort med sin så kan du se hvordan det er gjort og hvordan det ser ut ;-)
Det der is-varsling-lyset er litt spesielt ja :-P Men det er flere bil merker som har det rødt i det der lyset :P

Ja, tror jeg skal satse på blått egentlig, siden bilen er blå, og jeg allerede har montert fotbrønn-belysning av typen blå.. Har sett flere bilder av hvordan det kan bli, men spm var jo om noen vet om det er en egen lyspære som lyser opp viserene i instrumentet...? Tror ikke jeg gidder å plukke det ut bare for å sjekke det :P Så hvis noen vet... :)

Og til det is-lyset, så er vel tanken det at rødt er litt mer obs-obs enn blått ;) Men uansett teit synes nå jeg :P

locked
19/12/11, 22:42
Grunnen til at isvarsling er med rødt lys er jo nettopp pga. varsellys normalt sett er rødt...

gaupe
20/12/11, 07:52
Isvarselet er jo Oransje, som er fargen for informasjon, raudt er kritisk.

Nilsebu
21/12/11, 18:32
S E og W har et lite diodelys som indikerer hvilket modus du er i. Selve bokstaven lyser ikke. Rødt for Sport, grønt for Eco og rødt for Winter

gaupe
22/12/11, 09:49
S E og W har et lite diodelys som indikerer hvilket modus du er i. Selve bokstaven lyser ikke. Rødt for Sport, grønt for Eco og rødt for Winter

Vart vel slutt på dei lysa på 98 modellen, etter det er det vel berre W på 99 og 00.

locked
22/12/11, 12:11
Ikkje lys i W knappen på nokon. Er pil i displayet.

Sjølve funksjonen er jo totalt ubrukeleg, hadde den starta på 2.gir hadde det vore håp med 3. er heilt feil. Til og med min AWD har 3.gir og noko meir ubrukeleg skal du leite lenge etter!

gaupe
22/12/11, 12:14
Ikkje lys i W knappen på nokon. Er pil i displayet.

Sjølve funksjonen er jo totalt ubrukeleg, hadde den starta på 2.gir hadde det vore håp med 3. er heilt feil. Til og med min AWD har 3.gir og noko meir ubrukeleg skal du leite lenge etter!

Funkar for amerikanerar på sommardekk på snøføre ;)

850GLTsilver
22/12/11, 13:44
Ikkje lys i W knappen på nokon. Er pil i displayet.

Sjølve funksjonen er jo totalt ubrukeleg, hadde den starta på 2.gir hadde det vore håp med 3. er heilt feil. Til og med min AWD har 3.gir og noko meir ubrukeleg skal du leite lenge etter!

GLTn min surrer fint avgårde i 3. gir den.
Ja det gjør i grunnen også 144HKn også.

Alt er gjort for å få i gang karjolen med så lavt moment på hjula som mulig.

Den pila i instrumentet, blinker den eller lyser den fast?

Nilsebu
22/12/11, 14:54
GLTn min surrer fint avgårde i 3. gir den.
Ja det gjør i grunnen også 144HKn også.

Alt er gjort for å få i gang karjolen med så lavt moment på hjula som mulig.

Den pila i instrumentet, blinker den eller lyser den fast?

Pila lyser konstant. Blinker den så indikerer det som regel en feilkode. Fungerer fint og løse ut i 3. giret, bortsett fra at du svir konverteren. Er bare til å være forsiktig på gassen i D, så kommer du som regel ut :)

850GLTsilver
22/12/11, 17:40
Pila lyser konstant. Blinker den så indikerer det som regel en feilkode. Fungerer fint og løse ut i 3. giret, bortsett fra at du svir konverteren. Er bare til å være forsiktig på gassen i D, så kommer du som regel ut :)

Ja kommer du ikke løs i løpet av en halvtime, så kan man oppleve godt svidd olje ja.
Men er det egentlig noe problem?

ps. Vet om blinking ved feilkode ja. ;)

locked
22/12/11, 19:04
En bekjent hadde fått beskjed om at det var lurt å bruke vintermodus når ein køyrde med hengar. Ikkje rart at girkassa vart løjen etter 30mil med biltralle og fullt lass! Var ein Mercedes det...

850GLTsilver
22/12/11, 22:55
En bekjent hadde fått beskjed om at det var lurt å bruke vintermodus når ein køyrde med hengar. Ikkje rart at girkassa vart løjen etter 30mil med biltralle og fullt lass! Var ein Mercedes det...


Merkelig melding ja.
Særlig siden det for de fleste av oss alt er klart at dette er et modus man helst ikke benytter i særlig utstrakt grad.
Men ikke for det, når bilen er passert 50Kmh så har det i grunnen lite å si. Lockup fungerer jo uavhengig av vintermodus.

Nilsebu
22/12/11, 23:24
En bekjent hadde fått beskjed om at det var lurt å bruke vintermodus når ein køyrde med hengar. Ikkje rart at girkassa vart løjen etter 30mil med biltralle og fullt lass! Var ein Mercedes det...

Han har misforstått. Eneste som er genialt da. Er hvis du låser bilen i 3. giret, ligger i 50 km/t og setter på W. Da bremser bilen på giret.