PDA

Vis full versjon : Prisantydning på min 850



nomstopp0
25/11/11, 01:32
God kveld, Har et kjapt lite spørsmål ang min Volvo. Hva kan jeg ta ut av pris for den ? Det er snakk om en 1995 Volvo 850 2,5 bensiner med manuell gir. Stasjonsvogn vell og merk. Den har rullet i kjære Finnmark hele livet og det er ikke antydning til noen form for rust noen plasser. Har sjekket nøye på bukk i kanaler,dører Etc. Den er straks rundet 239000. Den er i metalic lakk og er fin i lakk. det er ny bakluke. Alle skiver er skiftet framme og bak + håndbrekk. Det er mørkt interiør med del-skinn. Bilen ser ny ut innvendig. ingen flekker eller slitasje merker. kun brukt kvalitets olje og motorer trekker godt og er kvikk, ingen ulyder fra hverken motor eller karroseri. Alle hjullager er også skiftet. Det er ingen feil på bilen i det hele og det store. De 2 eierne som har hatt den før meg var gamle damer i tillegg.

Mvh ÅBT

gswede
25/11/11, 03:38
Tja, rundt 40-45

v70dude
25/11/11, 07:57
Hvorfor selge en 850 i så god stand? :P

850GLTsilver
25/11/11, 10:12
Tja, rundt 40-45


I overkant optimistisk vel?
Kjøpte min egen 1995 for tre år siden for 25000. Omtrent samme kjørelengde, samme motor, automat og sedan.

nomstopp0
25/11/11, 10:31
I overkant optimistisk vel?
Kjøpte min egen 1995 for tre år siden for 25000. Omtrent samme kjørelengde, samme motor, automat og sedan.

Du har sedan, ikke stasjonsvogn og du har automat, Har mere plass å større bil en deg og manuell bruker mindre bensin en automat å kassen holder normalt mye lengere en automat. Dessuten bor du i sørlandet hvor vegvesenet strør demmes hvite korn jævler som virkelig lager rust. Har ikke anntydning til rust. Sjekket litt opp på priser på internett og der lå det mellom 30 og 45 får samme stand og type. dessuten hadde jeg den til takst hos forhandler i dag, kom på 43500 uten omrg i betrakning. Vill selge fordi jeg har lyst på nyere Audi a4 :)

850GLTsilver
25/11/11, 10:51
Du har sedan, ikke stasjonsvogn og du har automat, Har mere plass å større bil en deg og manuell bruker mindre bensin en automat å kassen holder normalt mye lengere en automat. Dessuten bor du i sørlandet hvor vegvesenet strør demmes hvite korn jævler som virkelig lager rust. Har ikke anntydning til rust. Sjekket litt opp på priser på internett og der lå det mellom 30 og 45 får samme stand og type. dessuten hadde jeg den til takst hos forhandler i dag, kom på 43500 uten omrg i betrakning. Vill selge fordi jeg har lyst på nyere Audi a4 :)


Var da fælt så påståelig du var da?
Bensinforbruk: Ja bruker du under 0,8 på blandet kjøring så tar du meg
Automatkassa mi holder fint fortsatt, tilbakelagt vel 360000 på den nå. (Passer på litt vet du)
Plassen? Har akkurat like stor plass foran bakhjula jeg som deg. Og det er der jeg oppholder meg når jeg er i bil :p

Men bevares, får du 43500 for bilen hos forhandler, burde den gått for 60 glatt.
Har ikke sett på prisene på nettet i det siste, men siden vi snakker om 16 år gamle biler...

Men greit nok.

Men jeg lurer på en ting: Hvorfor VAG? Og om VAG er målet, hvorfor ikke en Skoda Superb fremfor den derre lille A4? Mere plass i Superben, bedre skrudd er den også. :D

Joakim
25/11/11, 12:58
Tror du kan få rundt 40k for bilen. Er trossalt en 16år gammel bil har sett endel på samme bil å de ligger ute for rundt 30-50 så rundt 40 tror jeg er en fin pris :D

Volvonikko
29/11/11, 00:42
30 000,- og oppover skal du nok forvente :)

mrstfu
30/11/11, 08:11
Jeg må si meg enig med Silver her, 45lapper var optimistisk. Ikke at det er noe galt med bilen din, men de 2.5 20v som går for 45k, er i PLETTFRI stand, ofte, i tillegg til en farge folk vil ha, mye utstyr, servicebok osv.... Ikke at din ikke er i god stand, eller at du har feil farge på bilen (hvilken farge er det, forresten?), men jeg hadde lagt ut annonse på 30k, og heller hatt litt is i magen, ventet på bud osv. En 20v som selges for 45k, er ofte et resultat av en budrunde, heller enn at prisen er SATT til 45k.

Og om en forhandler gir deg 43k for bilen, hadde jeg tatt den med begge henda, ganske fort. Til sammenligning: En bruker her på forumet kjøpte for noen måneder siden en '95 T5, stasjonsvogn i blå metallic, med fine felger og godkjent senket understell. Bilen hadde riktignok godt langt, men for en som kjenner disse bilene, betyr ikke det nødvendigvis så forferdelig mye. 850 blir tross alt mer og mer entusiastbiler.

Min mening, hvertfall. Stiller meg bak forslaget om Skoda Superb jeg og, i prinsippp samme bil som en A6 av samme årgang, minus de dyre ringene i grillen.