PDA

Vis full versjon : lukter svidd..



hanzibertone
24/11/11, 20:52
hei

akkurat byttet OD kassa og bilen går som en kule igjen, men nå plutselig lukter det svidd når jeg går ut av bilen.
kan det være clutchen?
eller bare litt automat olje som er blitt sølt på eksosen? dette burde vel evt ha fordampet for lenge siden?

er det "enkelt" å bytte clutch på en M46 med Overdrive?

Dan Bay-Johansen
24/11/11, 23:05
Svidd clutch har en spesiell lukt, men nå vet ikke jeg hvor mye du har vært borti akkurat dette...

Slurer clutchen på noen måte ? Om du f.eks gir på i et tungt gir i en oppforbakke, slurer den da ?

Å bytte clutch er i bunn og grunn ingen heksekunst, sier seg stort sett selv - hva som har noe å bety er hvor du skal gjøre jobben... På garasjegulvet er det knot, i grav er det ok, på bukk er det NESTEN bare morro ;) Det "vanskligste" i hele prosessen er egentlig å få sentrert lamellen...har brukt øyemål hver gang jeg har bytta og har enda tilgode å bomme...

hanzibertone
25/11/11, 06:31
Takk.. synes det ikke lukter svidd clutch og fører helt normalt.. kan det være eksos bandasjen? Jeg får ta bilen opp i. Helg og titte litt... Takk

Ola Moen
25/11/11, 07:48
Det er ikke du som slapp en skikkelig sur en da? ;) Når du plutselig fikk kreftene i bakken. :) Den ATF olja lukter ikke godt om den blir brent. du kan gjerne ha fått søla litt på eksosbandasjen.