PDA

Vis full versjon : Feil på utetemp, v70n



Andy Pipkin
24/11/11, 18:36
Har nettopp fått loddet abs-styreenheten, og etter å ha montert den igjen, er det bare streker på utetempen i displayet. Kan dette ha en sammenheng med den reparasjonen som er gjort, eller er dette en ny feil?

Vatnehol
24/11/11, 20:34
vanligvis når de blir defekt så viser den -40, når -- viser så har du sikkert klart å nappe ut en kontakt. temp måleren ligger i høgre speil, ihvertfall på s60'n. og kontakta ligger innenfor dørtrekket

aarnes
24/11/11, 20:54
Hvis du kobler ut feks DDM (Driver Door Module) eller PDM (Passenger Door Module) og ikke kobler de inn igjen, blir det sånn.
Kan også være at en sikring har gått.
Gå over alle sikringer i kupeen, og om du har hatt dørtrekk av, sjekk at alle kontakter sitter som de skal.

Andy Pipkin
25/11/11, 15:00
Har kun skiftet abs-styreenhet, men har ikke somlet meg til å sjekke sikringer enda, så det står nok først på lista. Men i og med at tripteller bare viste streker før rep av abs-styreenheten, lurte jeg på om det var abs'en som var skyld i feil på tempgiver også.

aarnes
25/11/11, 18:02
Hvis den viste det før og, tyder det på defekt måler.

Andy Pipkin
25/11/11, 21:31
Den var helt i orden før jeg skiftet styreenheten. Men bilen har stått stille en måned, så det har sikkert stått seg i filler. Vindusheis på passasjersida har tatt kvelden også, med mindre disse 2 tingene går på samme sikring, da. Hadde jo vært strålende i tilfelle.

aarnes
25/11/11, 21:53
Der har du nok svaret.
Sjekk sikring til PDM i kupeen. (Passenger Door Module)
Hvis sikringen er gått, eller PDM er koblet ut så fungerer ikke tempmåler.

Om du evt. trenger ny pdm så har jeg nok liggende.

Andy Pipkin
26/11/11, 12:21
Har sjekket alle sikringer nå, og alle var i orden. Hvis du har pdm, hvor mye koster den? Og hvor sitter den? Lett å skifte?

aarnes
27/11/11, 14:31
Holder du til i nærheten av Oslo?
Isåfall kan du stikke innom meg, så vi kan sjekke at den passer og virker.
Den sitter i dørtrekket på passasjersiden.
Send meg en privat melding så kan vi ta det derfra