PDA

Vis full versjon : Oppgradert forumsoftware og framside til www.vccn.no



gaupe
24/11/11, 15:07
Då er forumet fått ei stor oppgradering til Vbulletin 4.1.8, mykje er endra på, og ikkje alt vi hadde er på plass enno, men det meste kjem etter kvart.

Vi kjem også til å bruke CMSen (websidene) til vår framside, og prøve korleis det fungerar, så får vi gjere opp status på det seinare.

Thank you funksjonen prøvar vi etterkvart å få på plass igjen.

Aartun
24/11/11, 15:10
Det ble pent dette :) men trenger å "gå seg til" :)
den auto-saved funksjonen som kommer opp i meldingsfeltet, hva er den sånn i praksis?

ArneR
24/11/11, 15:15
Pent?! I say, beauty is in the eyes of the beholder.. :/

christoffera
24/11/11, 15:22
Altid tungt å se det gode gamle forsvinne! Men blir som regel bra etter hvert :)

a|ex
24/11/11, 15:25
Jeg ble umiddelbart fryktelig skeptisk når jeg så den nye fronten. For det første er det ikke noe volvo-relatert innhold, og for det andre er det på engelsk. For det tredje ble forumet, som tross alt er det eneste vccn.no handler om foreløpig, veldig lite synlig. Når det gjelder layouten på selve forumet ser det jo mer moderne ut enn det forrige, som er var veldig klassisk bygd opp, men det var i det minste veldig oversiktlig. Mulig akkurat det er en tilvenningsak, men den fronten var jeg ikke spesielt fornøyd med.

Får vi noe ny og etterlengtet funksjonalitet etter omleggingen eller er dette kun designmessig? Ser ut til at bildene vises i mindre format enn før.

Volvo-Power
24/11/11, 15:25
har aldri skjønnt hvorfor ting som fungerer utmerket skal forandres..

Motstand
24/11/11, 15:28
Av erfaring så blir det litt "surving" når så store forandringer skjer, men om noen år så blir vi "sinte" igjen fordi vi likte denne så godt når vi får ny oppgradering:p. Vanesak med andre ord:p.

Erik 850
24/11/11, 15:32
Vet at alt er nytt, og uvant. Men dette synes jeg rett og slett var en degradering fra det gamle.


Jeg høres kanskje ut som en gammel sær gubbe som liker alt som det var før, men det nye opplegget er mer rotete enn det gamle.
Og for all del få "Mine Innlegg" lett tilgjengelig ;)

Espen Hveding Nordgård
24/11/11, 15:33
Japp, blir sånn med alle endringer... Håper for all del logoen kommer tilbake på toppen, savner den alt!

Ser at reklamen også er borte, det er vel ikke annonsørene så happy for?

Jeg skjønte ikke hva du mente Erik850...

gaupe
24/11/11, 15:37
Japp, blir sånn med alle endringer... Håper for all del logoen kommer tilbake på toppen, savner den alt!

Ser at reklamen også er borte, det er vel ikke annonsørene så happy for?


Logo kjem tilbake, men ser ut til å vere litt anna format over den, så må tilpasse ein ny.

Reklama kjem også tilbake, der må vi bruke ein ny plugin, sidan den vi brukte ikkje vart vidareutvikla.

Marius Skau
24/11/11, 15:44
Syns folk kan slutte og va så sure :P

Synes sjelv det va veldi uvant med nytt forum. Men er en vanesak og regner med mange ting kommer til og blir fikset på fremover :)
Retter en stor Takk til Gaupe og gjengen som faktiskt gidder og drive og oppdatere i det heile og store :)

Par ting jeg gjerne vil se førandra:

Språk (Vil gjerne ha Norsk tilbake)
Den saken med første uleste meldingsknappen som tuller (Gaupe du veit hva)
Plages også med at jeg får opp en sikkerhets melding av og til om at jeg vil førlate siden eller ikke?

Ellers ser det bra ut så langt :)

gaupe
24/11/11, 15:48
Det skal vere både Norsk og Engelsk her per i dag, men det manglar ein del på omsetjinga på den norske per i dag, dette må vi ta fortløpande.

Marius Skau
24/11/11, 15:52
Åsså må jeg få spørre va i all verlden er denna Blog tingen som er her? :P Nyskjærri :D

gaupe
24/11/11, 15:54
Åsså må jeg få spørre va i all verlden er denna Blog tingen som er her? :P Nyskjærri :D

Det er ein del av pakka, som vi ikkje heilt har bestemt oss for om vi ønskar å bruke eller ikkje. Tippar på at vi berre fjernar den.

Christian
24/11/11, 15:55
Blogg er ikke noe man vil ha blandet oppi et seriøst Volvo-forum.
Men hva skjer med klokka?

gaupe
24/11/11, 15:57
Men hva skjer med klokka?

Er ikkje den grei? Står som 15.55 på innlegget frå deg

Christian
24/11/11, 15:59
Joda, akkurat det stemmer, men +0100 stod ikke der før, også er vel datovisninga endra?

Vetluss
24/11/11, 16:00
Hvor er "mine innlegg" ??

Christian
24/11/11, 16:08
Og hva skjer med all reklamen fra Gaupe? ;)

HarryVolvo
24/11/11, 16:16
Neiognei... Detta ligner alt for mye på bilforumet.. Og det var grunnen til at jeg forlot der..
Synes det gamle forumet var helt supert her... Kunne ikke tenkt meg å forandra på noe som helst når det gjelder det gamle. Det nye her, ser jo helt snodig ut når man blar gjennom innleggene (Nye innlegg).. Sikkert siden jeg kjører dataskjermen over TV'en som har passe størrelse, men det gamle forumet var toppers..

Hvis folk liker dette nye utseendet, BØR dere ha en knapp/meny hvor man kan velge nye eller gamle utseendet. Slik som på Bilforumet.. (Dette ble da fjernet etterhvert derfra, men...)

Motstand
24/11/11, 16:21
Jeg har hatt +0100 siden forumkræsjen jeg:p

Audun
24/11/11, 16:33
uff... fikk følelsene at jeg logget inn på et mopedforum...
håper det blir bedere ettervært, men hvorfor i all verden endre forumet når det var så fint og funksjonelt, og enkelt som det var?

hvordan finner jeg den ''mine innlegg'' ?

Øyvind G
24/11/11, 16:44
Jeg savner også Mine innlegg.

Det at folk er negative etter en update med så mye forandriger er helt normalt. Når alle blir vant til det nye som har kommet så har de fleste glemt det og er fornøyd med ny layout og nye fuksjoner.

Øyvind G
24/11/11, 16:46
Fant "Mine innlegg" nå.

Den ligger under Hurtiglenker og heter Abonnementstråder

Espen-K
24/11/11, 16:51
Selve forum oppgadreringen er fin å se på, den er nok like brukervenlig om ikke bedre.

Men den forsiden en kommer til er ikke mye bra, selv så trykte jeg på bokmerket flere ganger før jeg skjønte at dette var forumet :(
Er litt redd for at selve forumet blir litt borte oppi alt det "unyttige" som står på forsiden desverre :confused:

Ser nå at det er en ny link til selve forumet utenom den førstesiden.

Erik 850
24/11/11, 16:56
Prøver å gå inn på "www.vccn.no" som da burde være forsiden, men får bare dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/15.png

Martin.S
24/11/11, 16:56
Merkelig forside ja. Man ser jo ikke hvordan forum man er på. Ser også litt rote ut med tanke på hvor ting er. Men det blir vel bedre kanskje.

Må si jeg savner sånn det var allså, det så fint ut også.

Espen Hveding Nordgård
24/11/11, 16:58
Jeg får også samma meldinga som Erik 850 på www.vccn.no :(

Christian
24/11/11, 16:58
Oppsettet er ikke en dag gammelt engang, så er litt tidlig å begynne å klage kanskje.

Espen-K
24/11/11, 17:00
Denne linken går rett il forumet: http://forum.vccn.no/forum.php

Aartun
24/11/11, 17:03
Det står vel informert om at det skal komme en forside på www.VCCN.no, så det kommer nok :)

olemk
24/11/11, 17:38
:S
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1343.jpg





:D
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1344.jpg

R-M-I
24/11/11, 17:56
Skjønner ikke helt hva vitsen med å publisere før ting er FERDIG er?

Er forresten databasene i backend til forumet her "salted"? Bare lurer mtp. SQL-injection osv.
(antar at den som oppgraderte/migrerte forumet kan svare på det).

gaupe
24/11/11, 17:57
Prøver å gå inn på "www.vccn.no" som da burde være forsiden, men får bare dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/15.png

Prøv no, det mangla tydlegvis rettigheiter for betalande vccn-medlemar.

Marius Skau
24/11/11, 17:58
Får opp akkurat samme meldinga jeg og!

R-M-I
24/11/11, 18:22
Hadde i allefall satt pris på å få svar på spørsmålet mitt over her.. Ta det gjerne på om om det er ønskelig :)

gaupe
24/11/11, 18:41
Skjønner ikke helt hva vitsen med å publisere før ting er FERDIG er?

Er forresten databasene i backend til forumet her "salted"? Bare lurer mtp. SQL-injection osv.
(antar at den som oppgraderte/migrerte forumet kan svare på det).

Kva er det du vil salte? Passorda er jo salta, men data er jo ikkje kryptert på nokon måte.

Sveinung
24/11/11, 18:43
Kjempe bra jobbet, gaupe og dere andre.

R-M-I
24/11/11, 18:44
Kva er det du vil salte? Passorda er jo salta, men data er jo ikkje kryptert på nokon måte.

Så lenge brukerbasen er det, så holder det for meg :)

gaupe
24/11/11, 18:48
Så lenge brukerbasen er det, så holder det for meg :)

Ja, det er jo ein av fordelane med å kjøpe eit veldig utbreidd system, det blir gjort konstant tryggleiksarbeid.

Hassel
24/11/11, 18:53
Skjønte ingen ting da jeg kom inn her... :p regner med at det vil bli bra, stå på ;D

850GLTsilver
24/11/11, 18:58
Ser bra ut dette.

Alt nytt er uvant og sikkert rett og slett skremmende for enkelte, men dette tror jeg blir riktig så bra.

larsverm
24/11/11, 19:01
Innrømmer at jeg kjenner meg litt skeptisk ved første øyekast her... Men det med utseendet er først og fremst en tilvenningssak, så det går seg til. Lite grunn til å sette i gang med å klage foreløpig. Får håpe mesteparten av tidligere funksjonalitet kan komme tilbake. I tillegg til det som må komme av forbedringer, selvfølgelig.

gull pilen
24/11/11, 19:03
skeptisk her og... rotete å finne frem på...

v70dude
24/11/11, 19:43
Begynner å like den nye forsiden nå :) Nå som den innholder VCCN stuff å ikke alt det jalla greiene fra ista :D

Marius Skau
24/11/11, 19:58
No begynner det og ligne på noe :D

v70dude
24/11/11, 20:42
Keep up the good work boys :)

Espen Hveding Nordgård
24/11/11, 20:48
Nå ble det litt andre farger og greier! Ikke værst! :D

Likte det mye bedre nå!

HarryVolvo
24/11/11, 21:19
Få ihvertfall nyeste innlegg-knappen til å funke.. http://forum.vccn.no/images/buttons/firstnew.png

Når jeg trøkker på den, kommer jeg til siste side, men øverste innlegg...

Marius Skau
24/11/11, 21:21
Trur gaupe jobber med dette :)

Hassel
24/11/11, 21:26
Han har hørt det før og sa det skulle tas tak i, midlertidig bare trykk en gang til på siste uleste :)

Daniel V
24/11/11, 22:09
Det var en del skepsis her ja! :p

Noe annet hadde vi egentlig ikke regnet med. Men gi det litt tid folkens. Å oppdatere et forum i vår skala er ingen enkel jobb, og det krever ekstremt mye tid for å få det ferdig. Dessverre er det ikke sånn at alt kommer på 2 sekunder, som man gjerne skulle ønske.

Så bare gi det litt tid, prøv dere frem litt, sett dere inn i de nye funksjonene og se hva det "nye" forumet har å by på. :)

Espen Hveding Nordgård
24/11/11, 22:10
Tjaaaa, etter noen timer med blaing og synsing her nå så begynner jeg å like det bedre! :D

Aartun
24/11/11, 22:14
Forsiden begynner virkelig å ta form nå ja!
en kjekkere måte å få introdusert klubben for folk på det :)

ArneR
24/11/11, 23:07
Er vel vanlig at folk blir skeptiske når det skjer såpass store forandringer?

Jeg synes det ble glorete og uryddig, aaaalt for store ikoner foran trådene bl.a. Noen nevnte mopedforum? :p

Og jeg ser fram til at "siste innlegg" blir fikset, slitsomt å trykke seg dit fra abonnementstrådene og så trykke enda en gang når den er åpnet..

Njål Nilssen
24/11/11, 23:10
Litt uvant, men ei imot :) Tilvenningssak bare... Folk er jo så konservative at man skulle tro det er et forum på det amerikanske kontinentet...

VolvoMan
24/11/11, 23:13
har aldri skjønnt hvorfor ting som fungerer utmerket skal forandres..

helt enig

Aashome
24/11/11, 23:25
Syns det blei bra jeg. Bare få endret topplinjen på forsiden syns jeg. Syns den blir liten i forhold i forsiden og det skulle vært på norsk. Ellers så er det tommel opp fra meg.

Går nok et par uker, så tenker jeg alle vil se at dette var et steg framover :)

Nilsebu
24/11/11, 23:28
Som sagt før: Hvorfor forandre på noe som fungerte UTMERKET? Her er alt bare MYE mindre oversiktlig, og mye harere for øynene. Er også mye mer arbeid for å finne fram til enkelte poster etc. Nå er jeg ikke typen som er glad i forandringer, men tåler noe, men akkurat dette ble ALT for mye. Ikke for å klage til administratorene som gjør en god jobb, men må si ifra.

Dieselsmoke
24/11/11, 23:33
Som sagt før: Hvorfor forandre på noe som fungerte UTMERKET? Her er alt bare MYE mindre oversiktlig, og mye harere for øynene. Er også mye mer arbeid for å finne fram til enkelte poster etc. Nå er jeg ikke typen som er glad i forandringer, men tåler noe, men akkurat dette ble ALT for mye. Ikke for å klage til administratorene som gjør en god jobb, men må si ifra.

Want to give thanks !!!

Hassel
25/11/11, 00:10
Alle klaga også på facebook i to dager etter hver oppdatering.. To dager så glemt

Isabell
25/11/11, 00:46
Minna meg om "bilforumet".:S syns det her ble bare rot jeg:S

VolvoMan
25/11/11, 03:15
Minna meg om "bilforumet".:S syns det her ble bare rot jeg:S

je er enig

VolvoMan
25/11/11, 03:16
Som sagt før: Hvorfor forandre på noe som fungerte UTMERKET? Her er alt bare MYE mindre oversiktlig, og mye harere for øynene. Er også mye mer arbeid for å finne fram til enkelte poster etc. Nå er jeg ikke typen som er glad i forandringer, men tåler noe, men akkurat dette ble ALT for mye. Ikke for å klage til administratorene som gjør en god jobb, men må si ifra.

HElt enig med deg nå også

olemk
25/11/11, 06:51
forum.vccn.no >> "forum" >> "log in" >> hurtiglenker >> abonnementstråder

Samme hvor mye tid jeg gir den der, er den fortsatt ganske tungvindt "/
Eller ligger det en "mine innlegg" på vent?

THolandsli
25/11/11, 07:58
Hvor mange her kjører Windows 95 idag? Sikkert flere her som ikke likte Vista/7 da det kom, men som bare måtte venne seg til det da det var på den nye PCn. Og igrunn så var det kanskje ikke så dumt likevel å ha et operativsystem som hadde full support, blir oppdatert både sikkerhetsmessig og med tanke på bugs underveis, og ikke minst støtter dagens programvare.

Det er også mye av grunnen til at vi oppdaterer forumSW. Vi gjør det ikke for å være slemme med brukerne, men til alles eget beste.

Så alle sammen. La det nye designet synke inn og gi oss litt tid på å fintune funksjoner og layout så blir vel de fleste fornøyd til slutt.

v70dude
25/11/11, 08:04
Hvor mange her kjører Windows 95 idag? Sikkert flere her som ikke likte Vista/7 da det kom, men som bare måtte venne seg til det da det var på den nye PCn. Og igrunn så var det kanskje ikke så dumt likevel å ha et operativsystem som hadde full support, blir oppdatert både sikkerhetsmessig og med tanke på bugs underveis, og ikke minst støtter dagens programvare.

Det er også mye av grunnen til at vi oppdaterer forumSW. Vi gjør det ikke for å være slemme med brukerne, men til alles eget beste.

Så alle sammen. La det nye designet synke inn og gi oss litt tid på å fintune funksjoner og layout så blir vel de fleste fornøyd til slutt.

Helt enig :) har rota litt rundt i den nye forumet :) så er det faktisk ganske ryddig, å med tanke på at dere har fikkset på forsiden
å at den forsiden er ganske bra å ha med tanke på nye brukere som kommer å kunne få litt info på klubben med engang, å ikke bare ett forum

jeg veldig happy jeg :D

Agrostar
25/11/11, 08:18
Sålangt så syns eg det burde bli gjort litt oversettingar, litt endringar av menyane, litt endringar av kva som skjer når ein trykker på forumsnarvegar og litt endring av utsjånad/fargar så kan det bli bra :)

v70dude
25/11/11, 08:55
Sålangt så syns eg det burde bli gjort litt oversettingar, litt endringar av menyane, litt endringar av kva som skjer når ein trykker på forumsnarvegar og litt endring av utsjånad/fargar så kan det bli bra :)

Det med oversetting holder dem på med, hvis jeg ikke husker helt feil så skal dem både ha det på Norsk å Engelsk, men som sagt tar jo litt tid å oppdatere alt å fikkse på alt
kun på en dag, så tror det blir kanon bra når dem er ferdig :)

ola normann
25/11/11, 10:28
Blir bra til slutt, tenker jeg. Synes kanskje det skulle ha vert større fargeforskjell mellom tråder med uleste innlegg og ikke. (hvis noen skjønte hva jeg mente)

THolandsli
25/11/11, 11:18
Som dere kanskje har lagt merke til driver vi å endrer litt på fargene for å oppnå litt mer kontraster. Tar litt tid dette da det er mange parametre.

larsverm
25/11/11, 11:31
Det er tydeligvis mye dere er i stand til å justere her, så vi får bare se frem til at ting blir stadig bedre. :) Savner kanskje litt tidligere funksjoner - medlemsnummer, statistikk, thanks - se hva dere får til.

gaupe
25/11/11, 11:55
Takkefunksjonen er på plass igjen :D

mrstfu
25/11/11, 12:36
Synes dette ble meget pent, mye mer enn den forrige layouten. Hvitt og blått blir fort kjedelig når det KUN er hvitt og blått:D

Gleder meg til å se logo tilbake på toppen.

hgnubel
25/11/11, 13:01
Synes dette ble meget pent, mye mer enn den forrige layouten. Hvitt og blått blir fort kjedelig når det KUN er hvitt og blått:D

Gleder meg til å se logo tilbake på toppen.

Kunne ikke vært mer enig. Var litt usikker først, det er jo litt uvant, men så lenge det blir litt bedre tilgjengelighet på "Mine innlegg"-linken er jeg storfornøyd :)

Creds til admins (gaupe, eller flere som holder på?) som gidder å styre med dette, får håpe det blir mindre arbeid i neste runde...

Sveinung
25/11/11, 13:09
Dette ble kjempe fint. Har jobbet en del med diverse forum programvarer og alltid vært veldig negativ til vBulletin, men jeg ser at de har blitt veldig bra det siste året. NYDELIG!

oar83
25/11/11, 13:28
Syns dette vart meget bra. Iallefall ved bruk av datamaskin :)

Har prøvd tapatalk, men det vart bare rot og elendighet. Nettlesar på Iphone vart noko smått, men heilt OK!
Kun små endringar som skal til no, så er det bare supert!

Forandring fryder, tommel opp for nye layout!

Espen Hveding Nordgård
25/11/11, 13:36
Fornøyd med TLF-surfing på HTC. Det eneste jeg har oppdaga som irriterer meg skikkelig er at de nye innlegga i en tråd er merka med en litt blåere farge enn de som ikke er nye. Før var de jo bra oransje, så det virkelig syntes!

jensen
25/11/11, 15:46
Ble bra dette :) å bedre blir det vel når ting kommer på plass ;)

Audun
25/11/11, 18:29
jaja, håper en vender seg til det :p

Torra
25/11/11, 18:30
"Gå til første nye melding" knappen funker ikke!
Og vil det være mulighet for å gå tilbake til de gamle smileysene? Disse er for små for min smak...

jba002
25/11/11, 18:39
hadde vært supert om dere hadde fiksett en "LIKER" knapp :D :cool:

gaupe
25/11/11, 19:12
"Gå til første nye melding" knappen funker ikke!
Og vil det være mulighet for å gå tilbake til de gamle smileysene? Disse er for små for min smak...

Du kan trykke den som står ved nicket på den som posta sist i tråden.

gaupe
25/11/11, 19:13
hadde vært supert om dere hadde fiksett en "LIKER" knapp :D :cool:

Vi skal sjå kva som kjem, er Facebook-kobling i det nye forumet.

Torra
25/11/11, 19:22
første NYE melding, ikke siste melding i tråden.

volvoRsport
25/11/11, 19:27
første NYE melding, ikke siste melding i tråden.

Trykker jeg på "vist første uleste" så kommer jeg til "gaupe" sin post over her, da det er første uleste meldingen min i denne tråden.

Daniel V
25/11/11, 20:34
Til de som synes det nye forumet er rotete og uoversiktelig, så er jo fortsatt tapatalk det samme gamle :)

THolandsli
25/11/11, 21:12
Da er Facebook og Liker implementert. Bare sett igang å prøv funksjonen så vi ser om det fungerer som det skal.

Loggy
25/11/11, 21:26
Fornøyd med TLF-surfing på HTC. Det eneste jeg har oppdaga som irriterer meg skikkelig er at de nye innlegga i en tråd er merka med en litt blåere farge enn de som ikke er nye. Før var de jo bra oransje, så det virkelig syntes!

Enig. Likegyldig til det nye forumdesignet, bryr meg ikke, men om det er mulig, så burde uleste tråder stikke seg litt mer ut

boman
25/11/11, 21:52
Til de som synes det nye forumet er rotete og uoversiktelig, så er jo fortsatt tapatalk det samme gamle :)

Hva er tapatalk? :p

jba002
25/11/11, 21:55
Da er Facebook og Liker implementert. Bare sett igang å prøv funksjonen så vi ser om det fungerer som det skal.

hvor finner vi denne ? :D

Mafaioz
25/11/11, 22:04
facebook fant jeg, men hakke sett liker funksjonen :P

** edit, fant den, den er på toppen av hver forum topic.

THolandsli
25/11/11, 22:05
Helt øverst på sida, ved brukernavnet ditt ser du en facebook connect knapp? Under trådtittelen øverst skal det være en Liker knapp?

Marius Skau
25/11/11, 22:11
Kan dere som holder på og ordner på ting venlgst fikse (Vis første ulest) knappen? Kommer meg til sisste side men til overste post på siden.. Må trykke enda en gang før og komme til sisste uleste. Iritationsmoment!!!!

Johannes
25/11/11, 22:34
Savner medlemsnummer under profilen.

Nilsebu
25/11/11, 23:11
Er det noen mulighet til å få tilbake "Mine innlegg" knappen? Synes det er rotete hvis du skal finne ett innlegg igjen hvor DU sist svarte.

boman
25/11/11, 23:18
Merker nå at det ikke går ann å trykke "TAB" etter å ha skrevet innlegget ferdig (for å flytte fokus til submit/Legg inn hurtigsvar knappen)! Er det noe dere får fiksa opp i?

Njål Nilssen
26/11/11, 00:32
Er det noen mulighet til å få tilbake "Mine innlegg" knappen? Synes det er rotete hvis du skal finne ett innlegg igjen hvor DU sist svarte. Trenger bare å trykke på "brukerkontrollpanel" oppe i høyre hjørne. Første som spretter opp da er alle abonerte tråder som det er nylig aktivitet i. Evt vi ldu se alle, er det bare å trykke på "vis alle" når du er der inne ;)

hgnubel
26/11/11, 02:14
Trenger bare å trykke på "brukerkontrollpanel" oppe i høyre hjørne. Første som spretter opp da er alle abonerte tråder som det er nylig aktivitet i. Evt vi ldu se alle, er det bare å trykke på "vis alle" når du er der inne ;)

Eller enda enklere: Abonnementstråder fra Hurtiglenker-menyen.

Martin.S
26/11/11, 10:37
Jeg får ikke beskjed når jeg har fått en gjestemelding, noen andre som har det problemet?

Mafaioz
26/11/11, 12:01
Jeg får ikke beskjed når jeg har fått en gjestemelding, noen andre som har det problemet?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/18.png

Janus
26/11/11, 14:48
Jeg liker det! Ganske fresht!

Torra
26/11/11, 20:11
Trykker jeg på "vist første uleste" så kommer jeg til "gaupe" sin post over her, da det er første uleste meldingen min i denne tråden.

Hvor finner du denne knappen?

boman
26/11/11, 20:20
Hvordan kan jeg nå få se hvilke innlegg jeg har blitt takka (Thanks) i?

Christian
26/11/11, 20:20
Det er den lille blå ballen med pil nedover som er helt til venstre for trådtittelen.
Jeg visste ikke det var en sånn funksjon engang jeg, aldri brukt før :p

Edit: Til Torra

Torra
26/11/11, 20:23
Den lille blå ballen funker ikke hos meg lengre iallefall... Ser det er kommet en ny en på toppen av tråden, men dette er da utrolig tungvindt..

Bolten91
27/11/11, 05:49
Hvor er "mine innlegg"?

Øyvind G
27/11/11, 14:02
Hvor er "mine innlegg"?

http://forum.vccn.no/showthread.php?33992-Oppgradert-forumsoftware-og-framside-til-www-vccn-no&p=476909&viewfull=1#post476909

Daniel V
27/11/11, 19:13
Hva er tapatalk? :p

Tapatalk er en forumapp for smarttelefoner. Finnes til både Android og OSX. :) Mye lettere å bruke denne enn å sitte å lese forum på vanlig mobil nettleser. :)

Martin.S
27/11/11, 19:13
Hvordan kan jeg nå få se hvilke innlegg jeg har blitt takka (Thanks) i?

Det lurer jeg på også. !

A.Finstad
27/11/11, 22:26
et par ting jeg skulle ønske at ble skifta på er : kontrasten mellom nye å gamle innlegg, altså det lille merke som ser ut som et ark som er hvit på gamle innlegg å lyse blå på nye er vanskelig å scrolle fort å se hvor de nye innlegga begynner.
å en ting til som irriterer meg ganske mye.... jeg sitter hver kveld å går igjennom mailer fra forumet om nye innlegg å når jeg trykka på linken i mailen kom jeg til det første nye innlegget jeg ikke hadde lest, MEEEEN det gjør jeg ikke lengere å det er ganske slitsomt når det er såpass vanskelig å se forskjell på nye å gamle innlegg(ref. over)

Marius Skau
27/11/11, 22:29
Må få mase litt her no jeg!! Kan dere få fikset den "Vis Første Uleste" knappen?? Irriter meg både grønn og blå over at jeg må trykke 2 ganger -.-

Hassel
27/11/11, 22:31
Fungerer ikke takk nå?

Christian
27/11/11, 22:35
Jeg får opp masse greier jeg ikke skjønner. :p

<forum.vccn.no>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>404 Not Found</title>
</head><body>
<h1>Not Found</h1>
<p>The requested URL /post_thanks.php was not found on this server.</p>
<hr>
<address>Apache/2.2.15 (CentOS) Server at forum.vccn.no Port 80</address>
</body></html>

Hassel
27/11/11, 22:58
Sjæl...

Torra
28/11/11, 00:13
må få mase litt her no jeg!! Kan dere få fikset den "vis første uleste" knappen?? Irriter meg både grønn og blå over at jeg må trykke 2 ganger -.-

word!

Aartun
28/11/11, 10:18
Det lurer jeg på også. !

Henger meg på denne jeg også...

Christian
28/11/11, 13:11
Når jeg bruker forumet på jobben via IE er det skikkelig treigt og masse ting som rett å slett ikke funker. Som tilbake-knappen f.eks.

gaupe
28/11/11, 13:14
Jeg får opp masse greier jeg ikke skjønner. :p

<forum.vccn.no>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>404 Not Found</title>
</head><body>
<h1>Not Found</h1>
<p>The requested URL /post_thanks.php was not found on this server.</p>
<hr>
<address>Apache/2.2.15 (CentOS) Server at forum.vccn.no Port 80</address>
</body></html>

Skal sjå kva eg får gjort med dette no, byttar ut denne pluginen, den leikar ikkje bra med den nye versjonen av forumet.

Mafaioz
28/11/11, 14:05
Når jeg bruker forumet på jobben via IE er det skikkelig treigt og masse ting som rett å slett ikke funker. Som tilbake-knappen f.eks.


hint hint Chrome/firefox

IE suger så det jomer etter.

Christian
28/11/11, 14:07
Joda, men er maskina på jobben så er egentlig flaks ikke VCCN er sperra. :p
Ikke at jeg hadde brukt hverken Firefox eller Chrome, når man kan bruke Opera.

gaupe
28/11/11, 14:08
Joda, men er maskina på jobben så er egentlig flaks ikke VCCN er sperra. :p
Ikke at jeg hadde brukt hverken Firefox eller Chrome, når man kan bruke Opera.

Kva IE-versjon er dette? Ser ut til å funke på IE8 i det minste.

Mafaioz
28/11/11, 14:14
Jeg forholder meg til Rockmelt =) www.rockmelt.com

Marius Skau
28/11/11, 14:16
Må få mase litt her no jeg!! Kan dere få fikset den "Vis Første Uleste" knappen?? Irriter meg både grønn og blå over at jeg må trykke 2 ganger -.-

MasMasMasMas

gaupe
28/11/11, 14:31
Må få mase litt her no jeg!! Kan dere få fikset den "Vis Første Uleste" knappen?? Irriter meg både grønn og blå over at jeg må trykke 2 ganger -.-

Sjekk no

Christian
28/11/11, 14:34
Kva IE-versjon er dette? Ser ut til å funke på IE8 i det minste.

IE8 / WinXP

Marius Skau
28/11/11, 14:40
Funker fint no :D Tusen takk !!

sekse
28/11/11, 14:45
Jeg liker det! :) Synes de funksjonene jeg vanligvis bruker ligger logisk og er enkle å finne. Blir spennende å se om framsiden kommer til å fungere, foreløpig litt kjedelig ;)

boman
28/11/11, 15:49
Og hvorfor i alle dager har plutselig alle thanks blitt sletta..?

Motstand
28/11/11, 15:58
Liker ikke det nye takkesystemet!:(.

Edit: Ta feks misbruk av "dislike" knappen. La oss si at jeg skriver at jeg ikke liker noe en har gjort med bilen sin i et prosjekt, men ingen er enige med meg. Da får jeg feks 17 dislikes pga det. Så skal jeg selge noe en mnd etter men siden jeg har mange dislikes så er folk skeptiske til å handle av meg.. Blir ikke det litt dumt?.

Kan å se for meg at folk blir "redde" for å diskutere og si meningen sin pga dem vil ikke "skade" brukeren sin med dislikes.

boman
28/11/11, 16:10
Enig.. Også burde det vært mulig å fjerne like/dislike.. Nå er jeg uenig og enig i det du sier, det blir litt rot.. Men det kommer vel på plass etterhvert

Motstand
28/11/11, 16:14
Se der ja. Der fikk jeg dislike av boman så da har jeg en ubegrunnet dislike under brukernavnet mitt. Hvordan kan selgere/kjøpere vite at jeg ikke har svindlet han for å fortjene disliken?:P.

Jeg ser hull i systeemeet! (Poeng til den som veit hvor sitatet kommer fra).

Christian
28/11/11, 16:19
Nokas.

gaupe
28/11/11, 16:27
Og hvorfor i alle dager har plutselig alle thanks blitt sletta..?

Var visst ei svakheit i det nye konverteringssystemet, skulle bli fiksa på neste softwarerelease.

Sånn sutre-koppar, då er det berre thanks igjen ;)

Motstand
28/11/11, 16:29
Victory at last!:p

boman
28/11/11, 16:36
Se, det hjelper å sutre :)
Når er neste softwarerelease? Får vi da de vi hadde før tilbake + de vi har fått nå i ettertid?

Espen Hveding Nordgård
28/11/11, 16:38
Dere gnåler fælt altså :p

Enig med dislike-knappen forsåvidt!

Jeg syns faktisk det har blitt bedre å surfe på tlf med vanlig nettleser enn på pc'n... Skjønner igrunn ikke det men...

Ser at logoen har kommi tilbake, noe som er kjempebra, men den er liksom ikke helt på linje med den som var før :(

VolvoMan
28/11/11, 23:34
begynner å finne fram her igjen så blir nok bra til slutt

Torra
29/11/11, 00:10
Endelig funker vis første uleste post knappen! Kreds

Hassel
29/11/11, 00:12
True Torra.

Det jeg syns mangler litt nå er medlemsnummer i avataren.
Forløbig er alle bare brukeree og ingen medlemmer....

Torra
29/11/11, 00:16
True Hassel.

Njål Nilssen
29/11/11, 00:52
True Torra.

Det jeg syns mangler litt nå er medlemsnummer i avataren.
Forløbig er alle bare brukeree og ingen medlemmer....

Vel vi som er medlemmer har jo tilgang til "medlem" delen da :p Om det er noen trøst... Men ja savner litt medlemsnummer jeg og. Men tar ingen sorger på forskudd :) Du kan jo være med på en omstilling i forsvaret, så blir overgangen/fiksingen her inne kjappere enn lynet til sammenligning :p

volvoRsport
29/11/11, 08:21
True Torra.

Det jeg syns mangler litt nå er medlemsnummer i avataren.
Forløbig er alle bare brukeree og ingen medlemmer....

Du har jo annen farge på brukernavnet ditt enn forumbrukerene ;)

Espen Hveding Nordgård
29/11/11, 16:24
Har lagt merke til noe rart når jeg har brukt IE8 til å surfe på jobbpc vs privat, så prøvde her og.. Flere som har det sånn? Chrome VS IE8:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1579.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1580.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1581.jpg

gaupe
29/11/11, 16:28
Du har VCCN-stilen valgt i Chrome og den vanlege stilen i IE.

Espen Hveding Nordgård
29/11/11, 16:31
Hahha, det var så lettvint ja!

Takk!

mrstfu
29/11/11, 17:14
Fant "Mine innlegg" nå.

Den ligger under Hurtiglenker og heter Abonnementstråder

Det har den gjort ganske lenge.

ArneR
29/11/11, 18:29
Takk, ble mye lettere å se på med den vanlige stilen synes jeg.. :)

Kjetil Krømcke
29/11/11, 19:09
Er jeg blind eller er det ingen "gå tilbake" knapp utenom "Forrige tråd" og "neste tråd" Vil gjerne ha den tilbake:)

mrstfu
29/11/11, 19:19
Er jeg blind eller er det ingen "gå tilbake" knapp utenom "Forrige tråd" og "neste tråd" Vil gjerne ha den tilbake:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1589.jpg

litt seriøst, dog... er det SWoppgraderingas skyld at jeg ikke får brukt Tab-knappen i HurtgSvar-feltet lenger? pleide alltid å trykke på den når jeg er ferdig med å skrive, så markøren hopper ned på "legg inn hurtigsvar"... funker ikke her, hvertfall, men funker alle andre steder.

larsverm
29/11/11, 19:55
Da tar det seg opp. :) Av det vi hadde, savner jeg fortsatt litt "statistikk". Ikke at det er så veldig viktig, kanskje - men jeg synes det f eks var kjekt å bruke gjennomsnittlig antall meldinger pr dag til å opprettholde en jevn "tilstedeværelse" i diskusjonene. :D

Hassel
29/11/11, 23:41
Hvordan får man endra mellom VCCN stil og standard stil? :P

ArneR
29/11/11, 23:55
Helt nederst til venstre kan du velge mellom -- vB4 Default style og -- VCCN :)

Torra
30/11/11, 00:02
Oisann, ble uvant med VCCN style :p
Litt for mørke farger kanskje, for store kontraster

Erik 850
30/11/11, 00:05
I nedtrekksmenyen helt nede i venstre hjørnet.

Edit: Sent svar ja, hadde jo loada tråden for en stund siden :)

ArneR
30/11/11, 00:05
Ja jeg synes også det, default var mer behagelig mot øynene..

Men det kan jo hende at det kommer seg etterhvert.. :)

Mafaioz
30/11/11, 00:18
Det kommer seg. syntes også den var skarp til og begynne med, men det ble som sagt en vanesak.

edit, din signatur er helt på jordet ArneR

ArneR
30/11/11, 00:34
Vel, nå er det iallefall skalert til godkjent størrelse, men det ser ut til at den har stanset opp om det er det du sikter til?

EDIT: Det skyldtes ganske enkelt imageshack som har blitt en prostitusjons-side som krever at du betaler.. :p

Men jeg lurer på om noen kan svare meg på hva som skjedde med brukeren min tidligere i kveld, ikke kunne jeg motta og sende pm'er, og jeg kunne ikke svare på en skjit av mine eller andres tråder, jeg var i et øyeblikk strippet for rettigheter her inne.. Har det noe å gjøre med den oppgraderte programvaren, eller har jeg gjort noe galt? :p

Dette håper jeg ikke skjer flere ganger, for det var skikkelig slitsomt å få kompiser til å svare bekymrede kjøpere for meg.. :mad:

Mafaioz
30/11/11, 01:44
den funker nå, nei jeg sikta til at det sto bare linken der, men altså www.imgur.com ftw.

THolandsli
30/11/11, 07:34
Ser ikke bort fra at jeg er skyldig her. Har holdt på å tukla litt med Moderator Motorinnstillingene.


Vel, nå er det iallefall skalert til godkjent størrelse, men det ser ut til at den har stanset opp om det er det du sikter til?

EDIT: Det skyldtes ganske enkelt imageshack som har blitt en prostitusjons-side som krever at du betaler.. :p

Men jeg lurer på om noen kan svare meg på hva som skjedde med brukeren min tidligere i kveld, ikke kunne jeg motta og sende pm'er, og jeg kunne ikke svare på en skjit av mine eller andres tråder, jeg var i et øyeblikk strippet for rettigheter her inne.. Har det noe å gjøre med den oppgraderte programvaren, eller har jeg gjort noe galt? :p

Dette håper jeg ikke skjer flere ganger, for det var skikkelig slitsomt å få kompiser til å svare bekymrede kjøpere for meg.. :mad:

mrstfu
30/11/11, 07:59
er det SWoppgraderingas skyld at jeg ikke får brukt Tab-knappen i HurtgSvar-feltet lenger? pleide alltid å trykke på den når jeg er ferdig med å skrive, så markøren hopper ned på "legg inn hurtigsvar"... funker ikke her, hvertfall, men funker alle andre steder.

bumper det forrige spørsmålet mitt, sammen med et til:

når man skal linke til noe, og trykker på link-knappen (planet med kjetting:D), limer inn URL, og trykker enter... med forrige forumSW, ble teksten linken skulle vise, automatisk merket slik at man kunne skrive inn egen tekst i linken, uten å merke teksten selv. det er det IKKE her. man må selv merke teksten linken skal vise frem, ikke at det er noe problem i seg selv, men tid og frustrasjon kunne vært spart.:D

veit det er LITT flisespikkeri, men det må da være lov å spørre? muligheter for å få det slik som det var, på dette punktet?

Mafaioz
30/11/11, 13:16
Ser ikke bort fra at jeg er skyldig her. Har holdt på å tukla litt med Moderator Motorinnstillingene.

Står i respekt å innrømme det i allefall :P

a|ex
30/11/11, 19:39
Har vært nevnt før, nevner det igjen: "Mine innlegg"-knappen må tilbake i menylinja (ja jeg vet at man kan trykke på abonnementtråder under hurtiglenker).

Forøvrig synes jeg at forumet går mye tregere enn før og henger en del. Grafikken på de tre øverste knappene på menylinja er heller kanskje ikke helt optimal..? Ser litt jalla ut. Spørsmålet melder seg jo om man i det hele tatt trenger to menylinjer. Less is more!

boman
30/11/11, 22:22
bumper det forrige spørsmålet mitt, sammen med et til:

når man skal linke til noe, og trykker på link-knappen (planet med kjetting:D), limer inn URL, og trykker enter... med forrige forumSW, ble teksten linken skulle vise, automatisk merket slik at man kunne skrive inn egen tekst i linken, uten å merke teksten selv. det er det IKKE her. man må selv merke teksten linken skal vise frem, ikke at det er noe problem i seg selv, men tid og frustrasjon kunne vært spart.:D

veit det er LITT flisespikkeri, men det må da være lov å spørre? muligheter for å få det slik som det var, på dette punktet?

Ja, som jeg også har kommentert tidligere, det er faktisk helt på trynet at det ikke går ann å trykke TAB for å flytte markøren til submit/"Legg inn hurtisvar/svar" knappen.! Regner med at det blir fiksa snart (:

mrstfu
01/12/11, 07:42
Ja, som jeg også har kommentert tidligere, det er faktisk helt på trynet at det ikke går ann å trykke TAB for å flytte markøren til submit/"Legg inn hurtisvar/svar" knappen.! Regner med at det blir fiksa snart (:

Vi må nok starte en underskriftskampanje på Fjøsbokji.

gleid
01/12/11, 08:08
If it aint broke osv... Må brukes litt tid til å bli vant til dette.

gull pilen
01/12/11, 09:40
kan noen som kan dette forklare hvorfor jeg ikke kommer innpå forumet 2 kvelder på rad nå??
nå er jeg på jobb og her fungerer det helt fint men ene pcen hjemme funker det hvertfall ikke(eneste jeg har prøvd på hjemmefra)
sikkert en helt enkel feil fra min side, men det funket fint før forum update...

edit: kan legge til at feilen som kommer opp i firefox som jeg bruker sier at nettadressen bruker for lang tid på å svare...

mrstfu
01/12/11, 09:59
If it aint broke osv... Må brukes litt tid til å bli vant til dette.

joda, helt enig der, men ALLE andre nettsider hvor det skal skrives inn en tekst, og så trykkes på en "send inn" knapp, det være seg nettbanken, google eller andre forumer ahr beholdt denne funksjonen. at VCCN skal være det eneste stedet hvor denne funksjonen ikke er opprettholdt, virker litt som at... something might be broke.. :eek:

blir litt flisespikkeri, selvfølgelig.. men selv om VCCN naturligvis er et helt unikt sted med massevis av opplevelser man ikke får noe annet sted, hadde det vært veldig fint med akkurat den biten konformitet i forhold til resten av verdensveven.

jeg hadde blitt takknemlig, hvertfall:D

gaupe
01/12/11, 10:30
joda, helt enig der, men ALLE andre nettsider hvor det skal skrives inn en tekst, og så trykkes på en "send inn" knapp, det være seg nettbanken, google eller andre forumer ahr beholdt denne funksjonen. at VCCN skal være det eneste stedet hvor denne funksjonen ikke er opprettholdt, virker litt som at... something might be broke.. :eek:

blir litt flisespikkeri, selvfølgelig.. men selv om VCCN naturligvis er et helt unikt sted med massevis av opplevelser man ikke får noe annet sted, hadde det vært veldig fint med akkurat den biten konformitet i forhold til resten av verdensveven.

jeg hadde blitt takknemlig, hvertfall:D

Så problem er at ein må trykke tab fire gangar i staden for ein? Og nei, det fins ingen standard på at du sender inn det du har skrive når du skriv tab, det ville uansett vore ein idotisk standard, sidan det betyr jo at du ikkje kan bruke tab i eit tekstfelt.

gaupe
01/12/11, 10:32
Du har uansett hurtigtastar i editoren, alt-s for å sende, alt-x for å gå til advanced og alt-c for å avbryte, for å få dette til å funke i firefox, må eg trykke inn shift samtidig. Som eg personleg, syns er hundre gangar meir korrekt. Men i mine fingrar, ligg Ctrl-Enter for å sende, det har vore de facto standard for slikt.

mrstfu
01/12/11, 11:12
Så problem er at ein må trykke tab fire gangar i staden for ein? Og nei, det fins ingen standard på at du sender inn det du har skrive når du skriv tab, det ville uansett vore ein idotisk standard, sidan det betyr jo at du ikkje kan bruke tab i eit tekstfelt.

tror du har misforstått litt, gaupe. når jeg er ferdig med å skrive, kan jeg ikke trykke på TAB fire ganger, så den havner på "Legg inn hurtigsvar" eller lignende, TAB funker ikke i det hele tatt. Ikke for å flytte markøren innad i tekstfeltet, og heller ikke for å flytte markøren UT av tekstfeltet. TAB pleier uansett ikke å ha noen funksjon i et tekstfelt på en webside, annet enn for å flytte markøren ut av tekstfeltet, og over på neste funksjon på siden, som i dette tilfellet (når man bruker hurtigsvar) blir "Vis signatur".


Du har uansett hurtigtastar i editoren, alt-s for å sende, alt-x for å gå til advanced og alt-c for å avbryte, for å få dette til å funke i firefox, må eg trykke inn shift samtidig. Som eg personleg, syns er hundre gangar meir korrekt. Men i mine fingrar, ligg Ctrl-Enter for å sende, det har vore de facto standard for slikt.

Det visste jeg ikke, og om det stemmer (skal prøve nå) er problemet løst for min del.

EDIT: og det gjorde det.

gaupe
01/12/11, 12:00
tror du har misforstått litt, gaupe. når jeg er ferdig med å skrive, kan jeg ikke trykke på TAB fire ganger, så den havner på "Legg inn hurtigsvar" eller lignende, TAB funker ikke i det hele tatt. Ikke for å flytte markøren innad i tekstfeltet, og heller ikke for å flytte markøren UT av tekstfeltet. TAB pleier uansett ikke å ha noen funksjon i et tekstfelt på en webside, annet enn for å flytte markøren ut av tekstfeltet, og over på neste funksjon på siden, som i dette tilfellet (når man bruker hurtigsvar) blir "Vis signatur".



Det visste jeg ikke, og om det stemmer (skal prøve nå) er problemet løst for min del.

EDIT: og det gjorde det.


Det var bra, eg får tab til å virke, går ut av meldingsområdet, og over til første avkrysningsboks, dette er firefox, var likt i chrome, IE gadde eg ikkje å prøve

mrstfu
01/12/11, 12:05
Det var bra, eg får tab til å virke, går ut av meldingsområdet, og over til første avkrysningsboks, dette er firefox, var likt i chrome, IE gadde eg ikkje å prøve

Merkelig. Tab funker ikke hos meg, bruker Firefox her og. Tab funker dog på youtube, facebook, gmail, you name it.

ArneR
01/12/11, 20:34
Enda en bagatell kanskje, men hvorfor er hurtigsvar feltet plutselig borte, og man må trykke "+ svar på tråd" for å få det til å dukke opp?

Mafaioz
01/12/11, 20:50
Enda en bagatell kanskje, men hvorfor er hurtigsvar feltet plutselig borte, og man må trykke "+ svar på tråd" for å få det til å dukke opp?

den stussa jeg også på.

A.Finstad
01/12/11, 21:30
stussa på det samme selv å syns egentlig det var litt slitsomt, syns det var litt lettere med den boksen der nede som man bare kunne begynne å skrive i :P

gaupe
01/12/11, 21:34
Enda en bagatell kanskje, men hvorfor er hurtigsvar feltet plutselig borte, og man må trykke "+ svar på tråd" for å få det til å dukke opp?

Det er fordi du då knyttar svaret ditt til eit innlegg, og då gir det fornuft å bruke tråda-visning.

Marius Skau
01/12/11, 22:27
Har no hurtigsvar ting jeg? :P

Mafaioz
01/12/11, 22:38
det er tilbake igjen nå :P SNEDIG :D

A.Finstad
01/12/11, 22:49
har fått det nå jeg også :D

Espen Hveding Nordgård
01/12/11, 23:15
Nå er det tilbake :D

A.Finstad
01/12/11, 23:20
la merke til en ting, får ikke VCCN tema på nettsia :p noe grunn til det eller er det noe jeg gjør feil :p prøvde nå et par ganger, men gikk tilbake til de kjedelige standard fargene

Hassel
01/12/11, 23:54
la merke til en ting, får ikke VCCN tema på nettsia :p noe grunn til det eller er det noe jeg gjør feil :p prøvde nå et par ganger, men gikk tilbake til de kjedelige standard fargene

Tror det kommer ann på hvilket nettleser du bruker..

Torra
02/12/11, 00:05
Når man trykker hurtiglenker->dagens poster så endrer den menylinja seg.. Og "hurtiglenker" er blitt byttet ut med "merk alle forum som lest"..
Hadde det vært mulig å endre på dette? Sykt irriterende å komme borti så man markerer alt som lest!

ArneR
02/12/11, 03:09
Ja, det kan du trygt si.. :p

Hassel
02/12/11, 10:24
En ting som kunne vært på forumet/hjemmesia her nå.. GALLERI :)
Hvor hver og en bruker og medlemmer kunne lastet opp et eget album av bilen(e) sin(e) :)

gaupe
02/12/11, 10:40
En ting som kunne vært på forumet/hjemmesia her nå.. GALLERI :)
Hvor hver og en bruker og medlemmer kunne lastet opp et eget album av bilen(e) sin(e) :)

Det er jo i praksis det prosjekttrådane er til.

Christian
02/12/11, 11:44
Prosjekttrådene blir ofte fyllt med mye tekst og "uinterresante" bilder.
De er ikke uinterresante i en prosjekttråd, men når man skal vise fram bilen sin er det ikke alltid hvordan man har laget eksosfeste som er mest interresant :p

gaupe
02/12/11, 12:19
Prosjekttrådene blir ofte fyllt med mye tekst og "uinterresante" bilder.
De er ikke uinterresante i en prosjekttråd, men når man skal vise fram bilen sin er det ikke alltid hvordan man har laget eksosfeste som er mest interresant :p

Eg er lutter øre, vi har denne moglegheita på forumet, det krever ein del av oss når det gjeld databasekapasitet, backup og linjekapasisitet. Men dette har vi god råda til, om vi veljer å produsere det.

Eg har opna opp for at VCCN-medlemmar kan legge inn album no, det kan vere ei prøveordning. Vi har sett på dette før, og då fungerte den ganske dårleg, syns den ser bedre ut no, enn den gjorde på forrige versjon av forumet. Det er også greitt at du kan lage til eit album, som kun dine vener kan sjå.

Her er mitt testalbum:
http://forum.vccn.no/album.php?albumid=1

Hassel
02/12/11, 14:52
Eg er lutter øre, vi har denne moglegheita på forumet, det krever ein del av oss når det gjeld databasekapasitet, backup og linjekapasisitet. Men dette har vi god råda til, om vi veljer å produsere det.

Eg har opna opp for at VCCN-medlemmar kan legge inn album no, det kan vere ei prøveordning. Vi har sett på dette før, og då fungerte den ganske dårleg, syns den ser bedre ut no, enn den gjorde på forrige versjon av forumet. Det er også greitt at du kan lage til eit album, som kun dine vener kan sjå.

Her er mitt testalbum:
http://forum.vccn.no/album.php?albumid=1

Akkuratt slik som dette som var tanken :)
Hvis du tar en titt på dcn så ser du det jeg tenker ;)

gaupe
02/12/11, 14:54
Akkuratt slik som dette som var tanken :)
Hvis du tar en titt på dcn så ser du det jeg tenker ;)

Eg får berre dårleg samvittigheit av å sjå på DCN, så det vil eg ikkje ;)

Hassel
02/12/11, 14:56
Eg får berre dårleg samvittigheit av å sjå på DCN, så det vil eg ikkje ;)
Hehe, dem har nok hatt noen fler år bygge forumet på da.

gaupe
02/12/11, 15:05
Hehe, dem har nok hatt noen fler år bygge forumet på da.

Forumet er jo ein ting, men den gnikkinga på bilane :eek:

A.Finstad
02/12/11, 21:05
trur gaupe har litt dårlig samvittighet ovenfor en viss blå stasjonsvogn som har fått litt lite pleie i det siste etter det jeg har hørt :p

mrstfu
02/12/11, 21:08
Jeg er veldig for et galleri, kan du si. Har lagt merke til det på swedespeed.com, hvor hver bruker har lastet opp et bilde av bilen sin, som man velger selv.

hadde jo kunne vært en fin del av presentasjonen til klubben, om hver bruker velger det bildet man er mest fornøyd med, som en introduksjon til hvem vi er og hva vi driver med.

venter på nyttår nå, så blir det nok medlemsavgift på meg igjen;-)

gaupe
02/12/11, 21:54
trur gaupe har litt dårlig samvittighet ovenfor en viss blå stasjonsvogn som har fått litt lite pleie i det siste etter det jeg har hørt :p

Den har stått tørt og fint i garasja den :)

gaupe
02/12/11, 21:56
venter på nyttår nå, så blir det nok medlemsavgift på meg igjen;-)

All kontigent som blir betalt inn ut året, gjeld som 2012 kontigent, så du slepp å vente på nyttår :)

henrik940
02/12/11, 22:19
Har dere mulighet til å legge "thanks" knappen til linja med "Svar" "Svar med sitat" "Quote"?

Er så irriterende å ha 2 gråe linjer så tett...

Daruu
02/12/11, 22:26
Syntes det ble bra jeg :)
En ting som irriterer litt er at man må inn på en tråd --> hurtiglenker for å komme inn på "mine innlegg", er det ikke mulig å få til så det står ett sted hele tiden?

Audun
02/12/11, 22:29
syns forumet har blitt litt dødt etter forumoppdateringen:rolleyes: for håpe det bare er det at folk ikke er vandt til alle forandringene enda!

Christian
02/12/11, 22:44
Syntes det ble bra jeg :)
En ting som irriterer litt er at man må inn på en tråd --> hurtiglenker for å komme inn på "mine innlegg", er det ikke mulig å få til så det står ett sted hele tiden?

Når man velger "Nye meldinger" hopper den over til "What's new", og hvis du trykker på "Forum" i midten så hopper den tilbake, og man får hurtigmenyen.
Syns det er litt tungrodd selv, har trykt på "Merk forumene lest" mange ganger ved feiltagelse :p

boman
03/12/11, 14:27
Har dere mulighet til å legge "thanks" knappen til linja med "Svar" "Svar med sitat" "Quote"?

Er så irriterende å ha 2 gråe linjer så tett...
Helt enig!!



syns forumet har blitt litt dødt etter forumoppdateringen:rolleyes: for håpe det bare er det at folk ikke er vandt til alle forandringene enda!
Jeg har ikke lagt merke til det, men jeg er ikke overaska. Jeg har vært her inne MYE mindre nå, uten at jeg egentlig har tenkt over det.. men det er absolutt noe som bør vurderes av ledelsen om en eller to måneders tid.. Hvis aktiviteten fremdeles er mye lavere da så veit jeg hva jeg ville gjort ihvertfall.. ;)

larsverm
03/12/11, 18:23
Ja, når det gjelder de grå linjene, kunne det kanskje være bra å dempe fargen/kontrasten på den hvor det står Post Thanks/Like. Dette fordi at de kraftige linjene intuitivt oppfattes som hovedskiller på siden - og da bør kanskje ikke skillet mellom en melding og funksjonen for å "takke" for samme melding være like sterkt som skillet mellom to forskjellige meldinger...?

gaupe
03/12/11, 18:55
Helt enig!!



Jeg har ikke lagt merke til det, men jeg er ikke overaska. Jeg har vært her inne MYE mindre nå, uten at jeg egentlig har tenkt over det.. men det er absolutt noe som bør vurderes av ledelsen om en eller to måneders tid.. Hvis aktiviteten fremdeles er mye lavere da så veit jeg hva jeg ville gjort ihvertfall.. ;)

Så lite har du nok ikkje vore her, du har posta mange innlegg om kor gale alt er.

Det er 5000 medlemar her, og det betyr at ikkje alle kan få sine personlege preferansar.

larsverm
03/12/11, 20:27
Det nytter ikke å gjøre alle til lags fullstendig og hele tiden... Men mye har blitt endret/forbedret bare i løpet av en drøy uke eller hvor mye det nå var - samtidig som at vi litt etter litt venner oss til det som ser annerledes ut. Jeg tror dette er i ferd med å gå seg til ganske bra allerede.

boman
04/12/11, 01:28
Så lite har du nok ikkje vore her, du har posta mange innlegg om kor gale alt er.

Det er 5000 medlemar her, og det betyr at ikkje alle kan få sine personlege preferansar.

Jeg har vært her mindre nå enn tidligere (det sier kanskje mer om hvor mye jeg var her før), men jeg merker uansett nå at jeg stadig oftere er innom igjen, så det er nok ikke noe problem. Så selv jeg som har vært så negativ så er jeg nok på god vei til å vende meg til det nye forumet.
Det er ikke meninga å virke så negativ, jeg mener fremdeles dere gjør en bra jobb, selv om jeg ikke akkurat har gitt uttrykk for det i det siste! :)

Hassel
04/12/11, 12:43
Eg er lutter øre, vi har denne moglegheita på forumet, det krever ein del av oss når det gjeld databasekapasitet, backup og linjekapasisitet. Men dette har vi god råda til, om vi veljer å produsere det.

Eg har opna opp for at VCCN-medlemmar kan legge inn album no, det kan vere ei prøveordning. Vi har sett på dette før, og då fungerte den ganske dårleg, syns den ser bedre ut no, enn den gjorde på forrige versjon av forumet. Det er også greitt at du kan lage til eit album, som kun dine vener kan sjå.

Her er mitt testalbum:
http://forum.vccn.no/album.php?albumid=1

Angående galleri, hvir er dt en finner gallerier? :p Og vis vi har det kunne det vært et sted på forsiden som viste smakebiter av gallerier ;)

volvoRsport
04/12/11, 12:51
Angående galleri, hvir er dt en finner gallerier? :p Og vis vi har det kunne det vært et sted på forsiden som viste smakebiter av gallerier ;)

Under "Community" -> "Bilder og album".

Hassel
05/12/11, 11:56
Under "Community" -> "Bilder og album".

Prøvde å laste opp et album nå.. Fikk bare feilmelding når jeg skulle laste opp bilder. Får jo ikke lov å ha dem større enn 19,5 KB..........
Selv om jeg prøve å laste opp bildene via bildebøtta ble det feilmelding... Litt kjipt :/

gaupe
05/12/11, 13:21
Prøvde å laste opp et album nå.. Fikk bare feilmelding når jeg skulle laste opp bilder. Får jo ikke lov å ha dem større enn 19,5 KB..........
Selv om jeg prøve å laste opp bildene via bildebøtta ble det feilmelding... Litt kjipt :/


Skal ikkje vere noko begrensing der, kva feilmelding får du?

Espen Hveding Nordgård
05/12/11, 13:28
Jeg sliter med å legge bilder inn i innlegg med URL så har begynt å skrive manuelt for å få vist bildene... Får bare feilmelding om jeg prøver å gjøre det med "Insert Image" knappen.

Hassel
05/12/11, 13:28
Får beskjed om at bildene er for store bare :/
Da har jeg også prøvd med bilder på under 1mb..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/15.png

gaupe
05/12/11, 13:30
Får beskjed om at bildene er for store bare :/
Da har jeg også prøvd med bilder på under 1mb..

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/15.png

Quota stod til 0, som er ubegrensa, satte den til 10Mb no, ta å prøv igjen, og sjå om det blir noko forskjell.

gaupe
05/12/11, 13:30
Jeg sliter med å legge bilder inn i innlegg med URL så har begynt å skrive http://forum.vccn.no/ manuelt for å få vist bildene... Får bare feilmelding om jeg prøver å gjøre det med "Insert Image" knappen.

Kva nettlesar brukar du? Firefox fungerar i det minste bra.

Espen Hveding Nordgård
05/12/11, 13:37
Bruker Chrome.
hmm, nå virka det.. :D

Hassel
05/12/11, 13:42
Quota stod til 0, som er ubegrensa, satte den til 10Mb no, ta å prøv igjen, og sjå om det blir noko forskjell.

Funket ikke nå heller :(

Aartun
05/12/11, 14:06
Funket ikke nå heller :(

Får ikke til å laste opp bilder jeg heller...

gaupe
05/12/11, 14:07
Funket ikke nå heller :(

Vi snakkar om album og ikkje vanlege vedlegg?

Hassel
05/12/11, 14:12
Jepp. Galleri. Slik som du laget testalbum :)

gaupe
05/12/11, 14:16
Jepp. Galleri. Slik som du laget testalbum :)

Prøv igjen :)

Hassel
05/12/11, 14:26
Prøv igjen :)

Tada!!!
http://forum.vccn.no/album.php?albumid=6

Hassel
05/12/11, 20:01
Denne her begynner å irritere meg litt nå. Kommer bare på enkelte av trådene rundt her da, takk og lov...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/18.png

Christian
05/12/11, 20:05
Er det tilfeldig at alle som har problemer av diverse sort bruker Chrome?

boman
05/12/11, 20:08
Denne her begynner å irritere meg litt nå. Kommer bare på enkelte av trådene rundt her da, takk og lov...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/18.png

Den kommer bare hvis du har skrevet noe i tekstfeltet (Hurtig svar) og prøver å navigere vekk fra sida.

Hassel
05/12/11, 21:05
Den kommer bare hvis du har skrevet noe i tekstfeltet (Hurtig svar) og prøver å navigere vekk fra sida.

Nope.

henrik940
05/12/11, 21:17
Jo.

*493045tegn*

Hassel
05/12/11, 21:29
Jo.

*493045tegn*

Nei..
Vis jeg trykker på en tråd,deretter trykker første uleste... Ingen ting annet, kommer av og til forde........

ThePlace
05/12/11, 21:34
Nei, får den opp dersom jeg trykker på "siste uleste" noen ganger også.
Altså uten å ha skrevet noen ting og prøver å navigere vekk fra det, bruker Firefox.

Hassel var kjappere gitt.

ArneR
06/12/11, 09:23
Nei, det er ikke tilfelle som Hassel sier, og jeg bruker heller ikke Chrome, men Firefox og får den feilmeldingen/advarselen innimellom jeg også når jeg navigerer tilbake til forrige side...

For sen jeg også ser jeg.. :p

Christian
06/12/11, 13:46
Jeg fikk nettopp den feilmeldinga jeg og. På jobben, bruker IE.

Agrostar
06/12/11, 16:11
Eg trur den beskjed kjem om du er litt for kjapp, fekk den nettopp i firefox. Trur du må la sida laste heilt før du trykjer tilbake, trykjer du tilbake før sida er lasta så blir det antakeleg noko kluss :p

Marius Skau
06/12/11, 19:39
Får denne opp tidd og ofte jeg og

Bolten91
07/12/11, 22:12
vet ikke om det er tatt opp tidligere i tråden men orket ikke lese igjenom alle sidene, men er det flere en meg som har problemer med at ikke "mine innlegg" (eller "abbonementstråder") ikke oppdaterer deg?
Når jeg trykker der ser jeg ikke om det har skjedd noe i trådene jeg abonerer på :(

dette problemet har jeg bare i nettleseren på PC'en, ikke på tableten eller Iponen..:S (bruker ikke tapatalk)

a|ex
10/12/11, 01:15
Det er et problem med bildevisning på iPad. Selvom nettsiden vises i sin helhet i skjermbildet, men bildene kuttes vertikalt, og man må scrolle sideveis i selve innlegget for å få sett hele bildet. Fryktelig plagsomt..før ble hele bildet automatisk tilpasset skjermbredden.

Hassel
10/12/11, 16:13
Det er et problem med bildevisning på iPad. Selvom nettsiden vises i sin helhet i skjermbildet, men bildene kuttes vertikalt, og man må scrolle sideveis i selve innlegget for å få sett hele bildet. Fryktelig plagsomt..før ble hele bildet automatisk tilpasset skjermbredden.
Merka det sjøl.. Irreterende..

paal-andre
10/12/11, 21:55
hvorfor kommer det ikke opp oversikt over hvor mange meldinger du har i innboksen din ? tenker ikke på å slette når man ikke ser det. før man får en mail om at den er full når noen prøver å sende deg en melding..

volvoRsport
10/12/11, 22:11
hvorfor kommer det ikke opp oversikt over hvor mange meldinger du har i innboksen din ? tenker ikke på å slette når man ikke ser det. før man får en mail om at den er full når noen prøver å sende deg en melding..

Det står helt nederst på siden når du går inn på "dine beskjeder" og innboks. Står også hvor mange du kan ha lagret.

paal-andre
10/12/11, 22:15
aha, takk :P