PDA

Vis full versjon : Hva slags olje? motor,gir,diff



-S.Johnsen-
23/11/11, 22:51
Hva slags olje burde jeg bruke på :

Husmortrimma B230fk?

Bmw zf girkasse?

1031 med trutrack sperre?


Kom gjerne med merke og hvor jeg får kjøpt olja. :)
Fint om du skriver hvor mye som går med også :)

racer
24/11/11, 00:00
Motor: Mobil1 5w-50 full syntetisk (mener og huske at det var ca. 4,5L)
Girkasse: kommer ann på hvilken kasse det er
Bakaksling: Mobil1 75W-90 GL5 full syntetisk vet noen kjører med noen ekstra addetiver på drev sperrer (mener og huske at det går på ca. 1,6L)

Berg Performance
24/11/11, 00:14
ZF girkassa skal ha ATF olje! M3 kasse du har regner jeg med ? Gikk 1.2 liter på min 523i girkasse som ser identisk ut utenpå..

Ellers anbefaler jeg Castrol Magnatec til motoren, svingod olje synes jeg! 3.85 liter uten oljekjølern og filteret mener jeg så 4.5 er ikke helt usannsynlig nei..

Truetracken har Racer helt rett på (ser jeg nå på editen) 75W-90 GL5 og fullsyntet.. Legg noen kroner i olje til denne, Castrol har også her ett par gode alternativer..

Mekonomen har Castrol ! =)

Zeeker
21/12/11, 17:22
Hvilken olje kassa skal ha avhenger av hvilken kasse det er og hva slags klistrelapp som sitter på kassa.
Jeg var innom Mekonomen i dag og skulle kjøpe olje, og jeg fikk spørsmål om hvilken farge lappen hadde. De har grønn, Gul og orange.
Hvilken olje Grønn og orange glemte jeg så klart å spørre om :( - Den ene er i hvertfall ATF
På Gul lapp så står det MTF ( http://ravnan.net/bilder/volvo/volvo-76/vccn/zfkasse/P7220005.JPG )
Olje som ble anbefalt av mekonomen da var Syntrans Tranaxle 75w-90 GL-4+. Denna kosta rundt 170,- pr liter.

Til bak-akslingen kjøpte jeg vanlig Castrol GL5

Tinnsoldaten
21/12/11, 18:05
Orange lapp skal ha ATF.