PDA

Vis full versjon : Lakk til motorblokk og girkasse - alufarge.



Daniel V
23/11/11, 21:27
Skal lakke opp motorblokk og girkasse på 850en da motor og gir etter all sannsynlighet blir tatt ut neste uke. Er det noen av dere her inne som vet om en god motorlakk som tåler litt, som har sølv/alufarge som er god?

Har vært litt rundt å tittet på diverse, men de fleste av dem klarer ikke mer enn 100 grader, noe som blir litt lite.

Poenget er jo at dette skal se originalt og nytt ut, derfor vil jeg ha en god lakk til formålet. Tenkte jeg skulle høre om noen her inne hadde en god erfaring med en spesiell lakk før jeg kjøper noe. Er samme om det er til sprøyte eller pensel, da jeg har boks og alt for å få det ordentlig ;)

På de 240ene som har fått malt blokk av meg har det alltid vært Corrostabil MotorFarg i rød, som har gitt et fint resultat som tåler 180 grader. Denne alufargen finnes kun i marineserien, som kun tåler 100 grader. Forstod det på de på Thorsov som at den bare finnes i Marineserien.

Takker for alle svar/erfaringer.

Daniel.

Audun
23/11/11, 21:30
Benga :p

Daniel V
23/11/11, 23:19
Benga :p

Ikke med det første :p

Tom K
25/11/11, 14:16
biltema har faktisk en spray som er beregnet på eksosdeler, denne er alufarget og holder seg såpass godt at en kompis har denne på eksosmanifoldene på sin 650 hesters V8,
Motoren hans blir rimelig varm i eksosen og har gått en hel sesong uten nevneverdig missfarging av lakken, her ser du hva motoren får gjennomgå :)
http://i103.photobucket.com/albums/m136/tomk_01/IMG_2374.jpg

theoneandonlyLOFF
27/11/11, 14:41
lakk til 100 grader (vanlig bilakk) fungerer helt fint, motorblokka di blir forhåpentligvis ikke 100 grader?!