PDA

Vis full versjon : sikring ryker hele tia.. finner ikke feilen !



kristiansl
23/11/11, 17:28
hei ! sikring nummer 8 ryker i min volvo 240 stv 89 modell.. det er en 8 amp sikring som går til cd spillern, taklyset, sentrallåsen osv.. bare jeg setter en 8 amp sikring innpå så ryker den tvert med en stor gnist :/ hva kan være feilen ?? håper på gode svar ! :D:confused:

Jan turbo
23/11/11, 18:54
Sjekk ledningspakkene som går over til dørene dine,der er det vel mest bevegelse.
Kan være brudd der. For du har jo helt klart en skikkelig overledning et sted.

kristiansl
23/11/11, 22:04
Fant feilen etter mye leiting:)) det var brudd i ledninga til taklyset i bagasjerommet.. Av alle ting!! Typisk det

yengis
27/11/11, 14:45
låner tråden din litt hvis det går bra..?
fikk en lignende feil på 242en min i sensommer, ledningsnettet er fra en 91 240.
når jeg setter inn sikring til blinklysene, så går den selv om jeg ikke blinker. husker ikke hvilket nr det er.
noen som har vært borti noe lignende før jeg begynner å feilsøke

toffe92
27/11/11, 22:11
låner tråden din litt hvis det går bra..?
fikk en lignende feil på 242en min i sensommer, ledningsnettet er fra en 91 240.
når jeg setter inn sikring til blinklysene, så går den selv om jeg ikke blinker. husker ikke hvilket nr det er.
noen som har vært borti noe lignende før jeg begynner å feilsøke

er vell bare og leite etter brudd fra baklyktene og frem til sikringsboksen

Kohler
29/11/11, 04:09
Yengis, sjekk at ikke relèet har svidd seg å står og åpner for strøm ^^

yengis
29/11/11, 06:19
Yengis, sjekk at ikke relèet har svidd seg å står og åpner for strøm ^^

Burde skrevet det iste, men det første jeg gjorde i sommer var å bytte releet, satte inn et biltema. Akkurat samme prob, setter inn sikring og den går iløpet av ei stund :/

Mafaioz
30/11/11, 00:10
er garantert brudd en plass. bare leit deg fram.

14269
03/12/11, 14:00
Ikke bare et brudd, men en kortslutning, mellom sikringsboks og blinklysbryter. Releet ligger nok foran bryteren, så da er det ikke feil etter bryteren. Ledningene går fra bryteren til hver lykt, så der er det vel ikke noe feil når sikr ryker med en gang.