PDA

Vis full versjon : 1993 940 gl 230fb -> 230FK... starter ikke!!!



tarb3rg
23/11/11, 17:17
Heisann.

har en 93 mod 940 me orginalt b230fb. da jeg fikk registerhavari + toppakninga gikk bestemte jeg meg for at nå blir de ombygging til fk. tok ut motor og motor el-nett. så loddet jeg inn ledninger til dysemotsander, forlenget lmm over til andre sida og byttet til turbohjerner... så kom ettehvert tidspunktet for oppstart... startet opp bilen, gikk som en klokke. så etter 5 min bjynte den å fjuske(hørtest ut som den gikk bare på 2 sylindere) gikk ikke høyere en 500 rpm... så bare stoppet den å har ikke startet siden:s
noen som ser noe jeg har gjort feil eller har vert bort i lignende??

takk for svar på forhånd...

Jan turbo
23/11/11, 18:48
Sjekk først om det ligger noen feilkoder i systemet ditt.

tarb3rg
23/11/11, 19:06
glemte å skrive de... der finst ikke feilkoder helder...

Jan turbo
23/11/11, 22:46
Begynn med det enkle, sjekk om du har gnist på plugger. Sjekk om du har bensintrykk inn på fuelrail(løsne slangen med skrukobling inn på rail og skru på tenning),da skal det komme
bensin der??????

tarb3rg
25/11/11, 17:31
har sjekka de enkle... bensin kommer å hører tydeli at pumpa går.. gnist er der.. fant ut at der var en ledning som var av inne i strømpa til lmm men de er fixa for lenge siden... tenker til jeg er grønn jeg!!! bare kom med teorier folkens, fritt fram!!

Jan turbo
26/11/11, 15:34
Sitter ett svart rele på enten den høyre el den venstre innerskjermen din som er med på å åpne dysene dine. Sjekk dette.
Hvis det er ødelagt så får du ikke bensin igjennom dysene.

tarb3rg
28/11/11, 17:39
når jeg tar dysetest kjenner jeg at dysene "klikker" som de skal men kan vere det ja..